Corona update: aanscherping maatregelen paardensport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:55

amke1305 schreef:
Wordt een rijhal bij een pension- of trainingsstal gezien als binnensportaccomodatie? Ik bedoel: dat zijn toch bedrijven en geen sportaccomodaties? Een manege is een sportaccomodatie, de rijhal van een rijvereniging ook. Of zie ik dat verkeerd?

Een sportschool is toch een een bedrijf?

Ik kan je beredenering niet volgen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:59

amke1305 schreef:
Wordt een rijhal bij een pension- of trainingsstal gezien als binnensportaccomodatie? Ik bedoel: dat zijn toch bedrijven en geen sportaccomodaties? Een manege is een sportaccomodatie, de rijhal van een rijvereniging ook. Of zie ik dat verkeerd?

Ja, die worden ook zo gezien.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:59

MightyMike schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik snap dat het balen kan zijn voor mensen dat er wat veranderd. Maar het belangrijkste is dat we gewoon nog naar buiten kunnen om onze paarden te verzorgen en toch nog beweging kunnen geven. Het had ook erger kunnen zijn zoals in andere landen dat je helemaal niet meer heen mocht.

Ik heb op stal alleen maar een buitenbak die gelukkig niet heel snel nat wordt. En als de bak vol is kan ik een rondje naar buiten. Ik en mijn paardje passen ons wel aan. Het is even niet anders. Gelukkig sta ik op een kleinschalige stal dus de kans dat de bak vrij is is groot.

Ik ben in ieder geval blij dat ik nog heen kan

Maar ook daar geld, dat je maar met 2 personen in de buitenbak mag rijden boven de 17 jaar. Weet niet of jij bij vol aan 2 man denkt, maar ook buiten zijn er beperkingen.

Dat weet ik daarom zeg ik ook als de bak vol is (en daarmee bedoelde ik 2 personen!!) dan ga ik naar buiten. Buitenrijden doe ik eigenlijk ook altijd alleen. En bij 2 is de bak bij ons sowieso al aardig vol haha.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:01

Hopelijk komt de KNHS/FNRS of de gemeente snel met positief nieuws.
Het is absoluut geen ramp, maar ik ga me met een pony die net van de peesblessure af is toch maar niet wagen aan een flinke dressuurtraining in een natte modderbak. Stap en kleine stukjes draf kunnen waarschijnlijk wel.

Verder maar als levende kerstboom door het dorp op de doordeweekse avond denk ik :# !

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:06

Josien_ schreef:
Hopelijk komt de KNHS/FNRS of de gemeente snel met positief nieuws.
Het is absoluut geen ramp, maar ik ga me met een pony die net van de peesblessure af is toch maar niet wagen aan een flinke dressuurtraining in een natte modderbak. Stap en kleine stukjes draf kunnen waarschijnlijk wel.

Verder maar als levende kerstboom door het dorp op de doordeweekse avond denk ik :# !

Ja heb mijn lampjes ook al klaar liggen :')
gelukkig pas nog nieuwe gehaald bij de action, die dingen die je normaal om je arm heen doet zijn echt super handig om de benen. :Y)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:07

xx_Irisje schreef:
amke1305 schreef:

Een sportschool is toch een een bedrijf?

Ik kan je beredenering niet volgen.

Ze bedoelt met het verschil meer of het voor iedereen toegankelijk is. Bij een sportschool of manege kan iedereen zich opgeven. Maar bij een trainingsstal is dit alleen voor eigen gebruik. Mij lijkt ook dat dat er dan buiten valt. Net als dat je zelf een rijbak aan huis hebt.

fokfanaat

Re: Corona update: aanscherping maatregelen paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:09

ik denk dat de kans dat je een bekeuring krijgt als je in je eentje in een binnenbaan aan het rijden bent, nihil is

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:12

fokfanaat schreef:
ik denk dat de kans dat je een bekeuring krijgt als je in je eentje in een binnenbaan aan het rijden bent, nihil is

Lijkt mij ook hoor. En anders is dat het risico zullen we maar zeggen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:17

Even een vraag. Wordt een overdekte buitenbak gezien als binnensportaccomodatie? Wij hebben een compleet open bak (dus ook zonder windschermen etc.) met een dak erop. Waait wind doorheen en regent soms in als het horizontaal regent :') Vraag me af hoe dat zit...

