Politie-inval manege wegens onderzoek verdovende middelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:44

safina schreef:
Ik geloof dat ik geen nacht meer zou slapen als ik dat op m'n erf zou hebben. Doodeng. Ze hebben er voor minder omgelegd.

Voor een horloge, afgelopen week nog........

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:45

Humpiedumpie schreef:
karuna schreef:
In Apeldoorn zit een tweede unit. 120000 kilo coke houdend materiaal gevonden daar. Tot 200 kilo wassen per dag straatwaarde krankjorum. En dat kunnen doen zonder dat iemand het merkt. Hoe dan? :oo %)

Heb je hier iets van een linkje van?

Staat op alle nieuwssites. Google is je beste vriend.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:20

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:36

Cannabis is niet legaal in Nederland:

De Opiumwet verbiedt het bezit van bepaalde middelen die staan vermeld op lijst I en II van die wet. Ook verboden is het vervaardigen, bereiden, bewerken, verwerken, verkopen, afleveren, verstrekken en vervoeren van die middelen. Het gebruik van Opiumwet-middelen voor medische en wetenschappelijke doeleinden mag wel. Een arts of apotheker moet dan allerlei administratieve handelingen verrichten om het gebruik te verantwoorden.

Cannabis staat op lijst II, aangemerkt als softdrug.... Dit geldt voor heel Nederland, aangezien we hier een landelijke en geen federale wetgeving hebben zoals in Amerika ;)

De coffeeshops vallen onder een zogenaamd 'gedoogbeleid', de regering knijpt een oogje dicht als het ware, maar in theorie zou men kunnen beslissen om het compleet aan banden te leggen op basis van de huidige opiumwet.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:42

Cayenne schreef:
Volgens veel mensen die hem kennen moet de eigenaar er in geluisd zijn.
Hij zou zijn schuur hebben verhuurd aan mensen die computers reinigen: https://www.destentor.nl/meppel/buurt-i ... ~aa83ce7d/

Hoe kan je nou niet weten dat zoiets op je erf staat? Als er 200 kg per dag werd geproduceerd en er zoveel apparatuur in staat, dan zou je toch denken dat er dag in dag uit busjes voor de deur stonden? Heel raar.

Margrietjuh

Re: Politie-inval manege wegens onderzoek verdovende middelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:43

Misschien dat de eigenaar aannam dat die busjes bij het werk hoorden?

Of is hij nooit wezen kijken in de loods?

Wel raar, ik zou toch willen weten wat er op mijn erf gebeurt inderdaad!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:58

En computers reinigen dat laat je doen door Colombianen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:03

Lynnepinny schreef:
Cayenne schreef:
Volgens veel mensen die hem kennen moet de eigenaar er in geluisd zijn.
Hij zou zijn schuur hebben verhuurd aan mensen die computers reinigen: https://www.destentor.nl/meppel/buurt-i ... ~aa83ce7d/

Hoe kan je nou niet weten dat zoiets op je erf staat? Als er 200 kg per dag werd geproduceerd en er zoveel apparatuur in staat, dan zou je toch denken dat er dag in dag uit busjes voor de deur stonden? Heel raar.

Tuurlijk weet je dat als eigenaar. Maar je dacht het 'even' te verhuren om uit de financiele problemen te komen en het loopt vervolgens gierend uit de hand. Durf je er dan nog wat van te zeggen? Krijg ze nog maar eens van je erf af. Er zijn miljoenen mee gemoeid, die lui zijn echt doodeng. Heb je die Brabantse martelcontainers gezien?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:12

bigone schreef:
Verkoop van cannabis is legaal , misschien niet in het noorden maar in de rest wel Blussem.

nee verkoop is niet legaal, alleen voor degene met een speciale vergunning en die aan bepaalde eisen voldoet, max. zoveel gram in huis hebben, zoveel planten om te kweken en bij verkoop max. zoveel gram per persoon... alles wat daar niet aan voldoet is niet legaal.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:27

Persoonlijk gebruik wordt gedoogd, en dus het bezitten en verkopen van hoeveelheden voor persoonlijk gebruik ook. Dit betekent dat coffeeshops maar heel kleine voorraden in huis mogen hebben. De voorraad moet gedurende de dag dus steeds worden bijgevuld. Dit gebeurt door koeriers en ligt heel lastig, want het komt natuurlijk van plekken waar illegale hoeveelheden zijn opgeslagen en dus geteeld.

Ze zeggen wel eens: Coffeeshops zijn aan de voorkant legaal (gedoogd), maar aan de achterkant illegaal, want zijn moeten afnemen van criminele organisaties.

