[OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:38

rien10 schreef:
Dat was in Rotterdam op het CHIO en dat was bij .... met de vos...... godsamme, wat ben ik slecht in namen. Lerares Engels op een middelbare school...... aaahhhh

Lancelot...?

rien10

Re: [OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:39

Nee, Parcival met Cornelissen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:39

LaPluche schreef:
Welk paard was dat van hem op de OS/andere belangrijke wedstrijd die hij de ring zelfs niet meer in kreeg?

Ben je niet toevallig in de war met de keer dat hij uitgesloten werd vanwege bloed in de mond?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:41

Met Sister de Jeu ging het ook niet altijd vanzelf….

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:41

Kabayo schreef:
Ik heb parzival nooit wat aan gevonden, ging helemaal nooit zitten in de piaffe en passage, ook de manier van rijden vond ik niks aan. Zo strak...

Heb trouwens geen enkele proef van de OS gezien. Wordt er een beetje verdrietig van tegenwoordig

Ben benieuwd of je nu ook verdrietig zou worden van de top 3 + Sabine Schut :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:42

Ik heb geen idee :D Zou ook niet weten waar je het zou kunnen bekijken

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:42

Ik weet niet of het in Nederland ook mogelijk is, maar ik kan via www.zdf.de alles terugkijken.

Zoals een paar andere hier was ik ook zeer van Sabine Schut-Kery en Sanceo gecharmeerd. Wat bij de landenwedstrijd dan weer grappig was; Duitsland haalde het goud, de USA het zilver. Laten twee van de Amerikaanse ruiters van origine Duits zijn. De muziek van Jessica's kür was niet mijn smaak, maar het rijden zag er wel erg prettig uit. Verdiend eerste.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:43

LaPluche schreef:
Nee het was 100% Edward Gal, geloof daarna ook dat paard niet meer(bijna niet meer) in de ring gezien.

Adelinde ook niet, man man man wat een harde hand heeft die vrouw _-:(

Ze heeft afgelopen jaren enorme stappen gemaakt daarin, momenteel rijd ze echt wel vriendelijk :j

Undercover is een van de paarden die na een x aantal incidenten niet meer gestart is en met vervroegd pensioen is gegaan.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:47

Kabayo schreef:

Voice?
De vos die Edward gereden heeft heette nadine[/quote]
Hans Peter reed Nadine.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:47

rien10 schreef:
M_D_H schreef:
Nou moet ik zeggen dat Parcival ook echt geen makkelijke was :n

Nee, zeker niet. En ook geen jonkie die overdonderd was.
Ik ken wel verhalen dat bij training iemand een jas over de bakrand legde en Hop, stond Parcival weer andersom. Of hij wilde er niet langs.

Maar die kon ook enorm fixeren op zaken die er niet waren maar er in zijn beleving wel waren :')
Kendra schreef:
Met Sister de Jeu ging het ook niet altijd vanzelf….

Nee, maar daarvan moet ik zeggen dat die ook wel een vrij lastig karakter had :j

Kabayo schreef:
LaPluche schreef:
Nee het was 100% Edward Gal, geloof daarna ook dat paard niet meer(bijna niet meer) in de ring gezien.

Voice?
De vos die Edward gereden heeft heette nadine

Nee, Nadine is door Hans Peter gereden :o
Dat is volgens mij tevens het eerste paard waarmee Hans Peter de Jongere paarden competitie achter zich liet en zijn naam vestigde in de GP :j

MoonWencke schreef:
Ik weet niet of het in Nederland ook mogelijk is, maar ik kan via https://www.zdf.de alles terugkijken.

Zoals een paar andere hier was ik ook zeer van Sabine Schut-Kery en Sanceo gecharmeerd. Wat bij de landenwedstrijd dan weer grappig was; Duitsland haalde het goud, de USA het zilver. Laten twee van de Amerikaanse ruiters van origine Duits zijn. De muziek van Jessica's kür was niet mijn smaak, maar het rijden zag er wel erg prettig uit. Verdiend eerste.

Ja, dat vond ik ook een leuk gegeven :j

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:48

Niobe schreef:
LaPluche schreef:
Welk paard was dat van hem op de OS/andere belangrijke wedstrijd die hij de ring zelfs niet meer in kreeg?

Ben je niet toevallig in de war met de keer dat hij uitgesloten werd vanwege bloed in de mond?

Zeker niet, hij ging richting ring en het paard zag je gewoon echt heel klein worden en die begon te protesteren. Het was heel verdrietig om te zien.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:48

Ah oeps. Sorry :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:51

LaPluche schreef:

Bedoel je Sisther de Jeu?

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:53

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:53

Ik weet het echt niet, geloof wel dat het een zwarte was.
Kan het ook niet terug vinden.
Laatst bijgewerkt door LaPluche op 29-07-21 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:56

In een van de artikelen op Horses.nl staat dat Nederland nu naar huis gaat met een boel huiswerk.
Maar dat huiswerk was feitelijk toch al een aantal jaar duidelijk?

Het korte strakke showrijden is nu toch wel een beetje passé.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:57

Dat is Undercover geweest. Tijdens het EK in Aken in 2014 is hij tijdens de GPS of de kür uitgesloten wegens bloed in de mond en daarna hebben ze hem eigenlijk nooit meer goed de ring in gekregen. Dat paard is mentaal geknakt door de druk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:58

En voor alle duidelijkheid dit.

