Mkango schreef:Hier nog eenAyasha schreef:Ik begon me al af te vragen of je van je geloof was gevallen.In dat geval mijn excuses.
Je mág me nl ook veel verwijten maar het ide dat ik Gal zou bejubelen pik ik zelfs niet dus van daar mijn reactie.![]()

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karijn schreef:DuoPenotti schreef:Wat de reden ook is van die taktfouten. Een proef als dat hoort niet zo hoog te scoren. Het is geen B meer.
Bij elk van die oefening hoort een 2 te staan. En dat is onmogelijk omhoog te halen als dat echt gegeven zou zijn.
Pas als er weer gejureerd word naar wat er te zien is krijgen de paarden een eerlijke voorbereiding of een andere manier van rijden.
Geeft dit getrek en gepluk podiumplaatsen gaat er niets veranderen.
Dus jij redeneert vanuit een nul-perspectief. Je hebt standaard een nul en dat moet omhoog? Een 2 past meer bij extreem verzet of het totaal niet uitgevoerd hebben van een oefening. Dat is in dit geval niet aan de orde.
DiscoDipp schreef:Bokt weet het weer beter hoor![]()
Als we nu gewoon even iedereen in zijn waarde laten? Niet alles loopt altijd op rolletjes, soms zien dingen anders uit dan ze bedoeld zijn of normaal gedaan worden.
Kan mij een winnende proef van Dujardin nog herinneren met meer foute dan goede wissels, werd ook niets van gezegd? Soms is de druk hoog, spanning, stress etc etc.
98% van de ruiters op bokt zit erop en rijdt als een heikneuter, zelfde geldt voor bijna alle manege ruiters en HEEL veel pensiongasten.
Leef en laat leven, dat paard heeft echt wel een goed leven hoor.
DiscoDipp schreef:Maar nogmaals: die 98% is wel het publiek waarvoor je rijdt. Dan kun je als fokker/topsporter/FEI je kop in het zand steken en jezelf blijven verzetten tegen de publieke opinie en het gooien op "maar je rijdt zelf als een zak aardappelen," maar als die zakken aardappelen weg gaan blijven van concoursen volgen je sponsoren, en kun je inpakken als sport.Bokt weet het weer beter hoor![]()
Als we nu gewoon even iedereen in zijn waarde laten? Niet alles loopt altijd op rolletjes, soms zien dingen anders uit dan ze bedoeld zijn of normaal gedaan worden.
Kan mij een winnende proef van Dujardin nog herinneren met meer foute dan goede wissels, werd ook niets van gezegd? Soms is de druk hoog, spanning, stress etc etc.
98% van de ruiters op bokt zit erop en rijdt als een heikneuter, zelfde geldt voor bijna alle manege ruiters en HEEL veel pensiongasten.
karijn schreef:Je hoeft niet te redeneren vanuit een nul-perspectief om van mening te zijn dat fouten in de basis zwaarder mee zouden moeten tellen dan een lijn die niet helemaal kaarsrecht gereden wordt.DuoPenotti schreef:Wat de reden ook is van die taktfouten. Een proef als dat hoort niet zo hoog te scoren. Het is geen B meer.
Bij elk van die oefening hoort een 2 te staan. En dat is onmogelijk omhoog te halen als dat echt gegeven zou zijn.
Pas als er weer gejureerd word naar wat er te zien is krijgen de paarden een eerlijke voorbereiding of een andere manier van rijden.
Geeft dit getrek en gepluk podiumplaatsen gaat er niets veranderen.
Dus jij redeneert vanuit een nul-perspectief. Je hebt standaard een nul en dat moet omhoog? Een 2 past meer bij extreem verzet of het totaal niet uitgevoerd hebben van een oefening. Dat is in dit geval niet aan de orde.
Ayasha schreef:DiscoDipp schreef:Bokt weet het weer beter hoor![]()
1. Daar werd heel veel van gezegd.
2. Dit moet de absolute top voorstellen. Perfectie. Zeker bij 80%.
Het maakt geen jota uit of er mensen slechter rijden. Die krijgen nl ook geen 80%.
996981 schreef:Ayasha schreef:
2. Dit moet de absolute top voorstellen. Perfectie. Zeker bij 80%.
Het maakt geen jota uit of er mensen slechter rijden. Die krijgen nl ook geen 80%.
Perfectie is 100%
Dit paard gaat daar heel dicht in de buurt kunnen komen. Een taktfout, bij een oefening die verder goed is voor een 9 of 10 kan alsnog een 8 of 7 opleveren. Dit paard heeft bovengemiddelde kwaliteit en zal dus altijd, in iedere oefening, boven de gemiddelde 6 uitkomen. Ook als er nog een fout in zit.
Ayasha schreef:DiscoDipp schreef:Bokt weet het weer beter hoor![]()
2. Dit moet de absolute top voorstellen. Nagenoeg perfectie.Zeker bij 80%. En dat is er gewoon niet te zien.
En waar zijn die cijfers te vinden die jij noemt?
pien_2010 schreef:Wildgirl schreef:Dat Edward zijn paarden nog routine en km missen is best, maar dan plaats je hem als jury niet op plek 1 & 2.
Een paard op dit niveau hoort tact,schwung en controleerbare impuls te hebben. Geen verzet te tonen(wat hij wel deed, m.n als hij zijn bekken moest kantelen) en niet met brute kracht gereden te hoeven worden.
Denk dat het tijd is dat Edward eens met Charlotte gaat praten en het skala nogmaals leest.
Dit was geen dressuur wat hij deed, dit was geforceerd rondsturen.
Zeer scherpe kritiek maar die ik wel deel. Dit gaat verder dan een gespannen paard rijden. Dit paard wordt gewoon niet correct gereden en dat is vele male erger dan dat een gespannen paard takt fouten heeft. Dat gespannen zijn zie ik ook, maar het gaat vele male verder nl dat hier sprake is van een niet correct opgeleid paard. Zie hoe hard de hand in komt, zie hoe er getrokken wordt om het hoofd zo rond te zetten en ver achter de loodlijn→ kom op zeg, dit is een zeer jong paard dat gewoon verknald wordt. Vandaar dat ik het al vrij snel heb weg geklikt met heel veel sorry voelen voor dit prachtige gefokte paard dat zeer zeker wel zijn best doet!
Wildgirl verwoordt het scherp maar wel terecht in mijn ogen.
_San87_ schreef:996981 schreef:
Perfectie is 100%
Dit paard gaat daar heel dicht in de buurt kunnen komen. Een taktfout, bij een oefening die verder goed is voor een 9 of 10 kan alsnog een 8 of 7 opleveren. Dit paard heeft bovengemiddelde kwaliteit en zal dus altijd, in iedere oefening, boven de gemiddelde 6 uitkomen. Ook als er nog een fout in zit.
Het was alleen niet 'een' taktfout. Regelmatig bleef in de passagetour een achterbeen staan, dat is een grove fout. Zo'n passage kan geen 7 of 8 opleveren, misschien net een 5.
996981 schreef:_San87_ schreef:
Het was alleen niet 'een' taktfout. Regelmatig bleef in de passagetour een achterbeen staan, dat is een grove fout. Zo'n passage kan geen 7 of 8 opleveren, misschien net een 5.
Ik heb het gezienik weet niet welk cijfer hij daar gekregen heeft. Jij wel? Een enkele 5 is natuurlijk niet oncompenseerbaar
DiscoDipp schreef:Nou daar ben ik het zeker niet mee eens. Moet eens even rond gaan kijken in alle niveau’s van deze sport wie dat bij elkaar rijd en hun paard niet goed voor elkaar heeft.
Ik vind het gewoon grappig om te zien dat iedereen een mening klaar heeft hier, en niemand ooit daar is geweest waar hij is, of de jury. Waar je voeten niet hebben gelopen, moet je mond niet praten vind ik dan.
Het is tegenwoordig alom bekend dat de paardensport bestaat uit sensatie, spreken, liegen en voornamelijk geld.
Als jullie je er zo aan storen, zorg dan zelf dat je in zo’n jury terecht komt? Start een petitie, stop van mijn part zelf met paardrijden of wedstrijden.
Maar pagina’s vol discussiere over of dit nu wel of niet 80% waard is heeft echt geen zin
_San87_ schreef:996981 schreef:Ik heb het gezienik weet niet welk cijfer hij daar gekregen heeft. Jij wel? Een enkele 5 is natuurlijk niet oncompenseerbaar
Nee, heb ik niet. Ik geef enkel een voorbeeld. En die ene passage was niet de enige waar meer fouten de revue passeerden. En zoals ik in mijn eerste post zei, dat is ook niet erg. Maar dan heb ik wel twijfels aan de correctheid van die hoge score.
MCE schreef:hoe zou het deze paarden vergaan als ze onder een van deze dames zouden rijden, of onder Carl Hester,
Ayasha schreef:Ben jij daar al geweest dan discodip? Ben jij geweest waar menig persoon die hier reageert geweest is?![]()
Het punt is dat al die niveau's nog een hele lange weg te gaan hebben. Gal is op de eindbestemming.Bijgevolg is het logisch dat iemand als Gal strenger beoordeeld zal worden dan die M ruiter. Gal is het voorbeeld. Die M ruiter is dat voorbeeld met vallen en op staan aan het proberen te bereiken.
Wat jij zegt is dat een leerkracht die constant taalfouten en rekenfouten maakt prima kinderen mag blijven lesgeven.
Die kinderen maken er toch meer dus who cares?
Citaat:Gal is op de eindbestemming.Bijgevolg is het logisch dat iemand als Gal strenger beoordeeld zal worden dan die M ruiter. Gal is het voorbeeld.
katja_silke schreef:Zeker geen perfecte proef dus, maar Gal heeft geroeid met de riemen die hij had en daar heb ik echt super veel respect voor. Ik denk niet dat ik gelukkig zou worden met deze 'bommen' onder me.