FEI houdt Hermes weg van Olympische Spelen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:08

Janine
De Fei ( noch een stagiaire ) voeren zomaar geen veranderingen in de database zonder aanvraag dat kan gewoon niet ..er moet of één of andere reden iets van wijziging zijn aangevraagd in 2018
Want die wijziging gebeurd niet enkel in de database maar ook met een speciale sticker in het paspoort van het paard ..dit kan enkel bij je sportbond ( hier dus knhs ) of bij FEI

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:13

besita schreef:
Janine
De Fei ( noch een stagiaire ) voeren zomaar geen veranderingen in de database zonder aanvraag dat kan gewoon niet ..er moet of één of andere reden iets van wijziging zijn aangevraagd in 2018
Want die wijziging gebeurd niet enkel in de database maar ook met een speciale sticker in het paspoort van het paard ..dit kan enkel bij je sportbond ( hier dus knhs ) of bij FEI

En jouw gedachte/reactie is gebaseerd op????

Ik heb wel eens content (dossiers) overgezet van een verouderd systeem naar een nieuw systeem bij grote bedrijven. Een hele hoop daarvan moest echt handmatig... En als ik dan grote bedrijven noem, dan heb ik het over +20.000 werknemers...

Daar is geen aanvraag voor nodig hoor...

Als hier een aanvraag is geweest in 2018 (!) dan zou de FEI vast al hebben aangegeven dat de aanvraag onjuist is ingevuld. Want die aanvraag is nog niet verjaard zoals je weet...

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:15

besita schreef:
Janine

Van Uytert denkt zelf dat er iets mis is gegaan toen hij mede-eigenaar werd van Diarado.

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... e_reload=1

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:22

Verandering van eigenaar kan niet zomaar
Er moeten allerlei papieren geupload worden ( volgens mij is het niet eens gratis ) en er moet een AFGESTEMPELDE sticker in het paspoort gezet worden
En zoals het weerwoord van de FEI ook zegt ..de nationale federaties zijn echt ettelijke malen op de hoogte gesteld dat je geen paarden kan opgeven voor de OS als de nationaliteit van de eigenaars niet overeenkomt met die van de ruiter

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:25

Er is aangegeven dat het fout ingevoerd is door de fei. Zij hebben de nationaliteit gewijzigd. Waar dus geen aanvraag voor was, want joop is geen Duitser.

Ze geven zelf toe dat er door hen een fout gemaakt is en dus geen aanvraag voor wijziging van nationaliteit.

Gini

Re: FEI houdt Hermes weg van Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:33

Maar de FEI wijst wel op de verplichtingen om na te kijken, toch? Dat kan ik ergens ook wel snappen. Als je een database hebt met zoveel gegevens in dan kan het al eens zijn dat er hier en daar een foutje insluipt, dat is quasi onvermijdelijk bij een databank van enorme afmetingen. Als er dan een herinneringsmail komt van de FEI van hé, check zeker of deze en deze gegevens in orde zijn, dan doe je dat toch?
In het dagelijkse leven gebeurt dat toch ook? Als ik mijn abonnement bij de bibliotheek wil verlengen, wordt er ook een mail gestuurd met 'zijn je gegevens nog correct?'.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:35

Nou ja, er is een wijziging doorgevoerd waar geen aanvraag of toestemming voor was en die ook nergens op gebaseerd is.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:36

MyWishMax schreef:
Er is aangegeven dat het fout ingevoerd is door de fei. Zij hebben de nationaliteit gewijzigd. Waar dus geen aanvraag voor was, want joop is geen Duitser.

Ze geven zelf toe dat er door hen een fout gemaakt is en dus geen aanvraag voor wijziging van nationaliteit.

Wel raar dat het dan ook nog een keer in het jaar vh WK YH is die wijziging

Maar in zijn paspoort wel correct adres of niet ?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:38

Kelly_ann schreef:

Kijk, daar is de broodnodige nuance.

Van mij mogen KNHS en de eigenaar samen gaan uitmaken wie hier (het meest) nalatig is geweest door een oproep voor zo'n belangrijke controle op vereisten voor deelname aan de OS te negeren.

Er kan altijd iets mis gaan met data. Door een menselijke fout bij de FEI zoals hier het geval was, door een invoerfout van de KNHS/eigenaar, door een technische storing, een hackpoging enz. Daarvoor is juist die extra controle.

Daarom dus het nadrukkelijke en tijdige verzoek van de FEI aan de mensen die als geen ander op de hoogte zijn van de correcte data om die data nog een laatste keer nauwkeurig te controleren.

