Jockey en trainer zitten op dode paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:27

ruitje schreef:
Klopt DP, ik denk ook dat dat de mensen zijn die de sport moet 'uitsluiten' , de mensen die je moet aanpakken. Want dat zijn de mensen waardoor je uiteindelijk organisaties zoals PETA munitie geeft.

Ik denk dat het daarom 'mooi' is dat deze mensen dus ook echt veroordeeld worden door de meeste mensen uit de sport.

Ik weet dat dat in mijn sport ook is, dat er trainers zijn waarvan mensen zeggen: ' Dat is niet oke hoor, zoals die met hun paard omgaan' .

Wat voor mij mooi zou zijn is als wedstrijdorganisaties daar nog meer mee zouden doen, doe maar eens steekproeven om te zien hoe je je paarden thuis houd. Of verbied wedstrijden voor 2 jarigen. Of verbied mensen deel te nemen met een paard wat te mager is bijv.

Er gebeurd wel veel aan straffen op een wedstrijdterrein. Zoiets als deze foto's had daar nooit plaats gevonden, maar laat controle maar verder gaan dan een wedstrijdterrein.

Heb je meteen een antwoord klaar voor PETA...

Dit mogen ze dan gelijk doortrekken naar alle sporten met paarden en dieren vind ik. :) Sport mag nooit ten koste gaan van het welzijn/ gezondheid van het dier anders kun je jezelf echt geen dierenliefhebber meer noemen vind ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Jockey en trainer zitten op dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:32

Helemaal eens Ruitje en ook Elisa.

De mensen die paarden in een glazen kastje zetten want hij is een duur sportpaard is niet meer anno nu, was prima in 1980, nu niet meer.
Genoeg manieren om ook een sportpaard ook paard te laten zijn.

Het begint al met regels, een paar jaar terug is hier een stukje verderop een nieuwe springstal gevestigd.
4 kleine paddocks en dat is het aan buitenruimte voor de ongeveer 20 paarden die er staan.
Zoiets zou al gewoon geen vergunning meer moeten krijgen.
Maar er zijn geen welzijn regels in Nederland, alleen maar aanbevelingen en daar gaat het om te beginnen al mis.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:50

Mee eens, ik weet ook dat het leven van veel topsportpaarden bestaat uit stal, molen, training en misschien met een beetje geluk 2x in de week een uurtje vrij in de wei of paddock alleen. Dat is geen paardwaardig leven vind ik...

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:30

Dat geldt niet alleen voor toppaarden oveigens. Bij mij in de buurt is een manege, die heeft zandpaddockjes gecre eerd, net zo groot als de box waarin de paarden normaliter staan. De paarden staan overdag, buiten op een stukje van zeg 3,5x3,5m1

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:33

Is zeker ook zo LadyAnne
En die mensen vertellen trots dat hun paard de hele dag buiten staat.
Voor mij staat dat gelijk aan paarden met een stalluik, net zoveel beweging en frisse neus.
Maar helaas zijn er geen regels voor paarden, wel alle andere soort bedrijven met dieren kennen regels, maar paarden niet. Huisdieren ook niet, zou ook tijd worden.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:11

Dan moet je trouwens die paarden en ponies zien staan in de regen, sneeuw, brandende zon. Hoofd naar beneden, staart zowat onder de buik van ellende. Dan maar roepen: mijn paard/pony staat zo lekker buiten.

Overigens heeft dit niets van doen met de oorzaak van de foto, dat was hartfalen. Hartfalen komt meer voor bij activiteiten waarbij wat van het paard gevraagd wordt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:27

En volgens mij ook meer in de rensport/ bij volbloeden?

Tja inderdaad een fatsoenlijk stuk om de benen te strekken met kuddegenoten, schuilmogelijkheden, onbeperkt ruwvoer en droge voeten is het ideaal denk ik.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:22

ElCamino schreef:
Dit is best bizar maar een schorsing vind ik te ver gaan.
Ze haalden een grap uit en waren destijds zich niet bewust van de social media die dit op kon pakken.
Hun goede naam is besmeurd en ze kunnen hun carierre vergeten, een aantal paarden zijn reeds weggehaald door eigenaren. Dus ze worden al erg gestraft.

