Feline de Jonge gaat paardenprogramma op SBS6 presenteren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:04

felinehoi schreef:
Wat leuk om jullie hersenspinsels allemaal te lezen haha! En bedankt voor de lieve berichten, het is inderdaad een kans en als ik het niet doe doet iemand anders het wel. Wie weet tot wat het gaat leiden in de toekomst of ik kom erachter dat dit niks voor mij is haha.

Ik kan natuurlijk niet zeggen hoe warm of koud jullie zijn, maar als er mensen ook in contact zijn geweest met het media bedrijf dan ken je wel een beetje het verhaal. Het zou natuurlijk superleuk zijn om iets heel innovatiefs of docu-achtigs op te nemen maar dan zit je simpelweg (zoals ingvdh hierboven ook al omschreef) niet op de juiste zender. SBS6 ís een commerciële zender en dat soort bedragen zijn gewoon heel normaal in tv wereld, de kosten om zoiets te maken zijn nml ook erg hoog.

Verder is het natuurlijk beetje part of the deal dat ik mijn Social media ook inzet om meer bekendheid voor dit nieuwe programma te creëren. Zelf had ik ook voor iemand anders dan Anky gekozen en past mijn doelgroep (die overigens niet gemiddeld 14-16 jaar oud zijn maar 20-30) daar niet helemaal bij. Maar voor de gemiddelde Nederlander is Anky wel een bekend begrip en eerder een reden om te kijken dan iemand die geen bekende naam is voor de niet-paardenkenner.

Nou nu heb ik volgens mij alweer te veel gezegd haha. Ik denk dat we gewoon lekker moeten kijken en niet te veel diepgang moeten verwachten, gewoon lekker vermaakt worden en naar leuke paardjes kijken

Ik hoop dat je er heel veel plezier aan beleeft! Succes! **\O/**

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:57

Maarja, ik snap dit topic echt niet. Alsof we er nu pas achter komen dat commerciële zenders -stel je voor- commercieel zijn. En dat ook influencers/vloggers rekeningen te betalen hebben en af en toe willen eten en zodoende opdrachten aannemen om geld te verdienen.
Dat zou geen nieuwe of schokkende informatie mogen zijn. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:12

Niemand vind het schokkend dat die zender commercieel is. Men vind het wat achterbaks dat je als bedrijfje benaderd kunt worden met 'hey wat heb je een leuk bedrijf, je zou perfect in ons tv programma passen lijkt je dat leuk?' Dat je je tijd steekt in kennismakingsgesprekken etc en vervolgens pas aan het eind van de rit gevraagd wordt of je wel even een paar duizend euro op tafel wilt leggen...
Wees dan transparant als je mensen benaderd.

Ineke2

Re: Feline de Jonge gaat paardenprogramma op SBS6 presenteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:29

Mwah het valt voor mij klein beetje onder het ding: Solliciteren voor een leuke baan, uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek. Heel leuk gesprek hebben waar je tijd in hebt gestoken, naar de locatie bent gereden etc waarbij dan aan het einde word gezegd: “ Je hebt heel veel ervaring waar wij heel blij mee zijn, maar je hebt diploma c ( ik noem maar iets) nog niet dus kunnen we je niet meer bieden dan het minimumloon, ga je daarmee akkoord?
Of alle nieuwkomers kunnen we niet meer dan x bedrag geven. Wanneer ik dan niet akkoord was gegaan kreeg ik te horen dat ik niet de eerste was. Ik heb ze maar aangeraden om dit te vermelden in de vacature. Scheelt beide partijen veel tijd en frustratie.

In dit geval is Feline wel akkoord gegaan met de voorwaarden en wens ik haar daarom veel succes en plezier. Wie weet wat er nov uit voortkomt!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:25

Maar je zou het ook als een investering kunnen zien.

Stel het programma gaat relatief goed scoren, dan krijgt Feline echt wel mogelijkheden om dingen aan te passen en te veranderen. Waarschijnlijk niet in een keer, maar stukje bij beetje. Daarnaast geeft TV ook een grotere naamsbekendheid en kan ze hier weer op haar eigen social media kanalen van profiteren.
Het werkt twee kanten uit.

@Ineke2, ik vind die situatie niet echt passen die je schetst, zover ik begrepen heb wordt dat nergens gezegd, alleen dat ze als presentator niet de volledige zeggenschap heeft over de inhoud van het programma. Als ik gevraagd wordt voor een baan staat de functie omschrijving meestal al vast en heb ik ook geen zeggenschap over met welke collega's ik ga samenwerken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:30

Dat Feline ervan profiteert lijkt me wel helder.

