Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:01

Britt_xxx schreef:
Mag ik vragen wat dan in hemelsnaam de definitie van een pandemie is in jouw ogen? :')

Weet wat pandemie is hoor.
Maar daar gaat het niet over in dit topic.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:02

Jorex schreef:
Tja de oren zitten nou eenmaal aan de kop. Dat is het risico dat je loopt als je een hond inzet als politiehond. Ik denk echt niet dat die man bewust richting de oren griste, maar meer richting de kop in een poging te voorkomen dat ie werd gebeten. Ik zou zelf waarschijnlijk precies hetzelfde reageren als ik op de grond lag en werd aangevallen door een hond en pak ik dan toevallig de oren vast dan doe ik dat zolang ik maar kan voorkomen dat ik word gebeten. :o

Zeker. En daar handelt de politie dan weer op. Die man heeft de hond zeer stevig vast bij de kop, logisch gevolg is dat de politie hem vervolgens dwingt de hond los te laten. Gaat dat niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:03

Billy schreef:
Als ze mijn hond mishandelen ga ik ook door het lint hoor, dan zeg ik ook niet, oh je schopt m'n hond niet meer, loop dan maar weg... Dan schop ik 'm ook z'n knieschijven aan hort als ik maar even kan.

En dat is waarom er hopelijk voor jou geen plek is bij politie of ME. Ik sluit me aan bij Jorex overigens in veel opzichten, ook erover dat het oren vastpakken een soort snel verdedigingsmechanisme kan zijn als je op de grond ligt en wordt aangevallen door een hond.

Ondanks dat ik me niet echt achter deze demonstranten schaar en de inzet van ME en politie begrijp- en ook snap dat je gewoon moet opdonderen als de opdracht is om het veld te verlaten... Vind ik die video wel echt buitensporig geweld. Volgens mij hoort politie of ME toch niet te meppen gewoon om frustratie te uiten of af te straffen. Zodra die man daar op de grond ligt met zijn handen van de hond af maar over zijn hoofd, vind ik het onacceptabel dat hij volledig in elkaar gerost wordt. En ik snap echt niet dat mensen dit goedpraten om eerlijk te zijn.
Laatst bijgewerkt door NikkiDeKerf op 17-03-21 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:03

GDG schreef:
Zeker. En daar handelt de politie dan weer op. Die man heeft de hond zeer stevig vast bij de kop, logisch gevolg is dat de politie hem vervolgens dwingt de hond los te laten. Gaat dat niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

Welke video kijk jij? Want degene die ik zie, die hier vorige pagina werd gedeeld, heeft die man de hond allang los hoor en blijven ze meppen en schoppen. Vervolgens duwt de begeleider de hond zelfs terug op die man constant. Dus laten we niet doen alsof dit alleen ging om een zielige politiehond beschermen.
Laatst bijgewerkt door NikkiDeKerf op 17-03-21 12:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:04

loriene schreef:
Hiraeth schreef:
Ik vind het toch wel heel bijzonder dat sommige Nederlanders denken dat dit zo slecht gaat en dat het een 'politiestaat' is en niet democratisch meer. Schandalig als je kijkt naar landen die écht problemen hebben met dit soort ellende. Als ik kijk naar hoe de situatie in Belarus is, waar mensen al maanden respectvol demonstreren, schaam ik me dood dat hier in Nederland mensen vinden dat onze vrijheid beperkt wordt. Er is een pandemie, mensen.

Er is helemaal geen pandemie meer.

- het opkomen van een ziekte die nieuw is voor de populatie
- de ziekte infecteert mensen en veroorzaakt zware klachten
- de ziekte verspreidt zich gemakkelijk onder de bevolking
Corona voldoet aan deze drie voorwaarden. Er zijn op het moment wereldwijd nog 20 miljoen mensen besmet. Dus ja nog steeds een pandemie. Ik ben mijn overzichtswebsite even kwijt, kan hem niet meer vinden. Maar er is een website met alle gegevens van alle landen.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:04

Nouja dat vraag ik me oprecht af, of je dat weet. Aangezien je zegt dat er geen pandemie is. Maar ik wil me niet verder inmengen in dit topic. Als dergelijke argumenten om de hoek komen, "er is geen pandemie" en "corona is gewoon de griep" ben ik weg.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:07

