Terugkijktip: bekijk hier de winnende NK-Kür van Gal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:44

Amy223 schreef:
Vreselijk.

Toch heb ik het idee dat dit in de basissport ook gepromoot wordt. Als het paard maar in de krul loopt. Trekken en plukken wordt mijn inziens nóóit afgestraft... Of ben ik daar de enige in?

Nou dat zie ik toch echt wel hoor, en dan heleboel trekkende ruiters die beweren dat het een rotjury is die geen hoge punten wil geven. ;)

Mijn paard is tijdens een proef ook weleens een stukje achter de loodlijn gekropen hoor, en dan heb een heel terechte 5 voor dat onderdeel met daarachter: Loodlijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:45

valine schreef:
Ik vraag me af hoe Edward hier zelf tegenaan kijkt, zal hij met een voldaan gevoel naar zijn proef terug kijken en dan denken, “zo, dat heb ik even goed gedaan en wat ziet het er allemaal weer harmonieus uit”. :
Hij moet toch zelf ook inzien dat die hele proef pijn doet aan je ogen.
Ik snap daarnaast ook gewoon niet dat dit prettig rijdt. :\

Getup

Re: Terug kijk tip: bekijk hier de winnende NK-Kür van Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:47

Wat doet ie met zn achter benen tijdens de wissel series ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:48

Amy223 schreef:
Vreselijk.

Toch heb ik het idee dat dit in de basissport ook gepromoot wordt. Als het paard maar in de krul loopt. Trekken en plukken wordt mijn inziens nóóit afgestraft... Of ben ik daar de enige in?

nee hoor je bent niet de enige
maar wat je niet leert of geleerd hebt kunt je ook niet uitdragen

je draagt uit wat je geleerd hebt als instructie en als jury en aangezien de meeste instructeurs ook jury zijn........... en zoals je het geleerd hebt draag je het ook uit ( de goede niet te na gesproken)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:52

valine schreef:
Ik vraag me af hoe Edward hier zelf tegenaan kijkt, zal hij met een voldaan gevoel naar zijn proef terug kijken en dan denken, “zo, dat heb ik even goed gedaan en wat ziet het er allemaal weer harmonieus uit”. :
Hij moet toch zelf ook inzien dat die hele proef pijn doet aan je ogen.

Precies. Dat vraag ik me dus ook af.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:58

Getup schreef:
Wat doet ie met zn achter benen tijdens de wissel series ?

Het lijkt net alsof hij z’n achterbenen helemaal vergeet, alle focus lijkt naar die maaiende voorbenen te gaan. :n

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:01

Dat vraag ik me ook af. Als je dan zoveel kilo in je hand hebt dat rijd toch niet fijn. En hoe kan je dan daarna zeggen dat was een fijne proef?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:08

DuoPenotti schreef:
Dat vraag ik me ook af. Als je dan zoveel kilo in je hand hebt dat rijd toch niet fijn. En hoe kan je dan daarna zeggen dat was een fijne proef?

Ik denk dan andersom... hoeveel kilo heeft dat paard op zijn lagen drukken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:10

Jeetje, Bokt is het eens.. :D Maar ja, het is dan ook om te janken zo verschrikkelijk :n

Ik ben al afgehaakt toen hij de ring binnenkwam -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:11

Agossie schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik denk dan andersom... hoeveel kilo heeft dat paard op zijn lagen drukken...
Dat uiteraard ook, maar dat voel je als ruiter natuurlijk zelf niet. Het gaat mij er meer om dat als je als ruiter zoveel gewicht en spierkracht in de strijd moet gooien op een dressuurpaard, dan kan ik me niet voorstellen dat iemand afstapt en denkt: nou, lekker gereden weer! }:0

Relaxed schreef:
Jeetje, Bokt is het eens.. :D Maar ja, het is dan ook om te janken zo verschrikkelijk :n

Ik vind het ook wel veelzeggend dat nu zelfs fanatieke "kun jij het beter dan?" sportruiters zeggen dat dit echt niet oké is. :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-21 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:12

Heb nog nooit zo'n eensgezind topic over Edward Gal gezien :')

Maar inderdaad, die eerste vijf tellen al. Snok, snok, en hoppa naar binnen :=

En mijn instructeur zei vroeger altijd dat je moest doen alsof je een kuikentje in je handen had in plaats van teugels, en dat je dat kuikentje niet moest fijnknijpen. In deze proef was dat denk ik een kuikentjesbloedbad geworden -O-
Laatst bijgewerkt door Foaly op 09-06-21 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:13

Relaxed schreef:

Ik heb de rest van het filmpje niet eens bekeken idd, ik was er na die paar seconden al klaar mee.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:16

Amy223 schreef:
Vreselijk.