Maar de mensen die met een nepverhaaltje benaderd worden om dan uiteindelijk te horen dat het wel de bedoeling is dat je geld op tafel legt vind ik niet erg kies.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:33

Ha ha, ik heb dat soort telefoontjes ook een aantal keer gehad. Na een keer had ik het spelletje door.
"Hallo, met SBS 6, we gaan een programma maken en jouw bedrijf past heel goed in het profiel bla bla bla bla. Mooie film, catchy items, bla bla bla"

"Wat gaat me dat kosten?"

"Ehhhh ikeeh, u bedoelt, eeeh, u bent wel heel direct he?"

"Ja, eromheen kletsen kost tijd. Gratis wil ik meewerken, voor geld niet."
Hilarische gesprekken vind ik dat altijd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:22

Mars schreef:

Maar de mensen die met een nepverhaaltje benaderd worden om dan uiteindelijk te horen dat het wel de bedoeling is dat je geld op tafel legt vind ik niet erg kies.

Klopt, maar in relatie tot dit topic is het een beetje een negatieve discussie om negatief te doen. Een beetje zoals een discussie beginnen over de vleesindustrie wanneer iemand vrolijk post dat die in een lekker steakrestaurant gegeten heeft.
Deze kwestie is niet nieuw, is blijkbaar de werkwijze van SBS6. Of een nieuwsbericht op Bokt over Feline die een programma gaat presenteren de juiste plek is om dit aan te klagen? Mijn antwoord zou zijn 'nee'.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:38

Mwah, waarom niet?
Er zijn boksters die ervaring uit de eerste hand hebben over hoe het betreffende programma hen benaderd heeft. Zo offtopic is dat imo niet. Dat die werkwijze al langer zo is wil niet zeggen dat dat okee is en er alleen maar ooh en aah geroepen mag worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:55

Mars schreef:
Mwah, waarom niet?

Omdat het zo blijk geeft van een negatieve mentaliteit om achter alles iets negatiefs te zoeken.
Gewoon eens onvoorwaardelijk blij zijn voor iemand is ook wel eens fijn.

Maar bij deze heb ik alles gezegd wat ik daarover wilde zeggen. Dus succes Feline! Het is een mooie, volgende stap in je carrière. +:)+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:06

@Ingvh Dat je mijn geschetste situatie niet vindt passen is best hoor. Ik vond hem wel passend als voorbeeld dat werkgevers je in eerste instantie iets anders proberen te doen schetsen als dat werkelijk het plan is. Dit is wat de programmamakers ook doen met bedrijven te ronselen om het programma te betalen in ruil voor reclame.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:22

Gini schreef:
Mars schreef:

Klopt, maar in relatie tot dit topic is het een beetje een negatieve discussie om negatief te doen. Een beetje zoals een discussie beginnen over de vleesindustrie wanneer iemand vrolijk post dat die in een lekker steakrestaurant gegeten heeft.
Deze kwestie is niet nieuw, is blijkbaar de werkwijze van SBS6. Of een nieuwsbericht op Bokt over Feline die een programma gaat presenteren de juiste plek is om dit aan te klagen? Mijn antwoord zou zijn 'nee'.

Aan de andere kant hebben we nu wel genoeg ervaring hiermee. Er zijn meerdere programma's hard gesneuveld doordat het te commercieel word. Een reportage van 4 minuten is 2.5 minuten reclame over een of andere stom klein tractortje dat je bak kan trekken, stal kan mesten, of de hond uitlaten. En dat meerdere keren in dezelfde afl, waardoor het volkomen onkijkbaar word. En als er al een interessant artikel voorbij komt, is het hoogstens 2 minuten lang en daarna weer door naar hetzelfde domme gezwets als daarvoor.. Het werkt gewoon niet, zie er zelf ook geen toekomst in, omdat men niet luistert naar mensen als bv Feline over wat mensen willen zien, en wat niet.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:55

Ik kijk normaal geen tv maar ben heel benieuwd naar dit programma. Echt super leuk dat Feline het mag gaan presenteren. Luister altijd graag naar hinniken de podcast. Deze week benoemde ze ook in de podcast dat het presenteren heel anders is als content creëren wat ze normaal voor Youtube doet. Met eigen content heb je de regie in handen en als presentator heb je een script van sbs6.

Een serie over paarden kopen (zoals die huizenjacht programmas) wat hier eerder op het topic genoemd werd lijkt me ook super tof. Vind de vlogs waar youtubers op zoek zijn naar een nieuwe paard altijd leuk om te kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:07

Maar ook als presentator wil je achter het gene staan wat je verkondigd, neem ik aan?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:51

Cayenne schreef:
Maar ook als presentator wil je achter het gene staan wat je verkondigd, neem ik aan?

