Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:49

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het verzoek speculaties achter wegen te laten. Tevens is dit niet de plek voor een discussie over de werkwijze en intenties van de stichting

BigOne

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:58

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1324552/O ... p-voor-ons

Bericht uit media. 8 zadels ,3 bladblazers , 1 kettingzaag. En kostbare film en fotoapparatuur.
De eerste drie, oké maar iemand met een klein beetje verstand laat geen dure elektronische apparatuur in een vaak vochtige zadelkamer liggen .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:03

bigone schreef:

Bericht uit media. 8 zadels ,3 bladblazers , 1 kettingzaag. En kostbare film en fotoapparatuur.
De eerste drie, oké maar iemand met een klein beetje verstand laat geen dure elektronische apparatuur in een vaak vochtige zadelkamer liggen .

Er staat idd. 8 zadels en schade van zeker 15.000,- toch niet hetzelfde bedrag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:11

En nu in een keer dure apparatuur erbij, dat valt je toch meteen op?? En in de eerste 100 berichten worden er al een stuk of vijftien zadels gratis aangeboden, mensen die het te koop hebben staan maar gratis doneren. Aardig maar op de laatsten word helemaal niet meer gereageerd. En elektrische grasmaaier is ook al geschonken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:17

Klopt bigone,ook werden er poos terug gratis dekens,bortels enz. gratis aangeboden,maar ze wilde liever geld zodat ze het zelf konden kopen want dan wisten ze zeker dat het passend was. Aangeboden voer nemen ze wel aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:20

De ondoorzichtigheid van eenmanszaakjes is dat ze nooit jaarrekeningen hoeven te overhandigen, hooguit een accountantsverklaring dus los van of het wel of niet gebeurt, ik wil weten waar mijn geld heen gaat en dat is dus niet naar dit soort ondoorzichtige zaken.

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:23

Het is inderdaad sneu dat er spullen verdwenen zijn, dat is voor niemand leuk en wens je niemand toe neem ik aan.

Maar de andere reacties in dit topic snap ik volkomen, het zijn idd vooral jonge kinderen die zo hopen zielige paardjes te redden voor wat? om de eigen paarden wedstrijd zadels aan te meten?

Daarnaast hebben we wel eens geprobeerd contact te hebben met ze waar de organisatie voor staat/ wat er nou gebeurt achter de schermen met geld en welke paarden/ponys ze aannemen. Werd zeer kinderachtig op gereageerd... je zou toch denken als je zon bedrijf hebt dat je daar ook je gedrag / reacties naar aanpast als mensen daadwerkelijk geintresseerd zijn .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:35

Je kan daar op afspraak de boel komen bezichtigen las ik,en dat begrijp ik ook zeker wel.Anders krijg je teveel mensen in een keer. Maar de reden was dat ze druk waren en geen tijd hadden voor meerdere mensen om rond te leiden.
Ik ben wel benieuwd wie daar een rondleiding heeft gehad?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:43

gohya schreef:
Je kan daar op afspraak de boel komen bezichtigen las ik,en dat begrijp ik ook zeker wel.Anders krijg je teveel mensen in een keer. Maar de reden was dat ze druk waren en geen tijd hadden voor meerdere mensen om rond te leiden.
Ik ben wel benieuwd wie daar een rondleiding heeft gehad?

Dacht dat je die kon kopen op de website. 5 euro was het een paar jaar geleden. Zie topic wat ik eerder noemde

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:58

bigone schreef:

Dat zei ik ook, nu kan ik niet meer reageren daar. Wat een naar zootje mensen... Bah

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:00

Billy schreef:
bigone schreef:

Dat zei ik ook, nu kan ik niet meer reageren daar. Wat een naar zootje mensen... Bah

Heer die dochter niet Carlijn? Waarom noemen ze haar in het artikel Calyn?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:08

Omdat het calijn is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:08

Daihyo schreef:
Nee, maar het is wel zo zuiver als ze eerlijk aangeven waar de bijdrage voor bedoeld is, zodat mensen ook weten wat er voor hun geld gebeurt.
Ik bedoel, of je nu noodzakelijk voer of materiaal sponsort voor de opgevangen paarden of een maatzadel voor hun privépaarden. Het eerste zou ik voor doneren, het 2e niet. Dat regelen ze maar met de verzekering en betalen ze zelf maar. Dat moet ik ook en ik moet daar hard genoeg voor werken.

En wat als ze de zadels die initieel voor de privépaarden bedoeld zijn ook gebruiken voor op de nieuwe opvangpaarden?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:09

Keet schreef:
Billy schreef:

Heer die dochter niet Carlijn? Waarom noemen ze haar in het artikel Calyn?

Omdat ze Calijn heet. :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:38

Gini schreef:
Daihyo schreef:
Nee, maar het is wel zo zuiver als ze eerlijk aangeven waar de bijdrage voor bedoeld is, zodat mensen ook weten wat er voor hun geld gebeurt.
Ik bedoel, of je nu noodzakelijk voer of materiaal sponsort voor de opgevangen paarden of een maatzadel voor hun privépaarden. Het eerste zou ik voor doneren, het 2e niet. Dat regelen ze maar met de verzekering en betalen ze zelf maar. Dat moet ik ook en ik moet daar hard genoeg voor werken.

En wat als ze de zadels die initieel voor de privépaarden bedoeld zijn ook gebruiken voor op de nieuwe opvangpaarden?

