Petitie dressuurruiters te laat: cap wordt verplicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:26

Ja zo lusten we er nog wel een paar niet :roll:

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:33

Popstra schreef:
Wie voor het dragen van een cap is, dat is prima maar dring een ander een ander niet je mening zo op joh.
Doe dat lekker tegen je kinderen.

Goh ja, kijk, de cap gaat verplicht worden. Dus er wordt meer aan je opgedrongen dan alleen mijn mening, sorry.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:44

Popstra schreef:
Ja zo lusten we er nog wel een paar niet :roll:

Die rollende ogen zijn niet nodig.
Voor mij is het niet nodig om cap of gordel verplicht te maken, als er dan maar een regel zou zijn dat alle Medische kosten bij ongevallen of letselschade voor eigen zak zijn. DAN is het eigen keuze. Als ik er via de belastingen/RSZ/sociale bijdrage etc Voor moet opdraaien niet.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 09:29

je moet ook opdraaien voor de bokssport,nr 1 in sportongevallen het voetbal, rokers enz. Je vergeet alleen dat deze mensen ook hun premie voor hun verzekering betalen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 09:39

Ayasha schreef:
En welk argument is daarvoor behalve ego?
Want opnieuw: het is op geen enkele manier een beperking voor het uit oefenen van de sport. Het is eigenlijk bizar dat hier haast meer weerstand tegen is dan tegen een lockdown die daadwerkelijk vrijheid in perkt.

Waarom zou daar een argument voor nodig moeten zijn?

Wat is er mis met vrije keuze? en zelf de verantwoordelijkheid dragen voor je keuze.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:23

Mousmous schreef:
je moet ook opdraaien voor de bokssport,nr 1 in sportongevallen het voetbal, rokers enz. Je vergeet alleen dat deze mensen ook hun premie voor hun verzekering betalen.

Ja dat is zo en heb ik geen problemen mee, maar daar gaan gaat het niet om het wel/niet dragen van veiligheidsmaatregelen. Een bokser in bubbeltjesplastic zou een beetje raar zijn :P

Roken zou van mij sowieso verboden mogen worden, vooral omwille van de overlast (stank) naar anderen toe. Maar dat is een hele andere discussie :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:05

Elisa2 schreef:
Ayasha schreef:
Want opnieuw: het is op geen enkele manier een beperking voor het uit oefenen van de sport. Het is eigenlijk bizar dat hier haast meer weerstand tegen is dan tegen een lockdown die daadwerkelijk vrijheid in perkt.

Wat is er mis met vrije keuze? en zelf de verantwoordelijkheid dragen voor je keuze.

Ah, maar draag je die zodra je vervolgens in het ziekenhuis komt? En dan heb ik het niet over geld want who gives a f... over geld als we het hebben over mensen levens. Maar over jouw toekomst zou je je schedel invallen. Want die hangt onlosmaakbaar samen met deze beslissing uiteindelijk.
Ben jij degene die jou verzorgd/opereert. Ben jij degene die jou verzorgd omdat je een plantje bent? :) Of omdat je het verstand van een kind van 6 hebt?

In dit geval stopt jouw vrije keuze zodra je op het wedstrijdterrein komt omdat jouw veiligheid daar deels op de schouders van de organisatoren terecht komt. En zo werkt een maatschappij nou eenmaal. :)
De één zijn vrijheid is de ander zijn beperking.

Popstra

Re: Petitie dressuurruiters te laat: cap wordt verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:48

Ha, zeg dat ook even tegen alle dikkerds, rokers en alcoholisten in dit land.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:48

Met liefde. Er van uit gaande dat jouw "dikkerds" niet een medische afwijking hebben.
Maar ook alcoholisten, drugsverslaafden en rokers maken daarin inderdaad een keuze die zogenaamd "hun verantwoordelijkheid is" tot ze miserie krijgen. :) En het heeft verder geen enkel gezondheidsvoordeel. Indien dat er nog zou zijn zou je het nog kunnen verdedigen maar dat is er niet.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-11-20 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Re: Petitie dressuurruiters te laat: cap wordt verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:50

Dat geloof ik

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:37

Elisa2 schreef:
Ayasha schreef:

Je hebt vrije keuze, totdat je aan het spelletje wilt meespelen. En als je aan het spelletje wilt meespelen zul je je aan de regels moeten houden. Dan draag je een witte of beige rijbroek (wie heeft dat in godsnaam uitgevonden?), dan draag je een jasje dat in de zomer veel te warm en in de winter veel te koud is, dan stop je een bit in die paardenmond en dan gooi je je boomloos zadel aan de kant.
Bij al deze regeltjes wordt geen probleem gemaakt, maar dat ene regeltje dat net toevallig je hersenpan beschermt en daardoor meer nut heeft dan welk kleurtje waar mag en niet mag, daar wordt dan een probleem van gemaakt. Ik begrijp dat eigenlijk niet zo goed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:22

Elisa2 schreef:
Ayasha schreef:

Bij een heftig ongeval kan je die eigen verantwoordelijkheid wel voor de rest van je leven overdragen aan een naaste...

Als een cap kan helpen dat te voorkomen, dan weet ik wel welke verantwoordelijkheid ik neem. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:22

Ayasha schreef:

Ah, maar draag je die zodra je vervolgens in het ziekenhuis komt? En dan heb ik het niet over geld want who gives a f... over geld als we het hebben over mensen levens. Maar over jouw toekomst zou je je schedel invallen. Want die hangt onlosmaakbaar samen met deze beslissing uiteindelijk.
Ben jij degene die jou verzorgd/opereert. Ben jij degene die jou verzorgd omdat je een plantje bent? :) Of omdat je het verstand van een kind van 6 hebt?

In dit geval stopt jouw vrije keuze zodra je op het wedstrijdterrein komt omdat jouw veiligheid daar deels op de schouders van de organisatoren terecht komt. En zo werkt een maatschappij nou eenmaal. :)
De één zijn vrijheid is de ander zijn beperking.

Die mensen in het ziekenhuis worden daar toch voor betaald? of zeg je dit ook tegen mensen die een auto ongeluk krijgen etc.?

Nogmaals, ik heb niets tegen een cap maar bovenstaande kan bij ieder ongeluk plaats vinden en uit ervaring weet ik dat er ook legio andere ongelukken zijn die je kunt krijgen met ook ernstige gevolgen waarbij een cap geen soelaas biedt.

Nog steeds heb ik niets tegen een cap, maar bovenstaande gaat imo op als jij de keuze maakt om een gevaarlijke sport te gaan doen of een snelle auto te kopen etc. Of dronken achter het stuur gaat zitten. Als je bovenstaande allemaal niet wilt kun je beter in een glazen kooitje gaan leven want alles in het leven brengt risico met zich mee.