Glock's Zonik overleden na operatie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:40

Ik denk dat het meer is (bij mij dan iig) dat ik me heel goed voor kan stellen hoe dat zou voelen voor mij, als zoiets zou gebeuren wanneer je paard uit narcose bij komt. Ben inmiddels meerdere keren een paard verloren en het went nooit.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:41

Maar een oprechte vraag, wat is er mis met de uitdrukking 'Wat is het toch een rare maand' of 'Wat een ellende deze weken'? Niemand heeft dan toch gezegd dat het verlies van een paard te vergelijken is met wat er elders in de wereld op dit moment speelt? Of dat het verlies van een paard erger is dan andere gebeurtenissen? Ik snap niet helemaal wat er mis mee is, maar het lijkt mij wel interessant om het vanuit die ooghoek te bekijken. Ik las het ook zoals Ibbel omschrijft: er is veel gaande en dan kan er toch iets de laatste druppel zijn waarbij je denkt, hè verdorie. Niet dat het overlijden van een paard dan zozeer zwaarder weegt dan onder andere een wereldwijde klimaatcrisis. Het is dan denk ik maar hoe je dat opvat. :)

On-topic: wat een verschrikkelijk einde moet dat geweest zijn voor Zonik ook. Ik moet er niet aan denken om op zo'n manier mijn paard te verliezen. Y;(

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:22

Groot en klein leed met elkaar vergelijke is compleet zinloos. Het heeft allebei impact, het een vlakt het ander niet uit.
Daarbij, wat is er mis met medeleven tonen met het verongelukte paard en diens eigenaren/verzorgers?
Wie nieuws over dergelijk klein leed in de context van de actualiteit (Peter R, overstromingen) totaal onbelangrijk en irrelevant vindt, kan het ook gewoon ter kennisgeving aannemen, en niet in dit topic reageren - dat is namelijk ook een optie.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:54

SusanH schreef:
Ik denk dat het meer is (bij mij dan iig) dat ik me heel goed voor kan stellen hoe dat zou voelen voor mij, als zoiets zou gebeuren wanneer je paard uit narcose bij komt. Ben inmiddels meerdere keren een paard verloren en het went nooit.

Precies dit.
Plus dat dit paard ontzettend in paniek heeft moeten zijn en ongelofelijk veel pijn gehad moet hebben, het is een ontzettend naar drama.
Gewoon een stukje medeleven. Niks mis mee.

Ik vind de overstromingen vreselijk en ik vind het vreselijk als iemand zijn paard verliest. Waarom moeten we leed gaan vergelijken? Ik ga echt niet iets minder erg vinden omdat er elders een ramp aan de gang is, wat ik dus minstens net zo erg vind.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:59

Nou mijn opmerking maakt nogal wat los blijkbaar :D

Tis ook maar net hoe je mijn opmerking opvat :') .

Of ik heb het in pure wanhoop jankend achter mijn pv geschreven , of gewoon nuchter.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 18-07-21 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 17:07

Ayasha schreef:
Je hebt er het volste recht op. En ik heb het recht om dat niet realistisch te vinden. ;) Net zoals Mkango het recht heeft om te vinden wat ze vindt.

Niemand ontzegt je de vrijheid van meningsuiting te gebruiken. Geen idee waarom je dit zinnetje gebruikt trouwens.
De manier waarop je die vrijheid gebruikt kan volgens mij en anderen misschien wat fine-tuning gebruiken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 17:11

Jilletje schreef:
Wauw, wat een zure opmerking Mkango.
Waarom appels met peren vergelijken?
Wie ben jij om te bepalen hoe het leed voor iemand voelt? Ik vind het zelfs een beetje onbeschoft.

De huidige ramp is vreselijk maar het verliezen van je paard is ook gewoon vreselijk, en niet iets wat je tegen elkaar kan afstrepen.

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn, iedereen heeft recht op zijn/haar eigen verdriet/emoties. Wat voor de een verschrikkelijk is boeit een ander misschien weinig. So be it.
Ga elkaar dus niet de maat nemen over emoties, het is geen wedstrijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 17:34

CharleyT schreef:
Ayasha schreef:
Je hebt er het volste recht op. En ik heb het recht om dat niet realistisch te vinden. ;) Net zoals Mkango het recht heeft om te vinden wat ze vindt.

Niemand ontzegt je de vrijheid van meningsuiting te gebruiken. Geen idee waarom je dit zinnetje gebruikt trouwens.
De manier waarop je die vrijheid gebruikt kan volgens mij en anderen misschien wat fine-tuning gebruiken.

Dat mag je vinden. :) Ben het daar niet zo mee eens dus daar gaan we niet uit komen vrees ik. :D

CharleyT

Re: Glock's Zonik overleden na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:40

Altijd fijn om te horen : 'Dat mag je vinden'. Niet dat ik toestemming nodig heb hoor :):)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:36

Laten we allemaal gewoon even hierover nadenken :
Er is een prachtig wezen, een dier, een paard overleden op een nare manier.
Of het nou een paard van een bekend iemand is of een paard van een bokker met een topic in : IN MEMORIAM" Dat maakt in mij optiek niets uit.

Er is een dier overleden waar mensen heel erg veelk van gehouden hebben, wat men ook van de rijstijl, huisvesting etc etc denkt.

De reactie van men vind ik daarom een erg nare reactie.
En ook de stelling , "het is maar een paard, kijk wat er elders gebeurt" vind ik niet netjes.

Uiteraard zijn er ergere dingen op de wereld, maar in de IN MEMORIAM topics van bokkers lees ik altijd alleen maar respect altijd, waarom moet men hier dan zo anders reageren?
Niet netjes!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:01

Ja, dat ben ik eigenlijk wel met je eens ElCamino. Je kunt je bijna niet voorstellen dat je je paard op deze manier verliest. Of het nou een no-name shetje is of een bekende atleet.
Waarbij dat shetje minder kans heeft om in zo’n grote, dure kliniek voor een relatief kleine ingreep behandeld te worden dan een sportpaard.
Maar goed, dat is een andere discussie.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:30

Ik heb met die van mij ook doodsangsten uitgestaan bij het opstaan na de narcose. Werd keurig begeleid, ik was er zelf bij in de recoveryruimte maar die was niet van plan even fatsoenlijk wakker te worden. Ik dacht echt dat hij alle vier zn benen brak zo ging hij te keer. Zwalkte van links naar rechts en van achter naar voren, die kon eigenlijk helemaal nog niet staan maar die ging toch overeind. Ik kan me dus goed voorstellen hoe dit gegaan is, vreselijk triest. En idd of het nu het shetje van de buren is of een topsportpaard maakt niet uit, het is heel triest voor dier en eigenaren.