FEI: 'Bloedneus valt niet onder bloedregel'

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:29

Captain schreef:
Volgens mij is het punt hier vooral dat de jury niet ingreep. Maar wat ik nu lees gebeurde dit bij de laatste paar hindernissen, dus dan is het nog te begrijpen want dat gaat ook snel. Ik begrijp dan alleen de FEI hier echt niet in. En het feit dat het paard dus niet automatisch uitgesloten werd. Goed van de ruiter dat deze de ernst hier wel van in ziet! +:)+

En daarom is het goed om niet gelijk overal bovenop te springen, als je de feiten (nog) niet kent.

Het is een ongelukkige samenhang van omstandigheden. De FEI moet in mijn ogen de bloedregel nog eens goed bekijken, maar dat deze combinatie in dit geval niet (direct) werd uitgesloten is in mijn ogen niet gek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:32

996981 schreef:
Captain schreef:
Volgens mij is het punt hier vooral dat de jury niet ingreep. Maar wat ik nu lees gebeurde dit bij de laatste paar hindernissen, dus dan is het nog te begrijpen want dat gaat ook snel. Ik begrijp dan alleen de FEI hier echt niet in. En het feit dat het paard dus niet automatisch uitgesloten werd. Goed van de ruiter dat deze de ernst hier wel van in ziet! +:)+

En daarom is het goed om niet gelijk overal bovenop te springen, als je de feiten (nog) niet kent.

Het is een ongelukkige samenhang van omstandigheden. De FEI moet in mijn ogen de bloedregel nog eens goed bekijken, maar dat deze combinatie in dit geval niet (direct) werd uitgesloten is in mijn ogen niet gek
Ik denk dat de verontwaardiging vooral komt door de nogal lakse reactie van de FEI. Die impliceert dat, al had het paard na hindernis 1 z'n bloedneus gekregen en had iedereen het gezien, hij ook niet was uitgebeld, "want valt niet onder bloedregel." Die verontwaardiging is imo terecht.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:33

Popstra schreef:
Ik snap Nikkas haar opmerking wel. Veel mensen hier op Bokt hebben nog nooit op hoog niveau onder flinke druk een belangrijke wedstrijd gereden maar denken het wel allemaal beter te weten.
Geloof me, als ruiter zijnde zie je dit soort dingen die voor gebeuren niet onder zulke omstandigheden. Dit door de focus en vooral de hoge snelheid die je maakt en de adrenaline die door je lijf gaat.

Is dat dan niet gevaarlijk? Dat je blijkbaar zo in een tunnelfocus zit dat je dit -toch wel erg aanwezige- welzijnsprobleem bij je paard totaal niet opmerkt?
Nu ja, oké, de ruiter wil ik hier nog het voordeel van de twijfel geven, maar de jury had echt even aan het belletje moeten trekken. Niet oké om een paard op deze manier een olympisch parcours te laten uitspringen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:38

Mkango schreef:
996981 schreef:

Ik denk dat de verontwaardiging vooral komt door de nogal lakse reactie van de FEI. Die impliceert dat, al had het paard na hindernis 1 z'n bloedneus gekregen en had iedereen het gezien, hij ook niet was uitgebeld, "want valt niet onder bloedregel." Die verontwaardiging is imo terecht.

Bloedneuzen komen in deze tak van sport (gelukkig) weinig voor. Ik vind het dus niet gek, dat er geen specifieke regel hieromtrent is. Naar alle waarschijnlijkheid zal het naar aanleiding van deze gebeurtenis worden opgenomen in de reguliere bloedregel, ook gezien de veranderde tijdsgeest.

Of je de FEI kan verwijten dat een bloedneus tot nu toe nog niet onder de bloedregel viel? Ik durf het niet te zeggen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:39

Gini schreef:
Popstra schreef:
Ik snap Nikkas haar opmerking wel. Veel mensen hier op Bokt hebben nog nooit op hoog niveau onder flinke druk een belangrijke wedstrijd gereden maar denken het wel allemaal beter te weten.
Geloof me, als ruiter zijnde zie je dit soort dingen die voor gebeuren niet onder zulke omstandigheden. Dit door de focus en vooral de hoge snelheid die je maakt en de adrenaline die door je lijf gaat.