Hoog tijd dat dit eens wat beter geregeld wordt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:45

ruitje schreef:
tamary schreef:
Beter dat de overheid zich eens hard achter de oren gaat krabben over wat er zo mis is met de mensen dat drugs gebruiken onweerstaanbaar aantrekkelijk maakt. Aanbod kant kan enkel zo groeien als er vraag tegenover staat. Dus wat is er zo mis met onze samenleving dat er naar drugs gegrepen wordt om het leven dragelijk te maken? En waarom is dat zo normaal geworden dat er (zeker in sommige groepen) eigenlijk nauwelijks nog taboe op lijkt te rusten?

Met mensen die drugs gebruiken is dus iets mis en zij vinden het leven ondragelijk?

Tamary zegt niet dat er iets mis is met mensen die drugs gebruiken,maar dat er iets mis is met de maatschappij, waardoor mensen dit kennelijk nodig hebben. Inderdaad een interessant onderwerp om een studie naar te doen.De enorme hoeveelheden in het bovengenoemde bericht verbazen mij ook. Wie gaan dat dan allemaal gebruiken? Zal wel voor export zijn. Vlakbij de stalling van mijn paard is kortelings ook een (woon)boerderij ontruimd door de politie wegens drugsproductie. Het had mij al verbaasd als ik er langs fietste dat ze steeds enorme hoeveelheden water aan het uitpompen waren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:47

Nederland staat bekend als groot exportland, deze tak word in de cijfers niet meegenomen maar denk dat het die ook wel goed zal doen :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:06

Nabster schreef:
Staat op alle nieuwssites. Google is je beste vriend.

Oh sorry hoor. Ik heb gegoogled maar kan niks specifieks vinden over Apeldoorn.

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:42

_Penotti schreef:
Nederland staat bekend als groot exportland, deze tak word in de cijfers niet meegenomen maar denk dat het die ook wel goed zal doen :D :+

Ik weet niet wat tegenwoordig de cijfers zijn, maar ooit was XTC/MDMA één van onze grootste exportproducten :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:03

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:50

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:01

Mindim schreef:
Wat ik begrepen het zijn er 11 colombianen opgepakt.

De seksboerderij wasin samenwerking met Saied H, die had nog wel meer op zijn kerfstok dan xtc. Hij is weer op vrije voeten, geen idee of die zaak hier ook aan gerelateerd is.

Serieus, hebben ze die alweer vrijgelaten?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:55

anjali schreef:
tamary schreef:
Beter dat de overheid zich eens hard achter de oren gaat krabben over wat er zo mis is met de mensen dat drugs gebruiken onweerstaanbaar aantrekkelijk maakt. Aanbod kant kan enkel zo groeien als er vraag tegenover staat. Dus wat is er zo mis met onze samenleving dat er naar drugs gegrepen wordt om het leven dragelijk te maken? En waarom is dat zo normaal geworden dat er (zeker in sommige groepen) eigenlijk nauwelijks nog taboe op lijkt te rusten?

Tamary zegt niet dat er iets mis is met mensen die drugs gebruiken,maar dat er iets mis is met de maatschappij, waardoor mensen dit kennelijk nodig hebben. Inderdaad een interessant onderwerp om een studie naar te doen.De enorme hoeveelheden in het bovengenoemde bericht verbazen mij ook. Wie gaan dat dan allemaal gebruiken? Zal wel voor export zijn. Vlakbij de stalling van mijn paard is kortelings ook een (woon)boerderij ontruimd door de politie wegens drugsproductie. Het had mij al verbaasd als ik er langs fietste dat ze steeds enorme hoeveelheden water aan het uitpompen waren.

Mwah, ik lees toch echt letterlijk dat er iets mis is met mensen, maar goed.

Maar jij zegt nu dat er iets mis is met de maatschappij omdat mensen drugs gebruiken? Dat is ook een aanname. Ik zou zeggen dat Nederland het best goed doet als maatschappij, ookal word er best wat drugs gebruikt?

Dat het voor export bedoeld is kan. Kan net zo goed zijn voor Nederland, alhoewel die markt vast wat verstoord is zo zonder festivalseizoen :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:48

@Ruitje,wat jij zegt staat er inderdaad ook . Zodat er volgens die post zowel iets mis zou zijn met de mensen als met de maatschappij.Natuurlijk wordt de maatschappij gevormd door de mensen die erin leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:35

flooooo schreef:
Mindim schreef:
Wat ik begrepen het zijn er 11 colombianen opgepakt.

De seksboerderij wasin samenwerking met Saied H, die had nog wel meer op zijn kerfstok dan xtc. Hij is weer op vrije voeten, geen idee of die zaak hier ook aan gerelateerd is.

Serieus, hebben ze die alweer vrijgelaten?

Ja, die zit met een enkelband om thuis.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:04

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:59

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:28

Maar als je alles zo bij elkaar optelt dan kan dat toch ook niet anders?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:15