Veel onduidelijkheid over definitie paardenhouder bij I&R

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:06

Ik ben de RVO aan het bellen om meer informatie. Want zij gaan de gegevens beheren, en ik was benieuwd hoe dit zou zitten.

Maar die weten van niks, ''want paarden worden toch al gechipt en hebben toch paspoorten''

:) interessant. Ik ben in elk geval blij met Bokt, want als ik het hier niet langs zou zien komen zou ik, met mijn paarden aan huis (dus geen pensionhouder die me eraan herinnert) het waarschijnlijk finaal gemist hebben

*edit* na 10 minuten navragen was er toch informatie. Ze waren er nog niet over uit hoe precies. maar ik zou tegen die tijd geinformeerd worden.

Op mijn vraag hoe dan, want ik ben immers een particulier die hobbymatig paarden houdt.

''dan moest ik het maar via de LTO vernemen'' .. daar ben ik ook geen lid van.
:Y) Voelt als gatenkaas, maar ik ga 'm maar even volgen.

Popstra

Re: Veel onduidelijkheid over definitie paardenhouder bij I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:51

Volgens mij gaat het ook nooit wat worden joh. Het is gewoon niet te controleren ook.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 07:10

Akshay schreef:
Op mijn vraag hoe dan, want ik ben immers een particulier die hobbymatig paarden houdt.

''dan moest ik het maar via de LTO vernemen'' .. daar ben ik ook geen lid van.
:Y) Voelt als gatenkaas, maar ik ga 'm maar even volgen.

Dat is wel een goede vraag. Ik zeg ook niks tegen mijn pensionbaas, ik ben benieuwd of hij er ooit over begint.

superrobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:26

Al jaren niet meer op Bokt geweest, maar ineens een bericht van de dierenarts dat de paarden geregistreerd moeten worden.

Ik ff gekeken en ook hier natuurlijk, maar ja het gaat er toch van komen. :(

Ik dacht ...... Net als met die paar schapen die we hadden, zaten allemaal kosten aan verbonden.
en dat voor 5 schapen, ik heb ze uiteindelijk maar weg gedaan.

Nu hebben we nog maar 2 paarden 23 en 25 jaar oud zijn ze .

Ik heb er wel wat op gevonden, er is namelijk 1 uitzondering.

Hoe gaat dit in zijn werk?
Iedere paardenhouderij krijgt zijn eigen registratiesysteem waarin alle specificaties hiervan zoals de locatie, bedrijfsactiviteiten, faciliteiten, eventuele andere locaties zoals bijvoorbeeld weides en het aantal en soort paarden moeten worden geregistreerd. Dit is verplicht voor elke houderij of het nu om een bedrijfsmatige of hobbymatige paardenhouder gaat. Elk paard moet binnen twaalf maanden na de geboorte met uitzondering van wilde paarden in het systeem worden gezet. Van elk paard moeten de volgende gegevens worden doorgegeven in het systeem: chipnummer en –type

Juist ja de uitzondering is : WILDE PAARDEN, nou die 2 zijn van af vandaag erg WILD :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:33

Kosten aan verbonden...
Het is gewoon weer een nieuwe melkkoe

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:34

Wilde paarden zijn paarden die in een natuurgebied lopen en officieel geen eigenaar hebben (nou ja.. van Staatsbosbeheer zijn).

superrobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 00:07

dat weet dan toch niemand dat er geen eigenaar is, en om een natuurgebied staat ook een afrastering. Dus ik zie het probleem niet zo.