Is dat dan niet gevaarlijk? Dat je blijkbaar zo in een tunnelfocus zit dat je dit -toch wel erg aanwezige- welzijnsprobleem bij je paard totaal niet opmerkt?
Nu ja, oké, de ruiter wil ik hier nog het voordeel van de twijfel geven, maar de jury had echt even aan het belletje moeten trekken. Niet oké om een paard op deze manier een olympisch parcours te laten uitspringen.

Hoe moet je iets dat gebeurd aan de voorkant van het hoofd van het paard, opmerken terwijl je erop zit? Nog los van de focus die een (olympisch) springruiter heeft om zo zijn paard veilig naar de finish te kunnen brengen?

Gini

Re: FEI: 'Bloedneus valt niet onder bloedregel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:44

Blijkbaar merk je het niet op. Gevaarlijk idee dat een ruiter niet opmerkt dat zijn paard bloedend aan het sporten is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:47

996981 schreef:
Bloedneuzen komen in deze tak van sport (gelukkig) weinig voor. Ik vind het dus niet gek, dat er geen specifieke regel hieromtrent is. Naar alle waarschijnlijkheid zal het naar aanleiding van deze gebeurtenis worden opgenomen in de reguliere bloedregel, ook gezien de veranderde tijdsgeest.

Of je de FEI kan verwijten dat een bloedneus tot nu toe nog niet onder de bloedregel viel? Ik durf het niet te zeggen.
De FEI kennende zal daar eerst nog 15 jaar overheen gaan. :+ In 2012 is uitsluiting bij bloedneuzen al besproken tijdens het FEI Sports Forum, maar is er wat mee gedaan? Eh, nee.
https://inside.fei.org/system/files/VET_BLOOD_DURING_COMPETITION.pdf

Voor wie het interessant vinden en geen zin hebben om wetenschappelijke artikelen te lezen:

Een wat langer filmpje dat wat minder op leken is toegespitst:

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:47

Gini schreef:
Blijkbaar merk je het niet op. Gevaarlijk idee dat een ruiter niet opmerkt dat zijn paard bloedend aan het sporten is.

Wat is daar precies gevaarlijk aan? Het gemiddelde springparcours duurt 2 minuten. Dat zijn de enige twee minuten dat een bloedneus (dat in de meeste gevallen nog steeds niet meer is dan dat; een bloeding in de neus) niet direct wordt opgemerkt. In alle momenten daarvoor en daarna is er een groom, eigenaar, fokker, grondjury etc. Aanwezig om de ruiter te wijzen op eventuele problemen.

Sta jij 24/7 bij de wei te kijken of je paard niet rondrent met een bloedneus?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:49

Mkango schreef:
996981 schreef:

De FEI kennende zal daar eerst nog 15 jaar overheen gaan. :+ In 2012 is uitsluiting bij bloedneuzen al besproken tijdens het FEI Sports Forum, maar is er wat mee gedaan? Eh, nee.
https://inside.fei.org/system/files/VET_BLOOD_DURING_COMPETITION.pdf

Voor wie het interessant vinden en geen zin hebben om wetenschappelijke artikelen te lezen:
[ Video ]

Een wat langer filmpje dat wat minder op leken is toegespitst:
[ Video ]

Juist als er al eerder over gediscussieerd is, kan deze gebeurtenis een goede stok achter de deur zijn de regel nog eens onder de loep te nemen.

Ik ben het met je eens dat de FEI niet het meest capabele sportorgaan is, maar ik geloof er wel in dat ze hier mee bezig gaan :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:59

996981 schreef:
Gini schreef:

Wat is daar precies gevaarlijk aan? Het gemiddelde springparcours duurt 2 minuten. Dat zijn de enige twee minuten dat een bloedneus (dat in de meeste gevallen nog steeds niet meer is dan dat; een bloeding in de neus) niet direct wordt opgemerkt. In alle momenten daarvoor en daarna is er een groom, eigenaar, fokker, grondjury etc. Aanwezig om de ruiter te wijzen op eventuele problemen.

