Houders van paarden registreren bij I&R paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:08

Wendy_Komen schreef:
https://www.lto.nl/terugblik-op-webinar-ir/
"Wat als je te maken hebt met een paspoort van een buitenlands stamboek?
Je moet je melden bij een paspoort uitgevende instantie in Nederland, zodat zij deze gegevens in de database kunnen verwerken."

Pepijntje heb ik in België gekocht. Staat ingeschreven in het Franse stamboek IFCE en heeft dus een Frans paspoort. Bij aankoop gezorgd dat bij de IFCE bekend is dat ik de nieuwe eigenaar ben.
Maar nu begrijp ik dat ik hem bij een Nederlandse stamboek/ KNHS moet inschrijven? Voor zijn ras is er namelijk geen Nederlands stamboek... Iemand die meer weet??

ja je kunt je tot de KNHS wenden, zij melden dan jouw paard in de database aan, dat hij voortaan in NL verblijft.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:21

mooney schreef:
Buitenritten hoeven niet worden vastgelegd, is al te vinden op de vragenlijst bij lto. Schrift/boekhouding is voor paarden die elders overnachten voor een periode korter dan 30 dagen (dus bijv als je een weekendje weg gaat of op trainingskamp voor een week.

Wij hebben op stal een papieren agenda waarin lessen, hoefsmidafspraken ed worden gezet. Als er iemand een weekendje weg gaat met een paard en het hierin zet, incl adres bestemming, en we bewaren die agenda’s, dan zou het al goed moeten zijn?

Naskapower

Re: Houders van paarden registreren bij I&R paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:28

Ik denk dat een agenda niet overzichtelijk genoeg gaat zijn.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:47

Het gaat er toch om waar paarden zijn op het moment van een uitbraak van een ziekte?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:51

Miran schreef:
mooney schreef:
Buitenritten hoeven niet worden vastgelegd, is al te vinden op de vragenlijst bij lto. Schrift/boekhouding is voor paarden die elders overnachten voor een periode korter dan 30 dagen (dus bijv als je een weekendje weg gaat of op trainingskamp voor een week.

Wij hebben op stal een papieren agenda waarin lessen, hoefsmidafspraken ed worden gezet. Als er iemand een weekendje weg gaat met een paard en het hierin zet, incl adres bestemming, en we bewaren die agenda’s, dan zou het al goed moeten zijn?

Ik denk dat dat valt en staat met hoeveel paarden je bent. Maar aangezien het enkel om overnachtingen gaat.. zou ik gewoon met Google drive een gedeeld excelletje maken met 4 kolommen datum weg, datum terug, naam paard, naam/plaats tijdelijk ver blijf.
Zit je ook niet ermee dat het 3 jaar ergens bewaard moet zijn en het kwijt raakt oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:13

Lekker weer geld vangen voor de overheid. Ik moet geiten registreren bij het rvo en ook de q koorts vaccinaties daar doorgeven en dergelijke. Ik heb daarboor een bevoegdheidsregistratie nodig en die kost 58 euri per jaar.

Patlican

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:54

Op mijn stal willen ze nu mijn pony registreren maar nu komen zij erachter dat mijn pony nog niet geregistreerd staat in Nederland, het is een duitse rijpony, ik heb hem zelf in Nederland gekocht. Ik heb al veel gegoogled maar helaas nog niet het juiste antwoord gevonden. Hoe zorg ik dat mijn pony in Nederland geregistreerd word?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:26

Ik heb een belg en in Belgie op mijn naam laten zetten maar nog steeds een Belgisch paspoort.
Heb mijn stalhouder niet gehoord over dat ik hem ergens in NL moet registreren en dat het niet goed gegaan is.

Lijkt me dat als het paspoort op jouw naam staat er niets aan de hand is

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:34

Patlican schreef:
Op mijn stal willen ze nu mijn pony registreren maar nu komen zij erachter dat mijn pony nog niet geregistreerd staat in Nederland, het is een duitse rijpony, ik heb hem zelf in Nederland gekocht. Ik heb al veel gegoogled maar helaas nog niet het juiste antwoord gevonden. Hoe zorg ik dat mijn pony in Nederland geregistreerd word?

Je moet hem dan even bij een paspoort uitgevende instantie aanmelden. Dat kan bijvoorbeeld bij het tinkerstamboek, of het NRPS. Ik zou ze even bellen en vragen hoeveel het kost en wat je moet doen. Vaak is het een formulier invullen en dan nog wat dingetjes. Daarna registreren zij je paard in Nederland.
Ik heb ook een Duitse pony :) en heb het via de NRPS gedaan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:39

LoveBodin schreef:
Patlican schreef:

Je moet hem dan even bij een paspoort uitgevende instantie aanmelden. Dat kan bijvoorbeeld bij het tinkerstamboek, of het NRPS. Ik zou ze even bellen en vragen hoeveel het kost en wat je moet doen. Vaak is het een formulier invullen en dan nog wat dingetjes. Daarna registreren zij je paard in Nederland.
Ik heb ook een Duitse pony :) en heb het via de NRPS gedaan.

Staleigenaar mag ook zelf importmelding registreren.