Het feit dat hierover gediscussieerd en gesproken mag worden is al meteen antwoord... Geen politiestaat, geen stop op vrijheid van meningsuiting, je mag vandaag stemmen en je mag zelfs ongelooflijk veel bagger delen en lezen en daardoor van redelijk mens veranderen in een volslagen achterdochtig en wereldvreemd type *\o/* -O-

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:07

GDG schreef:
Jorex schreef:
Tja de oren zitten nou eenmaal aan de kop. Dat is het risico dat je loopt als je een hond inzet als politiehond. Ik denk echt niet dat die man bewust richting de oren griste, maar meer richting de kop in een poging te voorkomen dat ie werd gebeten. Ik zou zelf waarschijnlijk precies hetzelfde reageren als ik op de grond lag en werd aangevallen door een hond en pak ik dan toevallig de oren vast dan doe ik dat zolang ik maar kan voorkomen dat ik word gebeten. :o

Maar dan moeten ze ook ophouden als ie loslaat en dat gebeurt niet. Prima dat er teruggeslagen wordt als er een dier of agent in direct gevaar is, maar ligt je slachtoffer op de grond in foetus houding, dan heeft ie niet nog 10 stokslagen verdiend. En dat is waar het in mijn ogen mis gaat, je moet niet je frustratie gaan uiten als je dit als beroep hebt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:10

Ik ben blij dat de politie eindelijk een beetje ballen begint te krijgen. Dat half zachte gedoe in Nederland..

Als we kijken naar de politie in bijvoorbeeld Frankrijk, Zwitserland en Spanje, die zijn bad ass. Die schieten eerst en gaan daarna pas vragen stellen. Hier in Nederland krijg je slechts een knuppel in je nek en een fikkie die je in je benen of handen bijt. Vind ik nog vrij mild.

Als mensen zich nou eens normaal zouden gedragen en instructies op zouden volgen, dan hoef je ook niet te gaan zitten janken achteraf en heb je geen blauwe plekken of bijtwonden. Eigen schuld, dikke vette bult.

Wees blij dat je in Nederland demonstreert. Ik Spanje hadden ze je misschien wel kunnen begraven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:11

KootMiraDrum schreef:
purny schreef:
Krijgen we dit gezeik weer...

Discussieer dan mee, maak je er niet vanaf met alleen dit zinnetje.

Of laat je eens fatsoenlijk informeren ipv constant in je fabeltjesfuik te blijven hangen. Dit soort argumenten zijn al zo vaak ontkracht he.... het blijven gewoon de (foutieve) stokpaardjes en mee discussieren heeft echt 0 zin.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:11

Aan vrijheden zitten verantwoordelijkheden vast. Accepteer beide of lever beide in.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:12

KootMiraDrum schreef:
Citaat:
"wappie"

[ [url=m/8BDKkg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, dit tilt de discussie ook echt naar een hoger niveau. :o
Het is prima dat mensen mij verwijten dat ik niet met goede argumenten kom. Maar ik geef eerlijk toe dat ik inmiddels moegestreden ben. Om even over één kam te scheren; de meeste corona ontkenners staan toch niet open voor de mening van de andere partij. Ik vind het geheel terecht dat mensen willen discussieren over de maatregelen en of ze gerechtvaardigd zijn, maar over de ernst van corona zelf zeg ik niets meer.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:12

Tallie1979 schreef:
Ik ben blij dat de politie eindelijk een beetje ballen begint te krijgen. Dat half zachte gedoe in Nederland..

Als we kijken naar de politie in bijvoorbeeld Frankrijk, Zwitserland en Spanje, die zijn bad ass. Die schieten eerst en gaan daarna pas vragen stellen. Hier in Nederland krijg je slechts een knuppel in je nek en een fikkie die je in je benen of handen bijt. Vind ik nog vrij mild.

Als mensen zich nou eens normaal zouden gedragen en instructies op zouden volgen, dan hoef je ook niet te gaan zitten janken achteraf en heb je geen blauwe plekken of bijtwonden. Eigen schuld, dikke vette bult.

Wees blij dat je in Nederland demonstreert. Ik Spanje hadden ze je misschien wel kunnen begraven.

En dat vind jij goed? Of toch maar weer niet mocht het jou of je familie zijn waar ze op schieten/slaan?
Waar gaan we naartoe zeg :n

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:13

Tallie1979 schreef:

Wij wonen in nerdeland.
Dat jij goedkeurt wat er nu gebeurd zegt veel over jezelf.
Zou zeggen informeer je wat beter.