Sta jij 24/7 bij de wei te kijken of je paard niet rondrent met een bloedneus?

Exact wat ik zeg dus: dat je paard mogelijk ernstig gewond is en jij als ruiter door de positie ten opzichte van je paard daar totaal geen zicht op hebt. En mensen langs de kant je daar ook niet op attenderen. Je bent misschien je paard kapot aan het rijden en niemand zegt of doet iets.

Ik kan je verzekeren dat mijn paard niet met een bloedneus een olympische topsportprestatie moet afleggen. Dus wat mijn al dan niet 24/7 aanwezigheid hiermee te maken heeft, ontgaat me?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:03

Je hebt gelijk Gini in het feit de jury of stewards hadden moeten in grijpen maar wellicht dit echt zo snel ging dat hij al klaar was met het parcour voor er uberhoupt ingegrepen kon worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:13

Ik kan me ook voorstellen dat zelfs als de jury het zag ze twijfelden. Ga je iemand op dat moment uitbellen voor iets wat strikt genomen niet in de regels staat? En die twijfel snap ik, heel begrijpelijk, je wilt achteraf geen klacht aan je broek omdat je ten onrechte zo een onomkeerbare ingreep doet. Alleen zou het bij een bloedend paard nooit onterecht moeten zijn, zelfs al staat het niet in de regels gespijkerd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:35

Mkango schreef:
Paard is inmiddels teruggetrokken uit de competitie. Fijn dat Cian O'Connor iig genoeg common sense heeft om niet meer te starten in Tokio. Zegt genoeg imo.

Het zegt niks, het paard is onderzocht en er is niks gevonden.
Hij heeft hem terug getrokken omdat hij meer wil weten/er onzeker over is, maar er is door de vets niets gevonden, dus zoveel zegt het echt niet :n

Het is ergens wel goed dat het gebeurd is, ik kan mij voorstellen dat je als ruiter niets ziet, maar als jury wel, de jury had kunnen uitbellen, dat ze twijfelen omdat er niks over vast gelegd staat snap ik, maar daarom kunnen ze het nu wel beter beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:39

M_D_H schreef:
Mkango schreef:
Paard is inmiddels teruggetrokken uit de competitie. Fijn dat Cian O'Connor iig genoeg common sense heeft om niet meer te starten in Tokio. Zegt genoeg imo.

Het zegt niks, het paard is onderzocht en er is niks gevonden.
Hij heeft hem terug getrokken omdat hij meer wil weten/er onzeker over is, maar er is door de vets niets gevonden, dus zoveel zegt het echt niet :n

Het is ergens wel goed dat het gebeurd is, ik kan mij voorstellen dat je als ruiter niets ziet, maar als jury wel, de jury had kunnen uitbellen, dat ze twijfelen omdat er niks over vast gelegd staat snap ik, maar daarom kunnen ze het nu wel beter beoordelen.
Precies, het zegt dat hij er niet geheel gerust op is dat het "maar een gesprongen adertje in de neus is." Dus het zegt wel degelijk wat. :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:42

Ik denk ergens dat hij ook bang is voor ladingen kritiek. Die er nu immers al zijn.

Als hij was doorgegaan was het feest compleet

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:43

Longbloedingen zie je heel vaak niet he. Wij hebben er een keer een in de training meegemaakt die echt 'vol liep' en ter plekke gestorven is. Dat merk je, de paniek die een paard krijgt, ze doen maar 1 ding en dat is vluchten. Het is vreselijk.

Dat was dus ook een ongeluk, thuis.
Tijdens een lichte training maar met veel wind. Vanuit de praktijk weet ik dat longbloedingen in NL ook vaker voorkomen op het strand, maar daar heb ik geen wetenschappelijk bewijs voor.

Verder: ik durf stellig te zeggen dat een heel groot deel van de longbloeders niet opvalt, puur omdat het bloed niet uit de neus komt.

