Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:45

Inderdaad ieder z’n mening. Dat is het mooie van een democratie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:01

LaPluche schreef:
Ik keur dit absoluut niet goed!
Geweld is nooit een oplossing!
Maar een oude man tegen de grond slaan vind ik ook not done of met je paard over een mens rijden....

Spoiler:
[ [url=m/ALBDeo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
[ [url=m/uP1kmb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
[ [url=m/xoHdPZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mensen zijn echt het pad kwijt en het lijkt of iedereen uit angst handeld....
Ik wil de “oude” wereld terug |(

Ik vind dat wel done! Het was verboden daar te zijn. Die demonstratie mocht niet en de mensen hadden zat tijd te vertrekken.
Dus lekker weg wezen dan en niet gaan piepen dat je aangepakt word. Ook de ouderen niet. Die zouden toch wel beter moeten weten!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:27

Jennyj01 schreef:
Nikass schreef:
Geen gebruiksvoorwerp, nee. Maar van oudsher wel een gebruiksdier. Voor de kar, in het leger, voor de ploeg. Waarom mag dat niet meer?
Is recreatie paard zijn een fijn leven zonder risico's?

Precies van oudsher. Uit de tijd dat je je kind nog een schop onder zijn kont gaf. Vrouwen niet meer werkte als ze eenmaal getrouwd waren en andere achterhaalde ideeën. Een paard is voor de politie een gebruiksvoorwerp. Afgeschreven of stuk is er uit.

Hoe weet je dat? Misschien heb je gelijk hoor, ik weet het niet. Wel weet ik dat mensen met een hobby paard niet altijd recht van spreken hebben, als je ziet wat die paarden (niet allemaal uiteraard) voor leven hebben. Alleen al de accommodatie...

En dan nog niet gesproken over het eten van bio industrie dieren. De supermarkten verkopen nog steeds voornamelijk vlees waar zelfs niet één ster op zit -O-

Edit: het is een misverstand dat de straffen in Nederland niet streng zijn.
Nederland straft strenger dan de omringende Europese landen.
Ik denk ook dat een gevangenisstraf niet onderschat moet worden.
Het heeft niets te maken met een hotel, zoals sommige mensen hardnekkig blijven beweren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:03

Voor zover ik op de hoogte ben is een politiehond of politiepaard een agent volgens de wet. Het aanvallen en molesteren van die harige vierbenige agent staan dus dezelfde straffen op als het aanvallen van een agent in menselijke uitvoering.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:23

Gloa schreef:
Voor zover ik op de hoogte ben is een politiehond of politiepaard een agent volgens de wet. Het aanvallen en molesteren van die harige vierbenige agent staan dus dezelfde straffen op als het aanvallen van een agent in menselijke uitvoering.

Oh nou dat zou ik wel heel eerlijk vinden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:31

Gloa schreef:

Terecht. Ik vind het ook erg laag bij de grond om een dier zo te verwonden. Ik begrijp dat gewoon niet. Maar zo heb ik als ex actie voerder, ook nooit al dat vechten van actievoerders tegen de politie bij acties begrepen. Ik heb er nog nooit aan meegedaan, want die man of vrouw aan de overkant doet gewoon zijn of haar werk. Dus vlak voordat de charges begonnen waren wij meestal vertrokken met een groepje.
Net als de honden en de paarden. Gelukkig nog nooit honden meegemaakt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:32

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1370895 ... acceptabel

Ik had die Michel Reijnga sowieso al opgepakt. Wat een l*l en wat een aso tuig bij die "demonstratie" zeg!
Dat er hier nog bokkers zijn die het gedrag van die idioten vergoelijken cq de politie afbranden. Man man man wat een gebrek aan beschaving -O-

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:36

LaPluche schreef:
Maar een oude man tegen de grond slaan vind ik ook not done of met je paard over een mens rijden....