NikkiDeKerf

Tallie1979 schreef:

Oh oké, dus eerst schieten en dan vragen stellen zou jij een goede werkwijze vinden? -O-

purny

Idd secribible, dat bedoelde ik met het gezeik. Word daar wel een beetje moe van hoor

speurneusc

Hebben jullie laatste ook het filmpje gezien van de hondengeleider die de hond los liet door een raampje bij iemand in de auto? Deze man was ongewapend!!!
Weet je welk risico je neemt? als je een hond los laat door een auto raam? De kans is heel groot dat hij dan in de nek van de "verdachte" bijt. Wil je z'n risico lopen bij iemand die ongewapend is?

HO!, wie zegt dat ie ongewapend is? Dat is pas gebleken NADAT ie uit zijn auto is gehaald. Je kan nooit weten of ie ongewapend is van te voren, dat risico kan/mag dus niet genomen worden dus wordt hond ingezet. Wie bij een normalen aanhouding eerst meewerkt en bij verzoek uit te stappen zo omdraait en in verzet komt is al niet normaal, dus een wapen achter de hand hebben is dan ook aannemelijk en daar wordt op ingegaan door de inzet hond. Safety first he.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:14

speurneusc schreef:
Hebben jullie laatste ook het filmpje gezien van de hondengeleider die de hond los liet door een raampje bij iemand in de auto? Deze man was ongewapend!!!
Weet je welk risico je neemt? als je een hond los laat door een auto raam? De kans is heel groot dat hij dan in de nek van de "verdachte" bijt. Wil je z'n risico lopen bij iemand die ongewapend is?

HO!, wie zegt dat ie ongewapend is? Dat is pas gebleken NADAT ie uit zijn auto is gehaald. Je kan nooit weten of ie ongewapend is van te voren, dat risico kan/mag dus niet genomen worden dus wordt hond ingezet. Wie bij een normalen aanhouding eerst meewerkt en bij verzoek uit te stappen zo omdraait en in verzet komt is al niet normaal, dus een wapen achter de hand hebben is dan ook aannemelijk en daar wordt op ingegaan door de inzet hond. Safety first he.

???

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:15

Britt_xxx schreef:
de meeste corona ontkenners staan toch niet open voor de mening van de andere partij.
Dat is andersom net zo.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:18

Toverbal schreef:

sorry had de quote ver.....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:20

loriene schreef:
Een paar klappen!!!
Dan zou ik je aanraden om toch eens wat beter te kijken naar de beelden.
Dat jij dit normaal vindt!!
Dat er mensen zijn die dit normaal en terecht vinden!!

We weten niet wat daar aan vooraf is gegaan. Zal vast niet voor z’n zweetvoeten zijn

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:21

Billy schreef:
Als ze mijn hond mishandelen ga ik ook door het lint hoor, dan zeg ik ook niet, oh je schopt m'n hond niet meer, loop dan maar weg... Dan schop ik 'm ook z'n knieschijven aan hort als ik maar even kan.

Dus eigenlijk heeft de hond hier juist voor meer politiegeweld en een escalatie van de situatie gezorgd?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:22

Als de politie zegt dat ze weg moeten gaan en ze blijven toch staan wat denken ze dan? Dat de politie wel weggaat ofzo?
Ze hadden gewoon weg kunnen gaan, was er niks aan de hand geweest maar hier wordt geprobeerd krom recht te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:22

Tallie1979 schreef:

Yep en dat stel wat daar de orde handhaaft mogen ze van mij met liefde en plezier hierheen sturen. }>
Hou je gewoon aan de regels(ook al ben je het er niet mee eens) ze zijn er niet voor onze lol
Maar weet eigenlijk wel een betere optie
SCHAF ALLE REGELS IN HEEL DE WERELD AF EN LAAT IEDEREEN LEKKER ZELF BEPALEN HOE HIJ/ZIJ WIL LEVEN.
SUCCES ALLEMAAL

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:24

Schemerdier schreef:
En dat vind jij goed? Of toch maar weer niet mocht het jou of je familie zijn waar ze op schieten/slaan?
Waar gaan we naartoe zeg :n

Dat overkomt mij niet, want ik ga niet tussen de menigte staan op het malieveld. En als ik aanwijzingen ontvang vanuit de politie, dan reageer ik daar direct op en maak me uit de voeten. Op die manier blijf je uit de problemen. Kan je natuurlijk ook gewoon proberen, denk dat het voor jou ook werkt :)

Blijf je dan gewoon staan, ja, eigen schuld.