Wat dan wel opvalt: drukker wordende paarden van te voren, paarden die ineens terugvallen in prestatie.

Fataal: nee, meestal niet
Naar voor het paard: ja
Kan hij er nog recreatief of wedstrijden mee lopen: ook ja

I.m.o. is het net zoiets als een peesblessure die een paard oploopt in de laatste 2 sprongen: hoeft niet fataal te zijn, je hoeft het niet te merken, maar als jij of iemand anders het ziet is het wel fijn als je uitgebeld word. Want het kan niets ernstigs zijn, maar het kan ook heel naar zijn. Je weet het gewoon niet :o

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:52

Mijn vorige paard (schimmel) had vorig jaar ook ineens een bloedneus tijdens het rijden. Ik zag het omdat hij per se wilde schuren en ik toen dacht, goh, zie ik daar nu iets geks? Direct afgestapt, maar toen zag ik pas dat er ook bloed op de omheining zat, dus kan goed al twee rondjes of meer aan de gang zijn geweest (was nog aan het instappen). Als je aan het rijden bent, en zeker springen waarbij je focust op de hindernis, zie je het niet.

De officials zullen flink getwijfeld hebben vermoed ik, maar hij was op dat moment nog foutloos en er waren nog geen foutlozen, en als er dan geen duidelijke regel is, konden ze ook niet anders vermoed ik in zo'n korte tijd.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:12

Op basis van welke regel had de combinatie eruit gehaald kunnen worden?
De jury staat in het parcours toch? Denk dat je thuis via camerabeelden een beter zicht hebt dan de jury op de grond.
Een galopperend en springend paard op een afstand in een tijdsbestek van minder dan een minuut.

De FEI maakt regels aan de hand van input van atleten en Nationale federaties. Nu schuiven de NF de verantwoordelijkheid graag af, zie ook de zaak Hermes, maar dat is (niet altijd) terecht.
Vermoed dat bij de volgende ronde wijzingen er wel een aangepassing komt om dit in de toekomst te voorkomen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:44

Captain schreef:
Ik blijf me verbazen dat men hier zo makkelijk over praat. Dit gaat niet om een geknapt bloedvaatje, daar komt niet zoveel bloed van. Ook niet uit beide neusgaten. En ik kan me niet voorstellen dat je dit niet ziet, er zit ook bloed op z'n broek. Maar ik mag er niets van vinden, want ik rijd immers niet op de Olympische Spelen. :Y)

Daarnaast snap ik niet dat dit niet uitgebeld is, als de ruiter het niet ziet zagen de juryleden dit toch zeer zeker wel. Ik vind het bizar dat hij het rondje af heeft kunnen maken met deze hoeveelheid bloed. Ook al kan de ruiter er niets aan doen, dat dier had gelijk onderzocht moeten worden.

88 seconden!
Dat is de tijd die een springparcours duurt. En volgens mij is de bloedneus ergens halverwege ontstaan. Dus zeg 44 seconden.
Daarbij ben je een waardeloze springruiter als je naar het hoofd van je paard zit te kijken in die tijd in zo'n dik parcours. Dan moet je vóor je kijken, naar de volgende sprong.
Naar de neus van je paard zitten koekeloeren is veel slechter voor het dierwelzijn. Dat is namelijk tamelijk onveilig.

De juryleden hadden geen enkele reden om hem uit te bellen want het staat NIET in het reglement.

Of je dat voor de toekomst aan moet passen kun je het (voor de beeldvorming) over hebben. lijkt me een zinvolle discussie.

En het kán een heel onschuldig iets zijn. Mijn paard heeft dit al tich keer gehad. Vaak gewoon op de trailer. Dramatisch gezicht. Geen probleem. Kerngezond dier. Maar de trailerdeur zat helemaal onder de bloedspetters.

In het besproken geval: Een klein bloedvaatje spring, het dier is super actief dus flinke doorbloeding, dat vermengt zich met neusvocht en het lijkt heel veel.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 05-08-21 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:53

Ik heb ook een longbloeder gehad, weliswaar een renpaard.

