Sandra_H schreef:Niet dat het wat uitmaakt, maar wat zou je in vredesnaam voor voordeel denken te halen aan zoiets
Euro's.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Als hij daarna bang van de balkjes word en beter de voetjes optilt is het prima toch?
Of een fel gekleurde balk en 10 cm daarboven een ijzeren staaf in de kleur van het zand.
Geen paard die dat ziet...
En als een paard dan gaat stoppen rij je met zo'n stroom veedrijver.
Geen elektrische sporen nee gewoon zo'n ding in de hand.
Sommige mensen zijn zo naar....
Poekkie schreef:Die ijzeren staaf ontgaat me zelfs volledig het idee. Ik gok dat je wil dat het paard ‘leert’ om telkens 10 cm hoger te springen dan de balk? Maar als die ijzeren staaf vastzit, dan klap je toch gewoon met paard en al op de grond? gekke praktijken.
superpony schreef:nikkel schreef:Hij kan nog in beroep gaan. Ik zou eerst eens afwachten of dat gebeurt en daarna pas reageren.
Dit soort praktijken, moeten definitief worden uitgeband. In mijn ogen, hoewel een goed begin (10 jaar), zou het levenslang moeten zijn.
Hoezo daarna pas reageren? We mogen er toch iets van vinden en over discussieren?
En zoals ik al aanhaalde; Van P Schockemohle is ook iedereen een stukje verleden vergeten. Dus mensen kunnen vaak gewoon doorgaan op de achtergrond en na verloop van tijd weer naar voren komen.
Poekkie schreef:Ah dus eigelijk hebben ze dan hetzelfde gevoel als dat ze een balk zouden laten vallen? Dan vind ik die methode niet per se heel verkeerd.
Poekkie schreef:.Ah dus eigelijk hebben ze dan hetzelfde gevoel als dat ze een balk zouden laten vallen? Dan vind ik die methode niet per se heel verkeerd.
Die doppen wel natuurlijk, dat kan niet de bedoeling zijn.
DuoPenotti schreef:Poekkie schreef:.Ah dus eigelijk hebben ze dan hetzelfde gevoel als dat ze een balk zouden laten vallen? Dan vind ik die methode niet per se heel verkeerd.
Die doppen wel natuurlijk, dat kan niet de bedoeling zijn.
Nee die staaf is dun daardoor scherper.
Plus het is niet eerlijk. Paard springt de juiste hoogte en nog word hij gestraft.
Echt heel gemeen.
Mkango schreef:Cayenne schreef:Ik las het laatst ergens, maar weet niet meer waar: blijkbaar had hij inderdaad een knopje in zijn hand dat met een draadje onder zijn kleding, door een gaatje in zijn laarzen naar zijn sporen liep. Metaal geleidt stroom, dus voilà, daar zijn je stroomsporen.Ik vraag me af hoe zoiets werkt. Krijg het paard dan bij iedere prik een stroomstoot of drukt de ruiter ergens op een knopje?
Die man moeten ze gewoon levenslang schorsen imo en ook gewoon een verbod op contact met dieren opleggen.
Poekkie schreef:DuoPenotti schreef:
Nee die staaf is dun daardoor scherper.
Plus het is niet eerlijk. Paard springt de juiste hoogte en nog word hij gestraft.
Echt heel gemeen.
Ah ok... als het echt beduidend pijnlijker is dan is het idd geen goede methode.
Het tikken van een gewone houten balk lijkt me onaangenaam maar niet per se erg pijnlijk (gezien de mijne er gewoon doorheen loopt als je op sloftempo komt aangereden en het maar 20 cm is). Dat ze om hoger te leren springen eenzelfde gevoel zouden geven als het aantikken van een gewone balk als het er maar nét over zou zijn, vind ik niet heel sympathiek maar nu ook niet schokkend. Ben ik niet per se tegen als het werkt.
Maar nogmaals... ervan uitgaande dat het dezelfde mate van prikkel zou zijn als een gewone balk rakende.
Cowgirl schreef:En zoals ik al aanhaalde; Van P Schockemohle is ook iedereen een stukje verleden vergeten. Dus mensen kunnen vaak gewoon doorgaan op de achtergrond en na verloop van tijd weer naar voren komen.
VuurVleugels schreef:Want: stel je trekt het door naar een kind wat leert rekenen. Je geeft hem een blaadje met daarop 1 + 2 =, maar tussen de 2 en de = zit een groot wit vlak. Kind ziet dat niet als iets speciaals en rekent 1 + 2 uit. Helemaal blij als blijkt dat het inderdaad 3 is, zoals hij had opgeschreven. Maar dan pak je het blaadje terug en zeg je 'ja, als het 1 + 2 zou zijn dan was het inderdaad 3 geweest, maar kijk, dat witte vlak hier was eigenlijk een blaadje op het grote blad geplakt en hield een derde cijfer verborgen. Omdat je dat niet hebt gezien heb je het fout en was je niet goed genoeg.
Kan je op een niet afgeplakt briefje geven dat de lol om te leren er op een razend tempo uit gaat.