Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gini schreef:Heel dit topic staat vol verzinsels van hoe het mogelijks gegaan zou kunnen zijn. Vier paginaatjes ondertussen.
CharleyT schreef:Loretta schreef:Ik hoorde het op het radio nieuws en vond het gelijk al een heel vreemd bericht. Dat de ruiter het paard bewust heeft laten steigeren vind ik zeer onwaarschijnlijk. Dat de BOA geen verstand van paarden had en hierdoor zelf de problemen heeft veroorzaakt komt mij een stuk waarschijnlijker voor. Zoveel mensen die geen idee hebben wat een paard is
Fijn al die aannames, ten gunste van de ruiter, dat wel. De Boa dacht zeker, kom laat ik dat paard eens steigeren??
Poekkie schreef:Maargoed, hopelijk meldt hij zich snel. Al heb ik het gevoel dat die mens redelijk wat dingen in de schoenen geschoven gaan worden die wellicht niet volledig terecht zijn.
mylittlejoy schreef:Natuurlijk asociaal om weg te rijden en (als dat gebeurde door een gebrek aan controle) niet later zelf contact op te nemen.
Wat ik me wel afvraag, hoe dicht stond de BOA op het paard dat hij door het steigeren van het paard omver valt? Hij is onder de motor gevallen, dus dan denk ik niet dat hij naar achter is gelopen tegen zijn motor of iets dergelijks. Het is allemaal speculeren en ik wil de boa geen verwijten maken, maar het verhaal klinkt niet logisch.
Loretta schreef:CharleyT schreef:
Fijn al die aannames, ten gunste van de ruiter, dat wel. De Boa dacht zeker, kom laat ik dat paard eens steigeren??
En al die aannames ten gunste van de BOA deugen wel? Zoals een burgemeester die al grote woorden als een aanslag in de mond nam.
Achterom schreef:Loretta schreef:
En al die aannames ten gunste van de BOA deugen wel? Zoals een burgemeester die al grote woorden als een aanslag in de mond nam.
Een boa is een handhaver, dus ja, die heeft in principe gelijk, tenzij blijkt dat hij ongelijk heeft.
Eerlijk gezegd schrik ik van dit soort reacties. En het maakt eigenlijk dat ik wat meer begrip krijg voor de soms wat ongelukkige manier waarop boa's zich gedragen. Ga er maar aan staan, zonder fatsoenlijke opleiding (die de politie wel heeft, maar die vind bv Nederland te duur voor dit werk) handhaven en iedere keer een grote bek krijgen.
En dan in dit specifieke geval terwijl je een bon staat uit te schrijven haast overlopen worden door een paard (want hij gebruikt volgens bokt niet de juiste bewoordingen om het een en ander uit te drukken, dus noem ik het maar even zo) waardoor je onder je elektrische motor terechtkomt.
En die klote ruiter heeft nog niet eens het fatsoen om dan bijvoorbeeld later alsnog contact op te nemen, als het allemaal echt per ongeluk was. Want door geen contact te zoeken heeft hij de schijn nu wel flink tegen.
Achterom schreef:Een boa is een handhaver, dus ja, die heeft in principe gelijk, tenzij blijkt dat hij ongelijk heeft.
Achterom schreef:Loretta schreef:
Een boa is een handhaver, dus ja, die heeft in principe gelijk, tenzij blijkt dat hij ongelijk heeft.
Eerlijk gezegd schrik ik van dit soort reacties. En het maakt eigenlijk dat ik wat meer begrip krijg voor de soms wat ongelukkige manier waarop boa's zich gedragen. Ga er maar aan staan, zonder fatsoenlijke opleiding (die de politie wel heeft, maar die vind bv Nederland te duur voor dit werk) handhaven en iedere keer een grote bek krijgen.
En dan in dit specifieke geval terwijl je een bon staat uit te schrijven haast overlopen worden door een paard (want hij gebruikt volgens bokt niet de juiste bewoordingen om het een en ander uit te drukken, dus noem ik het maar even zo) waardoor je onder je elektrische motor terechtkomt.
En die klote ruiter heeft nog niet eens het fatsoen om dan bijvoorbeeld later alsnog contact op te nemen, als het allemaal echt per ongeluk was. Want door geen contact te zoeken heeft hij de schijn nu wel flink tegen.
Veulen84 schreef:Het probleem met dit verhaal is dat het me iets te veel doet denken aan iets wat mij een jaar of 1,5/2 gebeurd in dat gebied.
Ik ga met een ervaren paard op pad als begeleider van een 4 jarige die voor het eerst echt het bos in gaat. Ik rij voorop. Ineens hoor ik achter me lawaai. Vanuit een zijpad is er een zo'n handhaver tussen ons 2 gaan staan. Nog voor ik iets kan doen of zeggen grijpt hij vanaf zijn motor het jonge paard en zegt dat de ruiter moet afstappen. Wat was ik blij dat beide paarden mega nuchter bleken te zijn. Maar dat had niet zo hoeven zijn.
Als ik dan zie dat iemand onder zo'n motor is gevallen, dan denk ik daar wel even aan terug. Het is namelijk best lastig om onder een goedgeparkeerde motor te vallen als je er naast staat. Als je naast een steigerend paard staat en je stap daar van weg en je valt over je motor, lig je er bv niet onder maar op.
Ayasha schreef:Achterom schreef:Een boa is een handhaver, dus ja, die heeft in principe gelijk, tenzij blijkt dat hij ongelijk heeft.
Ho wacht. Dus we zijn schuldig tot het tegendeel bewezen is nu? Ik heb altijd anders geleerd eigenlijk.
NatasjavE schreef:superpony schreef:Ik las nu dat ze stallen en maneges in de buurt zijn af gegaan in de hoop de ruiter te vinden.
.
Er komen mensen van heinde en verre om in dit gebied te rijden. Vaak met de trailer.
Zal het vandaag eens aan onze stalhouder vragen wat er gebeurt is.
Loretta schreef:Ayasha schreef:Ho wacht. Dus we zijn schuldig tot het tegendeel bewezen is nu? Ik heb altijd anders geleerd eigenlijk.
Helaas is dat het woord van een BOA zwaarder weegt dan het woord van een burger. Tegenwoordig gaat het steeds meer de kant op van schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Loretta schreef:NatasjavE schreef:
Er komen mensen van heinde en verre om in dit gebied te rijden. Vaak met de trailer.
Zal het vandaag eens aan onze stalhouder vragen wat er gebeurt is.
Als ze op de stallen geen succes hebben dan gaan ze wel dingen doen als kijken op camerabeelden van het verkeer naar auto's met paardentrailer. Vooral nu nadat de burgemeester het hele verhaal heeft opgeblazen door woorden als aanslag te gebruiken