Ik vind het wél naar voor de eventuele eigenaren van die dieren die dit moeten zien!!!! Mochten het trainingspaarden geweest zijn.

Maarr de eerlijke andere kant is ..... vroeger haalden wij grapjes uit met kippenpoten als ze geslacht waren... ik rende trekkend aan de peesjes achter me zusje aan, dan gingen de pootjes heen en weer.... doodsbsang was ze en ik vond het leuk ( ik was 12)
En we hebben ook wel een een grap uitgehaald met een paardenbeen met hoef wat we hadden om te oefenen... of een echte varkensneus van de hond....
Of een excursie bij Nijkerk waar ook wel eens gedold werd bij een gedeelte van een geslacht paard....

Is dat dan ook zo gek? ben ik nou ook totaal achterlijk, een dierenbeul en een idioot ??
Denk het niet.

Maar jij was geen meerderjarige /professional jij was 12 en nog in ontwikkeling. Jouw vermogen tot oordelen was nog in ontwikkeling.
dat maakt een groot verschil.

Volwassenen die triomferen wanneer een paard tijdens 1 van hun trainingen sterft zal tijdens deze training ook niet zachtzinnig met het paard zijn omgegaan. Die zien een paard als een gebruiksmiddel ipv levend wezen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:33

SjonnieZ schreef:
ElCamino schreef:
Dit is best bizar maar een schorsing vind ik te ver gaan.
Ze haalden een grap uit en waren destijds zich niet bewust van de social media die dit op kon pakken.
Hun goede naam is besmeurd en ze kunnen hun carierre vergeten, een aantal paarden zijn reeds weggehaald door eigenaren. Dus ze worden al erg gestraft.

Ik vind het wél naar voor de eventuele eigenaren van die dieren die dit moeten zien!!!! Mochten het trainingspaarden geweest zijn.

Maarr de eerlijke andere kant is ..... vroeger haalden wij grapjes uit met kippenpoten als ze geslacht waren... ik rende trekkend aan de peesjes achter me zusje aan, dan gingen de pootjes heen en weer.... doodsbsang was ze en ik vond het leuk ( ik was 12)
En we hebben ook wel een een grap uitgehaald met een paardenbeen met hoef wat we hadden om te oefenen... of een echte varkensneus van de hond....
Of een excursie bij Nijkerk waar ook wel eens gedold werd bij een gedeelte van een geslacht paard....

Is dat dan ook zo gek? ben ik nou ook totaal achterlijk, een dierenbeul en een idioot ??
Denk het niet.

Maar jij was geen meerderjarige /professional jij was 12 en nog in ontwikkeling. Jouw vermogen tot oordelen was nog in ontwikkeling.

Volwassenen die triomferen wanneer een paard tijdens 1 van hun trainingen sterft zal tijdens deze training ook niet zachtzinnig met het paard zijn omgegaan. Die zien een paard als een gebruiksmiddel ipv levend wezen.

De beste man kijkt enkel toe bij trainingen...
Hij zit er niet op, jaagt ze niet aan of what so ever. Ik geloof ook dat er genoeg mensen zijn die dus niet helemaal snappen wat de rol is van zo'n trainer in de rensport.
Eigenlijk zijn ze de schakel tussen de eigenaren en zijn stalpersoneel.
Trainer belt met name de hele dag met eigenaren en kijkt toe tijdens de trainingen. Het rijden en verzorgen en weet ik het heeft hij stalpersoneel voor.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:14

kyrkelover schreef:
SjonnieZ schreef:

De beste man kijkt enkel toe bij trainingen...
Hij zit er niet op, jaagt ze niet aan of what so ever. Ik geloof ook dat er genoeg mensen zijn die dus niet helemaal snappen wat de rol is van zo'n trainer in de rensport.
Eigenlijk zijn ze de schakel tussen de eigenaren en zijn stalpersoneel.
Trainer belt met name de hele dag met eigenaren en kijkt toe tijdens de trainingen. Het rijden en verzorgen en weet ik het heeft hij stalpersoneel voor.

Nou mag toch aannemen dat een trainer ook enige inbreng heeft ten aanzien trainingstactieken en het management bij een paard maar los daarvan.

Ook dan is zijn gedrag een uiting van minachting voor de dieren waarmee hij z’n boterham verdient,