Harrie Mens niet hoor... die weet 9 van de 10 keer niet eens waar het over gaat :') 14k om aan tafel te zitten, dat dan weer wel :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:00

c_alsemgeest schreef:
Cayenne schreef:

Harrie Mens niet hoor... die weet 9 van de 10 keer niet eens waar het over gaat :') 14k om aan tafel te zitten, dat dan weer wel :P

_O- _O- Daar heb je absoluut een punt! :))

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:03

Ik sta ook niet achter alles wat mijn werkgever doet. Ben ik nu nep?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:06

Niemand zegt dat Féline nep is :o?
En dat is toch niet te vergelijken? Heb jij ook een bereik van 100 duizend mensen die je volgen en jou als voorbeeld zien? :P

Ik wens haar alle geluk en succes van de wereld hoor :j
En ik ga zeker kijken wat het programma nou precies gaat inhouden!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:11

Cayenne schreef:
Ik wens haar alle geluk en succes van de wereld hoor :j
En ik ga zeker kijken wat het programma nou precies gaat inhouden!

Dat vind ik lief! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:23

Cayenne schreef:
Maar dat sluit toch niet uit dat er (ook) betaalde aspecten aan zo’n programma zijn? Dat er hier op Bokt mensen zijn die het niet leuk vinden om te moeten betalen voor zendtijd, betekent niet dat iedereen daar zo over denkt. Het is ook niet alsof ze je eerst een contract laten tekenen en dan pas vragen of je even een paar ruggen wilt aftikken.

Er gebeurt imo niets onethisch. Mensen vinden het niet leuk, maar dat is heel wat anders.

Ik weet niet of ik de behoefte heb om te kijken, maar wil Feline wel veel succes en vooral ook veel plezier wensen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:26

Iemand nog gekeken gister?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:27

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:52

NikkiDeKerf schreef:
mvdbijl schreef:
Het wordt denk ik een commercieel programma net als er al vele zijn op gebied van beauty, wonen etc.

Ik werd op mijn werk voor dit programma benaderd, mocht je een flink bedrag voor betalen om aan mee te doen. Dat kwam eruit na een leuk gesprek waarom zij jou erin wilde hebben. Deze bui voelde ik al hangen want die praktijken kennen we al van andere zenders :')

Yes... Ik werd inderdaad vorige week ook benaderd door 'een nieuw paardenprogramma van SBS6', dus ik denk dat het deze is. Liefde voor paarden of alles over paarden ofzo, heette het dacht ik. Zelfde werkwijze als wat jij beschrijft. Het is iets wat ik daarvoor eerder al bij een andere zender had meegemaakt zoals jij ook zegt, dus ik wist ook al waar het heen ging :+ Dit keer heb ik dus tijdig gevraagd of dit het concept is waarbij je moet betalen voor deelname en vervolgens bedankt.

Maar dit is hoe het de keer daarvoor ging: een 'programmamaker' belt je met het een verhaal dat ze voor hun programma verschilende mensen / ondernemers geselecteerd hebben welke ze misschien willen uitlichten in een relevant item, met bepaald thema, etc. Ze leggen wat uit over het programma plannen met je in een telefonisch interview af te nemen om te kijken of je inhoudelijk en qua boodschap geschikt zou zijn voor samenwerking met hun programma. Na een gesprek van meer dan 30 minuten vertellen ze dat je geselecteerd bent, hoera, en leggen ze uit hoe een draaidag in zijn werk gaat, hoe het item er ongeveer uit gaat zien, etc. Uiteindelijk puntje bij paaltje na drie kwartier van je tijd te verdoen vertellen ze je dat je wel een kleine onkostenvergoeding van duizenden euro's moet betalen voor je deelname, voor iets wat uiteindelijk een 2 minuten durend item wordt. Ik heb van dit programma waar ik de eerste keer door werd benaderd (onderweg naar de regio) wat items opgezocht op youtube, en vond het meer een soort duidelijke reclame dan echt een informatief item ook. De naam van degene die belde en zich voordeed als de programmamaker kon ik overigens toen ook nergens terug vinden via Google achteraf. Ik denk dat het gewoon verkopers zijn die je bellen en helemaal niet de programmamakers zelf.

Ik denk wel dat dit paardenprogramma uit meer bestaat dan alleen zulke items, te zien aan bijv het oproepje voor de kijkersvraag, dus hoop op wat informatievere/ruimere invulling :) Voor Feline in elk geval super, wie weet een opstapje naar meer tv-werk, ik denk dat ze dit echt goed kan :)

Haha, deze ervaring hebben ik ook met SBS6 _O-
Want we hebben zo'n mooie historie en zijn de place to be binnen onze sport en weet ik veel bla bla bla. Zouden echt een aanvulling zijn op het programma en ze wilde ons graag hebben.
Moesten enkel een kleine onkostenvergoeding van een paar duizend euro betalen voor een spotje van 2 minuten. :+