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:23

xLoki schreef:
Even een vraag. Wordt een overdekte buitenbak gezien als binnensportaccomodatie? Wij hebben een compleet open bak (dus ook zonder windschermen etc.) met een dak erop. Waait wind doorheen en regent soms in als het horizontaal regent :') Vraag me af hoe dat zit...

Dit is officieel een buitenbak.

Gok overkapping omdat de vergunning voor binnenbak niet toegekend was.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:24

de bedoeling is ook eigenlijk dat iedereen in Nederland zoveel mogelijk thuis blijft, ik vind het al heel fijn dat je naar je beest mag om te verzorgen en dan mag je gewoon ook nog rijden!
Het had veel erger gekund hoor, dat de pensionhouder alle verzorging zou moeten doen omdat je er echt niet heen mag, dan heb je helemaal geen invloed meer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:27

Polly schreef:
de bedoeling is ook eigenlijk dat iedereen in Nederland zoveel mogelijk thuis blijft, ik vind het al heel fijn dat je naar je beest mag om te verzorgen en dan mag je gewoon ook nog rijden!
Het had veel erger gekund hoor, dat de pensionhouder alle verzorging zou moeten doen omdat je er echt niet heen mag, dan heb je helemaal geen invloed meer.

Dit dus!!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:30

Cer schreef:
Mogen manege lessen doorgaan dan? Buitensporten is op zich toch ook beperkt nu?

Tot 17 jaar wel, maar alleen buiten.
Boven de 17 alleen prive les en alleen buiten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:33

Kelly1992 schreef:
xLoki schreef:

Dit is officieel een buitenbak.

Gok overkapping omdat de vergunning voor binnenbak niet toegekend was.

Dat klopt niet hoor. Als er een overkapping overheen zit wordt het gewoon als binnenbak gezien.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:53

Polly schreef:

Eens.

'ik ga met m'n net blessure af paard niet een flinke training doen in de zware buitenbak'. Dan doe je toch wat stapwerk? Je kan ook overal problemen in zoeken. Het is wat het is, we moeten allemaal wat laten, en een paard kan best even wat minder trainen. Wees blij dat we nog mogen. Vriendin van mij in Frankrijk heeft wel een andere periode gehad en weinig dr paard kunnen zien. Ik ben blij dat we nog mogen.

Wees creatief. Zoek niet naar de mazen in de maatregelen maar wel naar de mogelijkheden wat nog wel kan. Er is nog genoeg.

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:54

Weet iemand hoe het met mennen zit?

Één voor éēn achterop?

De vorige keer was de regel dat je met mondkapjes wel samen op de bok kon. Nu zie ik er niks over staan.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:56

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Wij gaan zaterdag verhuizen naar een stal met alleen een buitenbak. Dus in die zin hebben we er alleen "last" van de aankomende paar dagen. Toch zou ik het wel bijzonder vinden als er nu in tegenstelling tot maart andere regels gelden wbt waar je mag rijden. Stallen zouden het ook op kunnen lossen door een rooster te maken bijvoorbeeld, en zo het aantal mensen wat tegelijkertijd aanwezig is te beperken.

Lauss_

Weet iemand hoe het nou zit met aantal personen op stal? T is een privestal bij iemand aan huis. Met hoeveel mensen mag je daar tegelijkertijd zijn?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:58

Lauss_ schreef:
Weet iemand hoe het nou zit met aantal personen op stal? T is een privestal bij iemand aan huis. Met hoeveel mensen mag je daar tegelijkertijd zijn?

waarschijnlijk 2 :) en met kerst 3 :) als het bij iemand thuis is :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:02

Afbeelding

met 2 personen dus

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:05

Oke bedankt! Dan gaan we even puzzelen wie wanneer komt!

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:14

Maar dat gaat toch om mensen in je huis, niet in de stal achter je huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:14

Binnen en buiten ;)

Ik weet alleen niet hoe het zit, als je net als wij, bedrijfsmatig een kleine pensionstal hebt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:20

Polly schreef:

Precies dit dus!
Zo was het in Italië afgelopen voorjaar het geval. Eigenaren mochten niet naar hun paarden. Enkel de stalhouders mochten de verzorging op zich nemen.