LET OP, NA HET VERLOPEN VAN DE DEADLINE IS ER VOLGENS DE GELDENDE REGELS WAARAAN OOK JIJ JE HEBT ONDERWORPEN NIETS MEER AAN TE DOEN EN VERVALT HET RECHT OP DEELNAME AAN DE OS. DUS CONTROLEER!!!!!

En je kiest er als KNHS/eigenaar om welke reden dan ook voor om niet te controleren. Of je vergeet het. Of denkt niet nodig, het stond al goed. Dan zou ik als ik aan de Nederlandse kant degene was die nalatig is geweest heel boos worden op mezelf. En alleen op mezelf. Ook al zijn het de OS.

Hopelijk gaat dit soort amateurisme in de toekomst voorkomen worden, leert men in ieder geval van.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:38

MyWishMax schreef:
Nou ja, er is een wijziging doorgevoerd waar geen aanvraag of toestemming voor was en die ook nergens op gebaseerd is.

Maar dan doe je bij die herinneringsmail toch van: ah ja, effe checken dat alles oké is...huh, wat staat hier nu allemaal, klopt toch niet, dat moet ik melden.
Dergelijke mails onbehandeld in je inbox laten staan, tja,... Dom, even dom als een stagiair die een fout maakt.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:40

Gini schreef:
Maar de FEI wijst wel op de verplichtingen om na te kijken, toch? Dat kan ik ergens ook wel snappen. Als je een database hebt met zoveel gegevens in dan kan het al eens zijn dat er hier en daar een foutje insluipt, dat is quasi onvermijdelijk bij een databank van enorme afmetingen. Als er dan een herinneringsmail komt van de FEI van hé, check zeker of deze en deze gegevens in orde zijn, dan doe je dat toch?
In het dagelijkse leven gebeurt dat toch ook? Als ik mijn abonnement bij de bibliotheek wil verlengen, wordt er ook een mail gestuurd met 'zijn je gegevens nog correct?'.

Ja, alleen was Hermes ten tijde van die deadline nog niet in beeld als kandidaat voor Tokio. Hij is eind mei last minute op de longlist gezet. Natuurlijk is het ten zeerste aan te raden zelf in de gaten te houden of alle gegevens nog correct geregistreerd zijn, maar het is zo ook wel een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:49

Ja, dat is het zeker. Dat ga ik niet ontkennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 15:33

Jester_ schreef:
Relaxed schreef:
Ik vind het vooral kwalijk dat het op een stagiair wordt afgeschoven.. Echt not done, stagiair is nooit verantwoordelijk, diens begeleider wel..

Tuurlijk wel. Als stagair heb je ook gewoon je verantwoordelijkheden. Zou wat zijn dat als iemand iets doet de begeleider er voor op kan draaien. Als ze nog niet bekwaam genoeg was had ze het onder begeleiding moeten doen, en daar ligt ook haar verantwoordelijkheid

Tuurlijk niet! Een stagiair 'werkt' om te leren, krijgt niet betaald en mag je echt niet verantwoordelijk houden voor zoiets. Dan is er óf in de begeleiding óf in de uitleg iets fout gegaan, maar je mag de fout echt niet bij de stagiair neerleggen, echt een zwaktebod van welk bedrijf ook..

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:09

Het zou dus goed kunnen dat de KNHS netjes in januari, nav de herinnering van de FEI, alle paarden op de long list heeft gecontroleerd op nationaliteit. Maar Hermes niet, die stond niet op de long list.

Het enige wat je dan nog kan zeggen, is dat de eigenaar had moeten controleren. Maar in de praktijk snap ik dat je, met tig paarden in eigendom, niet elk jaar die registraties gaat controleren. Zeker niet als je zelf geen wijziging door hebt gegeven.

Zo ontzettend sneu zeg! Hoop heel erg dat de FEI coulant gaat zijn, maar vrees het ergste. Hoop in dat geval dat Dinja met Haute Couture geslecteerd wordt en gaat knallen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:16

Zou met haute couture niet hetzelfde probleem zijn? Die heeft dezelfde eigenaar?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:17

besita schreef:
En zoals het weerwoord van de FEI ook zegt ..de nationale federaties zijn echt ettelijke malen op de hoogte gesteld dat je geen paarden kan opgeven voor de OS als de nationaliteit van de eigenaars niet overeenkomt met die van de ruiter

Dit dus. Al heel wat jaren moeten de paarden voor 15 januari aangemeld zijn en op naam staan.
Het is vanuit de KNHS en de eigenaar heel makkelijk om met de vinger te wijzen naar de FEI, maar ze zijn toch echt zelf verantwoordelijk voor wat daar staat.

