VuurVleugels schreef:Op zich ben ik het met je eens dat het gesprek aangaan meer zoden aan de dijk zet dan keihard veroordelen, want zoals iemand hierboven al zei, die ander schiet dan waarschijnlijk alleen maar in de verdediging. Maar er is inmiddels al zó veel onderzoek gedaan naar paardenwelzijn, en elke leek kan zien dat het gemiddelde paard in de wei meer happy is dan in stal (en nee, dan heb ik het niet over die paarden die kniediep in hun eentje in de modder staan te wachten bij het hek tot ze weer naar binnen mogen, daar moeten de weide-omstandigheden gewoon anders worden). Is de tijd van praten dan niet gewoon een beetje voorbij? Ik bedoel, het gaat niet over welke kleur bandages het beste bij een vos passen. Het gaat hier echt over de daadwerkelijke, dagelijkse realiteit van het gros van de gehouden paarden (inderdaad, sport én recreatie).
Ik heb niet zo'n hoge pet op van die gemiddelde leek. Die heeft echt geen beeld bij wat er daadwerkelijk gebeurt.
Waarom lees zo vaak, ook hier, over "afgekeurde paarden"?
Om te beginnen is dat al een foute benaming want het is alleen een negatief aankoop advies op basis van het beoogde doel. Daar begint het al fout te gaan maar vervolgens zie je mensen paarden ter keuring aanbieden waarvan je op de foto al kunt zeggen dat ze dat waarschijnlijk niet redden, laat staan als je dat paard real-life ziet!
Waar zit die kennis dan wel, volgens jou?