Ik heb een klassieke achtergrond. Het doel is dat je als mens je dier leert om jou goed te dragen.
Zodat |( |( het oorlogsmaterieel lang heel blijft.

Dat doe je door het dier hetzelfde te leren als hoe wij mensen moeten tillen:
door de knieën - Hankenbiegung,
bekken kantelen,
zet je zwaartepunt onder de massa, bij een paard : in stap en draf wil je dat het achterbeen landt in of voor de loodlijn uit het zwaartepunt van de ruiter
de rugspieren zijn los, de been en 'buik'spieren doen het werk en bij een paard is de hele' bovenlijn' lang.

Lengte in de hals is dus geen kers op de taart, maar een basispunt.
Die krul is secundair.

Bij een B of L proef dingen door de vingers zien ivm jeugd : 'dat kan'.

Maar bij de M hoort het beslist afgelopen te zijn.
Vroegah was het ook niet ideaal, maar het doet me pijn dat velen geen snars lijken te weten van hoe de kern in elkaar steekt.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 29-07-21 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:58

Toch wel, ik wist het niet meer. Ik vergeet dat nooit meer, was echt verdrietig om te zien hoe dat paard blokkeerde en niet naar de ring wilde.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:59

Esplendido schreef:
Dat is Undercover geweest. Tijdens het EK in Aken in 2014 is hij tijdens de GPS of de kür uitgesloten wegens bloed in de mond en daarna hebben ze hem eigenlijk nooit meer goed de ring in gekregen. Dat paard is mentaal geknakt door de druk.

Ik ben aan het googlen geweest en dat moet idd Undercover geweest zijn, die werd gek door de drukte van een prijsuitreiking en toen hij de proef erna (1 of 2 dagen later) weer de ring in moest, werd hij nerveus van het geklap voor de deelnemer die voor hen was en toen heeft hij op zijn tong gebeten.

Sindsdien heeft Edward ervoor gekozen Undercover niet meer in te zetten omdat hij te gespannen was.

Dat was hun verhaal in elk geval.
Laatst bijgewerkt door Niobe op 29-07-21 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:59

Undercover is het paard die het op druk rijden mentaal en waarschijnlijk ook fysiek niet meer aan kon.
Die is uiteindelijk ook terug getrokken uit de sport.

Ben benieuwd hoe lang de carrière van Total zal zijn.
Zou leuk zijn als hij over 3 jaar weer mee kan doen aan de OS.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:31

Het mentale van een paard wordt zo onderschat. Als ik zie dat die van mij op d’r 7e in de staak is gegaan bij haar oude eigenaar. En ze kregen d’r maar niet aan het lopen. Ik heb haar nu twee jaar en ze begint nu pas fanatiek te worden en lol te hebben. Qua talent echt een goede maar gewoon zo enorm gevoelig. Als je daar geen rekening mee houd gaan ze vroeg of laat in zichzelf keren en dan is het einde zoek.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:34

Seltje schreef:
Upendo: dat hebben ze toch geprobeerd, Rien als bondscoach?
Was niet echt een succes...

DuoPenotti schreef:
Ja omdat ze zo eigenwijs vast zitten aan de Anky trek methode.

Anky's methode is totaal anders dan die van Edward en Hans Peter. Al heeft Edward vroeger wel gelest bij Anky, hij lest al sinds jaar en dag bij Nicole Werner.
Anky's stijl ligt dichter bij die van Rien dan jij denkt. Dat zie je goed terug in hun pupillen.

Ik moet echt zeggen dat ik wel blij verrast was over de manier van rijden tijdens de OS. Vooral bij HP vond ik het rijden veel losser ogen dan ik van hem gewend ben. Dus wellicht zit er een omslag aan te komen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:43

Niobe schreef:
Esplendido schreef:

Ik ben aan het googlen geweest en dat moet idd Undercover geweest zijn, die werd gek door de drukte van een prijsuitreiking en toen hij de proef erna (1 of 2 dagen later) weer de ring in moest, werd hij nerveus van het geklap voor de deelnemer die voor hen was en toen heeft hij op zijn tong gebeten.

Sindsdien heeft Edward ervoor gekozen Undercover niet meer in te zetten omdat hij te gespannen was.

Dat was hun verhaal in elk geval.

Haal je een paard uit de sport omdat deze het mentaal niet aan kan (teveel spanning op dit soort grote concoursen) is het ook niet goed. Voor sommige mensen is het nooit goed wat Edward en HP ook doen :(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:52

Babootje schreef:
Haal je een paard uit de sport omdat deze het mentaal niet aan kan (teveel spanning op dit soort grote concoursen) is het ook niet goed. Voor sommige mensen is het nooit goed wat Edward en HP ook doen :(

Mee eens hoor, ik vind het ook top dat ze het niet geprobeerd hebben te forceren met Undercover. Of een paard het aankan, dat merk je pas als je op pad gaat en dan kun je het nog even tijd geven, maar ik vind het top dat ze besloten hebben dat het voor dat paard gewoon niet weggelegd is.