Het is voor Dinja heel zuur, maar zowel de eigenaar als de KNHS hebben liggen slapen. En ik snap dat er nooit aangedacht is, want in januari leek Hermes geen kandidaat voor de OS.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:18

MyWishMax schreef:
Zou met haute couture niet hetzelfde probleem zijn? Die heeft dezelfde eigenaar?

Nee, die staat ook op naam van een andere Nederlandse eigenaar, dus die kan ze gewoon meenemen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:20

Vraagje: hoe komen we trouwens in dit topic aan het jaar 2018? Als ik op de history van Joop Van Uytert klik, dan is de laatste wijziging door Philippe De Vos in 2015 gedaan?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:21

Benzz schreef:
MyWishMax schreef:

Nee, die staat ook op naam van een andere Nederlandse eigenaar, dus die kan ze gewoon meenemen.

Ah fijn. Vind ik ook een mooie combinatie.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:45

Gini schreef:
Vraagje: hoe komen we trouwens in dit topic aan het jaar 2018? Als ik op de history van Joop Van Uytert klik, dan is de laatste wijziging door Philippe De Vos in 2015 gedaan?

https://data.fei.org/Horse/Detail.aspx? ... DC831F34BE

De laatste wijziging bij Hermes zelf is in 2018 gedaan.

Ik begreep dat ze met Haute Couture niet richting Tokio gewerkt hebben, die heeft ook geen kür.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:51

Klopt, maar het gaat toch om de nationaliteit van de eigenaar?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:05

Ik blijf het een raar verhaal vinden dat - omdat de fei wie dan ook die daar werkzaam was een fout heeft gemaakt- de registratie was goed neergezet en is foutief overgenomen in een systeem de fei niet wil zeggen ohjee ja we zien het , we veranderen dit even, wij hebben dit verkeerd gedaan.

Net als dat je een stukje grond hebt gekocht met een bouwvestemming- en dat de gemeente bij opslaan van gegevens er een agrarische bestemming op plakt- of je je huis even weg wil halen want ja, sorry er is een foutje gemaakt en ja dat had je maar moeten conteoleren

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:00

In het filmpje van RTL laten ze geloof ik het paspoort van Hermes zien waarop de eigenaarssticker te zien is. Daar staat ook die Duitse nationaliteit op (en een Nederlandse postcode). Het verhaal met de Duitse adresgegevens klopt dus niet verder? Wat apart dat dit zo makkelijk fout kan gaan.

Sorry voor het speculeren, maar zou dit een Dutch/Deutsch foutje kunnen zijn geweest dan? Ik kan me amper voorstellen dat dit zo makkelijk fout zou kunnen gaan namelijk.

Overigens zeer naar dat het mogelijk is dat de angst van de FEI voor precedentwerking ze mogelijk in de weg zit. De FEI benadrukte in een eerder gedeeld artikel al dat de regel er is voor eerlijkheid en transparantie, dat het niet zomaar een formaliteit is. Een beetje pijnlijk dus dat de aanwezigheid van die eerlijkheid en transparantie niet voldoende is en er dus wel degelijk sprake lijkt te zijn van een ‘principe kwestie’.

Gini schreef:
Klopt, maar het gaat toch om de nationaliteit van de eigenaar?

Kijk maar eens bij ownerships wat daar in 2018 gebeurd is. Dat is wat ik het meest opvallend vind aan alles.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 06:36

Relaxed schreef:
Jester_ schreef:

Tuurlijk wel. Als stagair heb je ook gewoon je verantwoordelijkheden. Zou wat zijn dat als iemand iets doet de begeleider er voor op kan draaien. Als ze nog niet bekwaam genoeg was had ze het onder begeleiding moeten doen, en daar ligt ook haar verantwoordelijkheid

Tuurlijk niet! Een stagiair 'werkt' om te leren, krijgt niet betaald en mag je echt niet verantwoordelijk houden voor zoiets. Dan is er óf in de begeleiding óf in de uitleg iets fout gegaan, maar je mag de fout echt niet bij de stagiair neerleggen, echt een zwaktebod van welk bedrijf ook..

Eens met Relaxed! Dat kan niet, het zou niet eens genoemd moeten worden dat het door een stagiair is gebeurd. Is niet relevant en niet professioneel om dat te benoemen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 07:54

Eens met daancha en relaxed, het is juist alleen maar meer bevestiging van onprofessionele aanpak dat je hier een stagiair de schuld van geeft. Iemand heeft daar niet op zitten letten,iemand die de stagiair begeleid heeft. en dat zou gecorrigeerd moeten worden .