Zo stond het er eerst niet op FB, inmiddels hebben ze dat inderdaad zo aangepast. Dan vind ik het een ander verhaal, dan is het voor de opvang. Maar dan vind ik het nog steeds apart dat ze niet op de gratis aangeboden zadels in gaan. Met zoveel aangeboden zadels zal er echt wel iets passends tussen zitten voor de meeste paarden.
En daarnaast zal er een gedeelte vergoed worden door de verzekering. Misschien niet het volledige bedrag, maar ook niet niets. Dus dan zou het netjes zijn om het aanvullende benodigde bedrag te vragen en niet de volledige 20.000 euro. Wat ik overigens nog steeds een bizar hoog bedrag vind voor de spullen die zijn gestolen.

Ze hadden beter eerst aangifte kunnen doen, verzekering in kunnen schakelen en pas als het verzekerde bedrag bekend zou zijn, daar een aanvulling op kunnen vragen als donatie als ze het daar niet mee redden. Met daarnaast vast aan de slag gaan met de aangeboden spullen.
Zadels genoeg aangeboden, dan maar even de bladeren vegen ipv blazen tot het verzekeringsgeld er is (of vast voorschieten) en even wachten met takken zagen.
Persoonlijk vind ik dat netter en transparanter. En eerlijke tegenover je donateurs. Juist het vage en het hoge bedrag tov de gestolen spullen maakt dat zoveel mensen er vraagtekens bij zetten. Wees open en eerlijk, dan krijg je ook niet zoveel vragen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:05

Billy schreef:
bigone schreef:

Dat bedoel ik dus.Als je wat zegt wat ze niet aanstaat word je geblokt op reactie's geven.
Das wel raar toch als je een vraag stelt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:07

Ik kreeg via Marktplaats ook de vraag of mijn spullen gratis opgehaald mochten worden om gedoneerd te worden aan deze stichting. Eigenlijk was het geen vraag, maar werd medegedeeld dat ze dat graag zou willen. Ik heb toen even op Facebook gekeken en kwam uit bij het bericht over de inbraak. Daar zag ik dat er om geld werd gevraagd om zadels aan te kunnen schaffen en ik heb juist geen zadel te koop staan. Ik had er nog wat anders ingestaan als me werd gevraagd of ik toevallig iets kon missen voor deze stichting. Om één of andere reden stoor ik me eraan als er geen inleidend tekstje/aanleiding + nette vraag bij staat en dan zit ik al snel in de weerstand. Daarnaast ben ik nog niet helemaal uit ik van PZB moet vinden. Ik weet er te weinig van om er een oordeel over te vellen, maar ik heb zo wel mijn vraagtekens. Neemt niet weg dat een inbraak/diefstal altijd ontzettend rot is.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 26-10-20 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:08

Ok, dat ze mensen via marktplaats gaan benaderen vind ik wel heel brutaal. Was dat de dame van de organisatie zelf? :wow:

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:12

Ik heb het idee dat een gedeelte van de jeugdige achterban met herfstvakantie zich hebben opgeofferd omt soort vragen te stellen. :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:13

Het was inderdaad niet de eigenaresse zelf, maar iemand die aangaf in overleg met haar naar spullen te zoeken (omdat ik schreef dat ik had gezien dat er geld nodig was en dat er niet om spullen werd gevraagd).

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:15

_Lorette_ schreef:
Het was inderdaad niet de eigenaresse zelf, maar iemand die aangaf in overleg met haar naar spullen te zoeken (omdat ik aangaf dat ik had gezien dat er geld nodig was en dat er niet om spullen werd gevraagd).

En dan te bedenken dat er enkel zadels zijn gestolen (als paardenspul), overige artikelen als hoofdstellen/halsters ed zijn voor hen natuurlijk mooi meegenomen, maar nieteens van belang in deze situatie :=

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:18

Icelandshet schreef:
_Lorette_ schreef:
Het was inderdaad niet de eigenaresse zelf, maar iemand die aangaf in overleg met haar naar spullen te zoeken (omdat ik aangaf dat ik had gezien dat er geld nodig was en dat er niet om spullen werd gevraagd).

En dan te bedenken dat er enkel zadels zijn gestolen (als paardenspul), overige artikelen als hoofdstellen/halsters ed zijn voor hen natuurlijk mooi meegenomen, maar nieteens van belang in deze situatie :=

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-10-20 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:18

_Lorette_ schreef:
Het was inderdaad niet de eigenaresse zelf, maar iemand die aangaf in overleg met haar naar spullen te zoeken (omdat ik schreef dat ik had gezien dat er geld nodig was en dat er niet om spullen werd gevraagd).

Wauw.

Als je op youtube kijkt zie je ook een paar shoplogs van honderden, al dan niet duizend euro aan dekjes en dingen. Tja sorry maar wat hierboven al gezegd werd, denk dat meerdere er vraagtekens bij krijgen als je dat kunt bekostigen, maar wel om donaties gaat vragen.

Ik begrijp er sowieso het hele nut niet helemaal van. Nee geld van de verzekering heb je niet meteen maar ik zie een bladblazer of een jbl box niet als hoognodig iets. De gratis zadels vliegen ze ook nog eens om de oren op facebook en instagram dus waarom ze uberhaupt om donaties vragen is mij een raadsel. En dan ook nog even 20k het liefst. :+

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:26

_Lorette_ schreef:

Was dat toevallig ene Iris?
Ik ben ook benaderd, en daardoor kan ik ook in dit topic terecht

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:32

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-10-20 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking