Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neon schreef:Ik vraag me af wanneer men van plan is om ons formeel op de hoogte te stellen van dit hele verhaal... wij hebben van geen enkel NL stamboek/paspoortuitgevende instantie iets gehoord dat er wat staat te gebeuren op europees niveau... je zou zeggen... dat ze de braaf geregistreedde diereneigenaren wel laten weten dat we iets moeten... of dat ze aangeven dat dit vanzelf doorgegeven gaat worden aan de europese registratie instantie?
juval schreef:ik vind het ook best bijzonder hoe dit (niet) gecommuniceerd wordt. Heel benieuwd of er nog een landelijke tv aankondiging komt oid.
aan de andere kant ben je natuurlijk wel geacht de Wet te kennen... dus als ze fout willen kunnen ze je bekeuren.
Birdie60 schreef:Wij hebben al een UBN nummer van de koeien toen, is dat het zelfde?
juval schreef:ik vind het ook best bijzonder hoe dit (niet) gecommuniceerd wordt. Heel benieuwd of er nog een landelijke tv aankondiging komt oid.
aan de andere kant ben je natuurlijk wel geacht de Wet te kennen... dus als ze fout willen kunnen ze je bekeuren.
juval schreef:Birdie60 schreef:Wij hebben al een UBN nummer van de koeien toen, is dat het zelfde?
ja, per adres / weiland kan er officieel maar één UBN nummer zijn. Via RVO website komt binnenkort de mogelijkheid je paarden te registreren op je bestaande UBN nummer. Mensen die nog geen ubn nummer hebben moeten deze aanvragen. Of ervoor zorgen dat degene van wie ze het weiland huren dit doet en registreerd.
zo heb ik het begrepen iig
Tancreda4 schreef:Wat ik pas met een webinar begreep is dat de stal eigenaar een ubn nummer voor de locatie moet aanvragen. Maar de eigenaar van paard z'n paard moet aanmelden op dat ubn nummer. En daarvoor wel een machtiging moet hebben dat op dat ubn nummer te doen. Er werd dan ook geadviseerd dat de stal eigenaar (ubn houder zeg maar) de registratie wellicjt beter kan doen van alle paarden, omdat het machtigen van mensen (en ont-machtigen als ze verhuizen) ook veel (of meer) tijd kost.
Maar als hij mijn paard wilt inschrijven moet in hem wellicht ook soort van machtigen omdat ik de exploitant van paard ben en niet hij??
Klinkt al met al als een hoop gedoe en onduidelijk nog.
capopjekop schreef:Wat ontzettend slecht geregeld dit. Ik houd hobbymatig 2 pony's op een weiland en het is dat ik dit nu toevallig tegenkom op bokt. Nergens anders heb ik er nog wat over gehoord. En dan kijk ik op de site van het rvo en dan kun je nog niet registreren, pas vanaf halverwege april. Ik moet nog maar zien dat ze voor de verplichte datum alle aanmeldingen kunnen registreren. En over de prijzen is ook nog niet bekend.
capopjekop schreef:Wat ontzettend slecht geregeld dit. Ik houd hobbymatig 2 pony's op een weiland en het is dat ik dit nu toevallig tegenkom op bokt. Nergens anders heb ik er nog wat over gehoord. En dan kijk ik op de site van het rvo en dan kun je nog niet registreren, pas vanaf halverwege april. Ik moet nog maar zien dat ze voor de verplichte datum alle aanmeldingen kunnen registreren. En over de prijzen is ook nog niet bekend.