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Zo zielig was de 'oude man' blijkbaar niet:
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:12

Precies.
Ik ga niet beweren dat de politie altijd heilig is, maar ik durf toch ook best wel te zeggen dat de politie hier algemeen gezien heel netjes is.
Maar sta je na waarschuwing 10 nog met je knar voorop moet je niet zeuren als je een keer een klap krijgt.
En dat hij nog staat wil voor mij zeggen dat de klap nog niet hard genoeg was....

Als je met ploertendoders gaat demonstreren weet je ook wel dat die lui niet voor een demonstratie komen.

Net zo als mensen die met uitgaan ineens iemand neer steken op een gezellig stap avondje.
Of naar het strand gaan en iemand neer schieten.
Al dat soort gevallen moeten ze echt veel harder aan gaan pakken.
Normale mensen gaan niet wapens demonstreren/ chillen ergens, die hebben al slechte bedoelingen.
Normale mensen hebben hun mes in de keukenla en verder geen wapens.
Dat tuig moet eens gestopt worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:16

Citaat:
Nu organisator Michel Reijinga heeft aangeven komend weekeinde opnieuw naar Amsterdam te willen komen om daar ’koffie te gaan drinken’, is de driehoek alsnog bereid om met hem afspraken te maken, bijvoorbeeld over de locatie, de hoeveelheid toegestane demonstranten en een eigen ordedienst. Als Reijinga wederom niet bereid is om dergelijke afspraken te maken, zal de driehoek opnieuw een besluit moeten nemen over een verbod en eventueel ingrijpen, waarschuwt Halsema

Hiermee kom ik dus als schaapje enorm in de verleiding om Wappies te gaan kloppen in Amsterdam -:(-

Coronagewijs ga ik dat niet doen uiteraard, maar mijn handen jeuken.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:21

LaPluche schreef:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Ik word altijd zo moe van dit soort berichten.
Oud, jond, donker of licht als de politie je opdraagt het plein te verlaten hoor je dat gewoon te doen, maar als jij dan alsnog besluit te blijven en te provoceren dan heb je die klappen gewoon verdient ondanks je leeftijd, kleur of wat dan ook.

Ik heb het filmpje van nieuwnieuws gezien, daarin is duidelijk te zien dat de ME alleen rond rijdt om de demonstranten te vragen het plein te verlaten. De ME doet op dat moment nog helemaal niets en dan zie je al meerdere keren van verschillende mensen provocerend gedrag zoals auto vernielen, uitschelden, dreigen etc.
En dan nog zijn er mensen die blijven beweren dat het een 'vredig protest' was 8)7
Van mij mogen ze vaker harder optreden tegen dit soort lui

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:28

Sinds wanneer is iedere demonstrant verantwoordelijk voor het gedrag van een ander? Dat er een paar debielen tussen zitten, kan de rest toch ook niks aan doen?
Als sommige wedstrijdruiters kun paard open trappen met de sporen, of het bit door de mond raggen, of hun paard slaan, betekent toch ook niet dat alle wedstrijden verboden moeten worden en dat alle wedstrijdruiters idioten zijn? Of mis ik iets?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:34

Dorine92 schreef:
Sinds wanneer is iedere demonstrant verantwoordelijk voor het gedrag van een ander? Dat er een paar debielen tussen zitten, kan de rest toch ook niks aan doen?
Als sommige wedstrijdruiters kun paard open trappen met de sporen, of het bit door de mond raggen, of hun paard slaan, betekent toch ook niet dat alle wedstrijden verboden moeten worden en dat alle wedstrijdruiters idioten zijn? Of mis ik iets?