Dit doet echter niets aan het feit af, dat epitaxis ten dele erfelijk is, paarden niet om kunnen gaan met de stress en een prestatie moeten leveren die boven het feitelijk vermogen liggen. In normale omstandigheden komt het probleem altijd eerder naar voren, alleen daar wordt niet altijd wat mee gedaan. bijv. 1 enkel druppeltje bloed in een neusgat.

Elke vorm van epitaxis richt een bepaalde schade aan in de longblaasjes, het ligt er alleen maar aan hoe ernstig het gebeuren is. Hoeveel longblaasjes er geknapt zijn.

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:30

fransje23 schreef:
Op basis van welke regel had de combinatie eruit gehaald kunnen worden?
De jury staat in het parcours toch? Denk dat je thuis via camerabeelden een beter zicht hebt dan de jury op de grond.
Een galopperend en springend paard op een afstand in een tijdsbestek van minder dan een minuut.

De FEI maakt regels aan de hand van input van atleten en Nationale federaties. Nu schuiven de NF de verantwoordelijkheid graag af, zie ook de zaak Hermes, maar dat is (niet altijd) terecht.
Vermoed dat bij de volgende ronde wijzingen er wel een aangepassing komt om dit in de toekomst te voorkomen.

Hiermee hadden ze hem kunnen stoppen:
3.26. if the Ground Jury feels that for any reason Horse or Athlete is unfit to continue in Competition;

Wat mij betreft was dit van toepassing. Gokken dat alles maar prima is of er vanuit gaan dat het paard er geen last van heeft is simpelweg onverantwoord in deze omstandigheden. En dan hebben we het nog niet eens over het vergrootglas.

Het bloeden begon bij de sloot, hier staat letterlijk een Ground Jury naast.. De een na laatste lijn stond geloof ik ook nog redelijk dichtbij het water. Kans genoeg om het te zien dus.
Nu snap ik het ergens wel dat ze ervoor kozen om hem door te laten rijden, aangezien het paard gewoon goed bleef springen en nog fit oogde. Maar 'kan niet' of 'zag niet' is niet van toepassing hier.

Ik hoop echt dat ze hier iets mee gaan doen, maar ik heb helaas niet veel goede hoop. De springruiters hebben nu niet bepaald een fijn track record rondom situaties met bloed.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:43

Ayasha schreef:
Nikass schreef:
Eerst wachten tot je meedoet aan de olympische spelen voordat je zoiets zegt ;)

Hier. Ik kan dit niet anders interpreteren dan ‘rijd eerst zelf maar eens OS voor je een mening geeft.’

Ik ben blij dat deze ruiter meer in zit met zijn dier dan een aantal bokkers die hier reageren Iig.

En toch kan het zomaar zijn dat je verkeerd interpreteert, of beter moet leren lezen :)*
(Maar waarom zou het in je opkomen dat je zelf misschien fout zit...)

Mijn opmerking is een reactie op een bokker die zegt "ik zou stoppen" en ik reageer daar op door te zeggen dat je niet te snel moet oordelen als je niet in iemands schoenen staat.
Ik denk dat het heel makkelijk is om, met de kennis van achteraf en de beelden (wat de ruiter op dat moment niet kon zien), zoiets te zeggen, werende dat je toch nooit in die situatie komt te staan, en tevens niet wetende wat het is om aan de start van de olympische spelen te staan.
Maar uit jouw hele verhaal blijkt dat jij erg snel (ongefundeerde) conclusies trekt. Misschien daar eens over nadenken ;)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:43

pol013 schreef:
Captain schreef:
Ik blijf me verbazen dat men hier zo makkelijk over praat. Dit gaat niet om een geknapt bloedvaatje, daar komt niet zoveel bloed van. Ook niet uit beide neusgaten. En ik kan me niet voorstellen dat je dit niet ziet, er zit ook bloed op z'n broek. Maar ik mag er niets van vinden, want ik rijd immers niet op de Olympische Spelen. :Y)

Daarnaast snap ik niet dat dit niet uitgebeld is, als de ruiter het niet ziet zagen de juryleden dit toch zeer zeker wel. Ik vind het bizar dat hij het rondje af heeft kunnen maken met deze hoeveelheid bloed. Ook al kan de ruiter er niets aan doen, dat dier had gelijk onderzocht moeten worden.

