JiKaLeNiPau schreef:Er worden hier wel meerdere dingen door elkaar gehaald. Zoals te lezen in het stuk is het paard door de benen gezakt door toedienen van AB door een andere dierenarts daarna kwam de betreffende dierenarts er pas bij. Het verhaal wat wordt gestuurd door ogg2 vind ik zeer verwarrend en vol onduidelijkheden die niet te herleiden zijn naar de betreffende dierenarts maar wel op zijn conto worden toegeschreven
Daarnaast is deze meneer niet 4x veroordeeld voor toedienen van niet toegestane middelen maar heeft hij een keer een boete moeten betalen voor meewerken aan vaccinaties in verdunde vorm zodat een pluimveehouder zijn kippen eerder kon laten slachten en heeft hij nog een boete gehad (weet zo even niet waarvoor maar dat staat allemaal op google) Dit speelde in 2005 en 2012. Het verhaal van de vaccinaties van het pluimvee (Ik geloof 2018 of zoiets) waar hij eerder dit jaar voor werd veroordeeld is nog in behandeling in hoger beroep en deze zaak staat daar volledig los van al wordt dit door sommige hier in het topic herhaaldelijk als 4e veroordeling genoemd waarvoor hij naar alle waarschijnlijkheid ook nog in beroep zal gaan. Dat een paard door de benen zakt is niet normaal maar als je de filmpjes bekijkt van deze eigenaren is dat blijkbaar een "normaal" iets voor die paarden want her en der storten er nogal wat paarden neer op willekeurige momenten en wordt dat als grappig ervaren. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar mijn paarden vallen niet zomaar om. Daarnaast is het onwaarschijnlijk dat een dierenarts meerdere malen wormentesten doet. Als het duidelijk zou zijn dat er geen wormen zijn (zoals door ogg2 gemeld) dan hoeven er niet meer testen te worden afgenomen en dat zou een dierenarts ook niet doen. Ik ken deze wereld en geloof me er zijn meer dierenartsen die injecties toedienen waarop niet staat aangegeven dat dit is toegestaan bij paarden, maar als mijn paard, hond of kat ziek is zal het mij een zorg zijn wat ze toegediend krijgen als mijn dier maar beter wordt en ik hoef dan ook niet perse te weten wat er is toegediend. Als mijn paarden door de benen zakken dan laat ik dat wel onderzoeken ipv de schuld af te schuiven op een injectie van antibiotica. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een dierenarts voor de tuchtraad sleept omdat deze een paard of in dit geval meerdere paarden het leven redt dus een discussie over een nota zou eerder een reden kunnen zijn om hem onderuit te halen. Als je de behandeling toch moet betalen (wat normaal is want die beide dierenartsen komen niet voor niets) en je het daar niet mee eens bent dan kan je in je boosheid iemand voor de tuchtraad slepen. Of dat netjes is, is een 2e. En een nota van 1000 euro voor 2 a 3 dagen onderzoeken op koliek/wormen en voorrij kosten is in mijn optiek niet zo heel raar.
Amen.
Zijn er echt meerdere paarden omgevallen? Dat is behoorlijk appart