rien10 schreef:Dat was in Rotterdam op het CHIO en dat was bij .... met de vos...... godsamme, wat ben ik slecht in namen. Lerares Engels op een middelbare school...... aaahhhh
Lancelot...?
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kabayo schreef:Ik heb parzival nooit wat aan gevonden, ging helemaal nooit zitten in de piaffe en passage, ook de manier van rijden vond ik niks aan. Zo strak...
Heb trouwens geen enkele proef van de OS gezien. Wordt er een beetje verdrietig van tegenwoordig
LaPluche schreef:Nee het was 100% Edward Gal, geloof daarna ook dat paard niet meer(bijna niet meer) in de ring gezien.
Adelinde ook niet, man man man wat een harde hand heeft die vrouw
rien10 schreef:M_D_H schreef:Nou moet ik zeggen dat Parcival ook echt geen makkelijke was
Nee, zeker niet. En ook geen jonkie die overdonderd was.
Ik ken wel verhalen dat bij training iemand een jas over de bakrand legde en Hop, stond Parcival weer andersom. Of hij wilde er niet langs.
Kendra schreef:Met Sister de Jeu ging het ook niet altijd vanzelf….
Kabayo schreef:LaPluche schreef:Nee het was 100% Edward Gal, geloof daarna ook dat paard niet meer(bijna niet meer) in de ring gezien.
Adelinde ook niet, man man man wat een harde hand heeft die vrouw
Voice?
De vos die Edward gereden heeft heette nadine
MoonWencke schreef:Ik weet niet of het in Nederland ook mogelijk is, maar ik kan via https://www.zdf.de alles terugkijken.
Zoals een paar andere hier was ik ook zeer van Sabine Schut-Kery en Sanceo gecharmeerd. Wat bij de landenwedstrijd dan weer grappig was; Duitsland haalde het goud, de USA het zilver. Laten twee van de Amerikaanse ruiters van origine Duits zijn. De muziek van Jessica's kür was niet mijn smaak, maar het rijden zag er wel erg prettig uit. Verdiend eerste.
Niobe schreef:LaPluche schreef:Welk paard was dat van hem op de OS/andere belangrijke wedstrijd die hij de ring zelfs niet meer in kreeg?
Ben je niet toevallig in de war met de keer dat hij uitgesloten werd vanwege bloed in de mond?
Esplendido schreef:Dat is Undercover geweest. Tijdens het EK in Aken in 2014 is hij tijdens de GPS of de kür uitgesloten wegens bloed in de mond en daarna hebben ze hem eigenlijk nooit meer goed de ring in gekregen. Dat paard is mentaal geknakt door de druk.
Seltje schreef:Upendo: dat hebben ze toch geprobeerd, Rien als bondscoach?
Was niet echt een succes...
DuoPenotti schreef:Ja omdat ze zo eigenwijs vast zitten aan de Anky trek methode.
Niobe schreef:Esplendido schreef:Dat is Undercover geweest. Tijdens het EK in Aken in 2014 is hij tijdens de GPS of de kür uitgesloten wegens bloed in de mond en daarna hebben ze hem eigenlijk nooit meer goed de ring in gekregen. Dat paard is mentaal geknakt door de druk.
Ik ben aan het googlen geweest en dat moet idd Undercover geweest zijn, die werd gek door de drukte van een prijsuitreiking en toen hij de proef erna (1 of 2 dagen later) weer de ring in moest, werd hij nerveus van het geklap voor de deelnemer die voor hen was en toen heeft hij op zijn tong gebeten.
Sindsdien heeft Edward ervoor gekozen Undercover niet meer in te zetten omdat hij te gespannen was.
Dat was hun verhaal in elk geval.
Babootje schreef:Haal je een paard uit de sport omdat deze het mentaal niet aan kan (teveel spanning op dit soort grote concoursen) is het ook niet goed. Voor sommige mensen is het nooit goed wat Edward en HP ook doen