88 seconden!
Dat is de tijd die een springparcours duurt. En volgens mij is de bloedneus ergens halverwege ontstaan. Dus zeg 44 seconden.
Daarbij ben je een waardeloze springruiter als je naar het hoofd van je paard zit te kijken in die tijd in zo'n dik parcours. Dan moet je vóor je kijken, naar de volgende sprong.
Naar de neus van je paard zitten koekeloeren is veel slechter voor het dierwelzijn. Dat is namelijk tamelijk onveilig.

Ik heb het net teruggekeken, hij begint te bloeden na hindernis 10 waarbij het pas tussen 11 en 12 daadwerkelijk opvallend wordt (de oorspronkelijke bloeding is best subtiel, geen bloedspetters in zicht, en volgens mij slecht te zien als je ernaast zou staan ipv hoge kwaliteit camerabeelden ter beschikking te hebben). Gezien waar de juryleden stonden hebben ze hooguit 20 seconden gehad om erover te beslissen, en zo fit als het paard leek te zijn op dat moment vind ik het echt niet gek dat de ruiter niet direct uitgebeld is. Het is een ongeluk, gelet op de timing en de gehele situatie, tja, shit happens.

Citaat:
De juryleden hadden geen enkele reden om hem uit te bellen want het staat NIET in het reglement.

Volgens mij valt het zoals iemand net zei onder unfit to continue te scharen. Maar ik neem het de juryleden niet kwalijk dat ze die beslissing niet ter plekke binnen 20 seconden durfden te nemen hoor.
Het verbaast me alleen dat FEI achteraf met zo'n flauwe reactie komt, longbloeding is geen grapje (het wordt wel een leerzaam topic wat dat betreft :) ).

Hoe dan ook vind ik de opmerkingen dat de ruiter de bloeding heeft moeten gezien hebben echt dikke onzin, je zit in de B niet zomaar naar de kop van je paard te staren want dan gaat het al mis, laat staan als de balken op kleine 165cm hoogte hangen :') dan is het echt een zelfmoordpoging.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:45

Nikass schreef:
Ayasha schreef:
Hier. Ik kan dit niet anders interpreteren dan ‘rijd eerst zelf maar eens OS voor je een mening geeft.’

Ik ben blij dat deze ruiter meer in zit met zijn dier dan een aantal bokkers die hier reageren Iig.

En toch kan het zomaar zijn dat je verkeerd interpreteert, of beter moet leren lezen :)*
(Maar waarom zou het in je opkomen dat je zelf misschien fout zit...)

Mijn opmerking is een reactie op een bokker die zegt "ik zou stoppen" en ik reageer daar op door te zeggen dat je niet te snel moet oordelen als je niet in iemands schoenen staat.
Ik denk dat het heel makkelijk is om, met de kennis van achteraf en de beelden (wat de ruiter op dat moment niet kon zien), zoiets te zeggen, werende dat je toch nooit in die situatie komt te staan, en tevens niet wetende wat het is om aan de start van de olympische spelen te staan.
Maar uit jouw hele verhaal blijkt dat jij erg snel (ongefundeerde) conclusies trekt. Misschien daar eens over nadenken ;)

Dat geldt ook voor jou. Uit mijn hele verhaal waarin ik zeg dat ik begrijp dat de ruiter dit niet gezien heeft en dat hij nu en imo erg verstandige beslissing gemaakt heeft, blijkt dat ik snel ongefundeerde conclusies trek? _O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:01

Nou nog één laatste reactie aan jou wijden: nee uit de opmerking die begint met "kan jij iets goed lullen" ik vraag waar doe ik dat? En jij reageert daarop dat je mijn opmerking niet anders kan interpreteren.
Zo duidelijk?
Jouw onkunde van interpreteren dus!