Wanneer diverse wedstrijdruiters openlijk een platform krijgen om dergelijke praktijken op hun paard toe te passen, wees dan maar zeker dat de wedstrijdsport onder vuur komt te liggen en dat opgeroepen wordt tot aanpassingen. En dat is alleen maar goed.
Als situaties uitnodigen tot slecht gedrag, is het goed om die situaties flink onder de loep te leggen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:38

Ja Dorine je mist iets, namelijk dat die zogenaamde demonstranten daar sowieso niks te zoeken hadden. Hun enige doel is saboteren, provoceren en zieken, en lekker expres de regels overtreden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:06

Dorine92 schreef:

De normale demonstranten gingen al niet naar het Museumplein, want daar mochten ze niet zijn. En zoals iemand anders aangaf, eventueel laat je je gezicht zien om je punt te maken en als de politie aangeeft dat ze in gaan grijpen, ga je naar huis.
Er zijn heel veel stappen gepasseerd voor er uiteindelijk met knuppels en paarden werd ingegrepen. Iedere normale demonstrant had toen al lang zijn biezen gepakt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:18

Precies.
Demonstreren kan (al ben ik er nu nog steeds geen voorstander van nu) maar als de politie zegt vertrek, vertrek dan braaf met je spandoekje.
Blijf je toch, met wapen, aanpakken en dit is veel te zacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:54

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:25

DuoPenotti schreef:
Precies.
Ik ga niet beweren dat de politie altijd heilig is, maar ik durf toch ook best wel te zeggen dat de politie hier algemeen gezien heel netjes is.
Maar sta je na waarschuwing 10 nog met je knar voorop moet je niet zeuren als je een keer een klap krijgt.
En dat hij nog staat wil voor mij zeggen dat de klap nog niet hard genoeg was....

Als je met ploertendoders gaat demonstreren weet je ook wel dat die lui niet voor een demonstratie komen.

Net zo als mensen die met uitgaan ineens iemand neer steken op een gezellig stap avondje.
Normale mensen gaan niet wapens demonstreren/ chillen ergens, die hebben al slechte bedoelingen.

Wat kan jij heerlijk geestig uit de hoek komen _O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:29

En nu weet ik niet of je het meent of sarcastisch bedoeld :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:32

Morganlefay schreef:
Moest even zoeken, mijn toenmalige vriend was hier erg mee in zijn sas.
http://www.vergetenverhalen.nl/2015/09/ ... erron-nul/
Mogen ze van mij weer doen maar dan op dat stel idioten wat nu bezig is om weer de boel op stelten te zetten.

Waar was hij zo mee in zijn das? Met de mariniers of met het voorkomen van hun actie door de politie?
Ik hoop het laatste, want ik mag toch hopen dat je verslaafde mensen niet vergelijkt met het tuig dat de politie en hun paarden heeft mishandeld!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:52

Nou nee hoor, maar kon in die tijd als meisje niet zonder gevaar voor lastigvallen, beroven oid door CS en omlopen was ook niet een klein stukje.
En dat tuig mag van mij wel de behandeling krijgen die de mariniers toen van plan waren en niet konden uitvoeren. Was een grote opruiming geweest.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:52

DuoPenotti schreef:
Precies.

Zo is het. Het hoe, wat een waarom van de demonstratie is niet eens relevant. Als je met dergelijke wapens op zak loopt, dan spoor je niet. Klaar, einde verhaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:12

Dorine92 schreef:

Wanneer er drie uur gevraagd word om het plein te verlaten en het word dan schoongeveegd ben je geen demonstrant maar een overtreder en word je ook zo behandeld. Demonstreren prima, volgens de regels niets mis mee maar dit waren geen demonstranten net als sommigen geen wedstrijdruiters zijn.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:02

Vandaag was de ploertendoder niet effectief genoeg tegen de politiepaarden maar gooien ze dus aangestoken vuurwerk naar de paarden, hier in Eindhoven zouden er dus daardoor zelfs paarden gevallen zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:03

Ik zal maar niet schrijven wat ik over die lui denk...want dat is niet veel goeds.
1 ding wat ik wel zeg, aanpakken, heel hard aanpakken. Geen medelijden ermee.