Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het gaat blijkbaar niet eens om de varkenskop, dat is bijzaak.
Maar dan nog, Bij de slager liggen die dingen openlijk in de vitrine, soms een appeltje in de bek... dat mag wel... zoals al gezegd werd, Bij e MAc zitten we heerlijk te smullen... komt ook ergens vandaan alleen je ziet niet meer wat het geweest is, maar kan hetzelfde varken zijn geweest..
Dat is dan weer geen probleem, maar als je kan zien dat het een varken is geweest, dan is het wel erg ? Dat snap ik dus nooit he.
Ik vind zoiets wel weer komisch, het hoort er gewoon bij, datzelfde varken had ook op je bord kunnen liggen ...
sherwood schreef:Het gaat hier immers niet om een echt pennymeisje die alleen de macht heeft om sielug te roepen, maar een heuse organisatie die werkelijk wel eens het einde kan betekenen van een eeuwen oude traditie!
Annetje schreef:Ik denk het ook nietde DB probeert dit namelijk al heel erg lang en het enige wat ze bereikt hebben is dat er zand op de baan ligt (dat vind ik dus wel goed
) Maar dit vind ik geen reden om het te verbieden.
Volgens mij staat ergens op de site van de DB dat ze zoiezo tegen paardrijden zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Citaat:
Paarden en pony’s worden tegenwoordig vrijwel uitsluitend beschouwd als recreatiedier. De Dierenbescherming is tegen het houden van paarden en pony’s voor productiedoeleinden (melk en bloed), vanwege de afweging tussen doel, middel en alternatieven.
Citaat:Paardensport
Er zijn diverse soorten sport met paarden, zoals: springsport, dressuur, military, aangespannen wedstrijden, western riding en endurance. De Dierenbescherming is in principe tegen paardensport. Als een paard als huisdier wordt gehouden, is het echter van belang dat een paard wordt bereden uit het oogpunt van onder andere de natuurlijke behoefte van een paard aan beweging, sociaal contact en afleiding. Hierbij mag van het dier geen bovenmatige inspanning worden verlangd en moeten de eigenwaarde, de natuurlijke geaardheid, de gezondheid en het welzijn van het paard worden gewaarborgd. Als er niettemin sport met paarden wordt georganiseerd, moeten er strenge reglementen worden opgesteld teneinde de gezondheid en het welzijn van het dier te waarborgen.
· Voor sport geschikte paarden en pony's moeten een diervriendelijke training krijgen, onder deskundige leiding, zonder gebruik van ongeschikte, dieronvriendelijke trainingsmethoden of hulpmiddelen als barreren, het gebruik van elektrische stroomstoten en pijnlijke bitten.
· De trainingen moeten voor toezicht en controle toegankelijk zijn.
· Bij het trainen en sporten moet rekening worden gehouden met effecten op langere termijn. Dieren moeten worden afgetraind en begeleid, zodat ze weer 'normaal' kunnen functioneren.
· Dieren mogen tijdens trainingen, sport en werk niet overbelast worden en nodeloos pijn of stress ondergaan.
· Trainers moeten over voldoende aantoonbare bekwaamheid beschikken; gepleit wordt voor een officiële opleiding met diploma.
· Voor, tijdens en na de wedstrijden moet er een onafhankelijke geneeskundige controle plaatsvinden door een dierenarts. Zieke, geblesseerde of onder geneeskundig behandeling staande dieren mogen niet aan wedstrijden deelnemen.
· Er mag geen doping worden toegepast; er moet een deskundige, onafhankelijke dopingcontrole zijn.
· Er moet een wedstrijdboekje per dier komen, waarin een uitgebreid medisch rapport over het dier wordt opgenomen, de trainingen en wedstrijden waaraan is deelgenomen, de behaalde resultaten, de uitslagen, de onderzoeken, de dopingcontroles enz.
· Er moeten strenge reglementen komen voor trainingen, wedstrijden, deelname aan wedstrijden, parcours, bouw van hindernissen, weersomstandigheden, uitsluitingen en het uit de wedstrijd nemen, veterinaire en dopingcontroles enz. Er moeten sancties komen op onreglementair handelen.
Maikuh schreef:Alles wat hierin staat daar voldoet de metworst aan. Geneeskundige controle doen ze aan... Het enige is dat die paarden kei gestresst zijn... Maar of je daar iets aan kunt doen?!
Maikuh schreef:Ik heb ook net gehoord dat er misschien doping in het spel was maar ik weet niet of ik dat moet geloven want de paarden worden vantevoren erg goed nagekeken...
Maikuh schreef:Maar voor sommige mensen is de metworst dus meer dan een 'spel'.