Ik denk dat het andersom is. Als jij als jonge ruiter Gal zo ziet rondsturen kun je gerust denken dat het zo hoort en dat je dat dan overneemt. Hij is immers het voorbeeld voor de basissport, niet andersom toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:16

Zo slecht was die tijd met Sjef en Anky nog niet, toen hadden we dit gepluk niet.. :n

Foaly, dat kuikentje was idd niet eens levend de ring ingekomen :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:21

Foaly schreef:
Heb nog nooit zo'n eensgezind topic over Edward Gal gezien :')

Maar inderdaad, die eerste vijf tellen al. Snok, snok, en hoppa naar binnen :=

En mijn instructeur zei vroeger altijd dat je moest doen alsof je een kuikentje in je handen had in plaats van teugels, en dat je dat kuikentje niet moest fijnknijpen. In deze proef was dat denk ik een kuikentjesbloedbad geworden -O-

Ik heb nu kuikens en ik moet er niet aan denken daar ook maar enige kracht op te zetten, zulke tere diertjes... en superschattig. <3

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:25

Relaxed schreef:
Zo slecht was die tijd met Sjef en Anky nog niet, toen hadden we dit gepluk niet.. :n

Jawel, die kuikentjes waren het losrij terrein ook niet uitgekomen met anky.
Alleen deed ze het in de proef minder.
Juist in haar tijd, naar mijn idee door haar en de training van Sjef is het getrek mode geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:27

DuoPenotti schreef:
Relaxed schreef:

Jawel, die kuikentjes waren het losrij terrein ook niet uitgekomen met anky.
Alleen deed ze het in de proef minder.
Juist in haar tijd, naar mijn idee door haar en de training van Sjef is het getrek mode geworden

En toch zie ik haar 100x liever rijden, ze deelt wel eens filmpjes met BB en dat ziet er gewoon adembenemend relaxed uit vergeleken bij Gal..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:33

Maar deelde ze dit ook zelf?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die weet echt wel wat te delen en wat niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:35

Maar weet jij wat Gal buiten de ring doet? Hij deelt toch ook alleen wat gezien mag worden? Gaat mij om het beeld in de ring en dat zag er altijd goed uit en was een voorbeeld voor vele, als je kijkt naar het hele scala..

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:39

Als je dit getrek inderdaad mee de ring in neemt, dan vraag ik me af wat voor getrek je thuis nodig hebt om je paard in z'n houding te forceren. En het lijkt me ook dat het paard steeds stugger zal worden, waardoor je meer en meer getrek en gepluk nodig hebt hoe verder je komt. Ben benieuwd hoe dat er over een jaar uit ziet dan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:39

Benzz schreef:
superpony schreef:
Mensen die het filmpje hebben gedeeld en het prachtig vinden en daarop weer positieve reacties........Meer verbaasd om wie dat zijn dus eigenlijk. Had sommige mensen kritischer verwacht.

Zowel horses als de hoefslag hebben veel reactie's verwijderd.

Maar ik heb het over paardenmensen die het filmpje zelf hebben gedeeld en dus reacties daarop krijgen. Dat kunnen ze niet verwijderen.

En Horses.nl vind ik wel het slechtste binnen paardenland wat er is........

Hoefslag en Bit doen maar wat en varen met elke wind mee.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:42

Laten ze maar eens beginnen om bij iedere inrijring een 'bewaker' neer te zetten. Gewoon bij dat getrek diskwalificeren voor een maand.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:44

DuoPenotti schreef:
Maar deelde ze dit ook zelf?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Die weet echt wel wat te delen en wat niet

Hou oud zijn deze beelden? Kan toch dat ze zo toen reedt en ondertussen beter weet en niet meer doet? Ik vind Anky ook fijner.

Bedoel vroeger stond Stanley van mij ook veel op stal ik wist niet beter. En nu lekker 24/7 buiten. Ik heb ook met slof gereden, enz. Tja nu denk die slof ligt in de prullenbak. En zo zijn er nog meer dingen

Tijdens deze nk heb ik ook paarden gezien die niet zo in de Krul werden getrokken en veel vriendelijker reden dan Edward in deze proef,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:47

Dat er al vier pagina's lang letterlijk niemand blij van wordt zegt al genoeg eigenlijk. Bokt is nooit zo eensgezind :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:47

Relaxed schreef:

Nou, daar ben ik het echt niet mee eens. Ik ben ongeveer even oud als Anky en heb van diverse mensen behoorlijk pittige lessen gehad. Ik heb toch echt aan de teugel leren rijden met zagen, vasthouden, veel been en de zweep er overheen bij verzet was ook geen uitzondering.

En dan hebben we het nog maar niet over de springlessen.

Het achter de loodlijn trekken is wel echt van na mijn dressuur tijd........Werd vast wel gedaan, maar wij moesten dan wel op of voor de loodlijn blijven.
En wij rijden veel meer vanuit het goed losrijden. Ik heb de afgelopen 25jr op pensionstallen en maneges waar ik les kam geven veel gezien en heel weinig goed zien losrijden.

Heb op de Rai vaak achter de schermen gelopen en echt afschuwelijke dingen gezien. Ik heb het dus op een nare manier geleerd, maar kon toch zelf gaan nadenken dat dit niet oke is en anders kan.

Heb Anky echt veel zien rijden en trainen, Voor Gal en Totilas speciaal ergens heen gereden nog, want ik wilde ondanks western, dat wonder toch wel zien. Maar ook bij het losrijden was het gewoon een drama. En ze waren geen uitzonderingen......nooit.

Anky in het western ook een aantal keren zien rijden en dan zie je al heel duidelijk wat er bij haar mis is. Heeft niks met gebrek aan ervaring te maken, want ze zou als dressuur ruiter ene goede basis moeten hebben en uitstekend paarden gevoel.
Ze had ook les van de beste en een prima paard.