Wat een stelletje achterlijke klootviolen. Opknuppen aan de hoogste boom, al is zelfs dat nog te zachtzinnig.

"corrigeren was in het technische". Serieus? Technisch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Wat een walgelijke filmpjes echt om verdrietig van te worden...brokjes schreef:Enige wat ik me afvraag is hoe zo'n persoon het ooit heeft kunnen schoppen naar olympisch niveau. Hoeveel mensen wel niet hun ogen hebben dichtgeknepen tijdens deze weg.
Dit vraag ik mij ook af. Wie heeft dit soort gedrag goedgekeurd en vindt het goed dat zijn paarden zo gereden worden?
ruitje schreef:Je generaliseert. Dat deze vent zo met zijn paarden omgaat zegt niets over andere pro's. Of over amateurs. Iemand een zieke geest noemen vind ik ook niet sjiek. Zelfde geld voor de post boven mij.
Vind dat het wel een tandje minder mag naar Storm toe. Ik zie het onhandig uitgedrukt worden maar ergens heeft ze natuurlijk wel gelijk.... Wat je ziet:
Te zwaar iemand op pony.
Pony word in bek geragt.
Pony krijgt tikken.
Laten we nou niet doen alsof dat niet dagelijks op meerdere stallen, op alle niveau's, gebeurt. En dat is iets anders dan het goed praten, want ik vind dit in geen geval akkoord. Ik denk dat Storm meer bedoelt dat dit nu shockerend is op film, maar dat het helaas vaker voorkomt dan we denken :o
ruitje schreef:NikkiDeKerf schreef:Och en het aantal keer dat men zegt dat het echte leed niet bij "de pro's" zit maar alleen in de amateursport.. Waar zijn die mensen nu met hun mening hè..
Ja, ongelooflijk dit. Dacht dat dit een forum voor paardenliefhebbers was, maar er zitten kennelijk ook wat zieke geesten op die dit soort mishandeling goedpraten.
Je generaliseert. Dat deze vent zo met zijn paarden omgaat zegt niets over andere pro's. Of over amateurs. Iemand een zieke geest noemen vind ik ook niet sjiek. Zelfde geld voor de post boven mij.
Storm schreef:Dank je wel Ruitje.
Phoe zeg, wat een reacties. Ik heb er een paar gelezen maar niet allemaal.
Wat ruitje zegt dat klopt, ik praat zijn gedrag niet schoon, en misschien zeg ik het niet op de meest handige manier maar ik probeer te wijzen op het paardenleed wat toevallig net niet op film is vastgelegd.
Ik bedoel het verschil, deze pony wordt niet goed behandeld op dat moment, maar ziet er verder goed uit, krijgt zijn natje en droogje, terwijl en duizenden en duizenden paarden zijn in 3e wereldlanden die uren per dag moeten werken, stokslagen krijgen, grote open wonden van slecht passend tuig, onvoldoende te eten.
Dus stelletje moraal ridders, sluit je ogen daar ook niet voor, alleen omdat daar geen filmpjes van zijn. Maar ga vooral los op enkel wat je ziet.
En nu ontstip ik dit onderwerp en trek me voorlopig terug van bokt.
Feelsoproud schreef:_San87_ schreef:De carrière van die ruiter is iig voorbij, dat is iig iets.
Dat is het grootste probleem...hier gebeurd helemaal niet mee.
Ik heb een braziliaanse collega gehad(ik werk als groom) en hij toonde mij wel vaker filmpjes van hoe in brazilie met paarden gewerkt word:zadelmak maken etc...wel,daar is dit niets tegen.
Zij hebben gewoon een heel andere mentaliteit,geen greintje respect voor mens en dier.
Dus daar in brazilie gaat er niemand die man raar bekijken om zo'n filmpje.
En van de FEI krijgt hij waarschijnlijk een waarschuwing of enkele maanden schorsing...
Popstra schreef:Nouja, ergens eerder in een bericht heeft Storm wel gelijk he. Hoeveel jonge meiden en jongens zie je inderdaad niet ook hun frustraties botvieren op lieve paardjes?
Die heb je ook overal en dat is ook niet mals hoe die kunnen trekken en rammen.
Niet dat dit hetgeen goedmaakt hier gebeurt he. Een volwassen persoon hoort beter te weten en mag wat mij betreft zwaar gestraft worden.
Mar_jolijn schreef:Maar storm, waarom zo boos met "stelletje moraalridders" en "ga vooral los op wat je ziet". Moet ik hier dan mijn schouders over ophalen en zeggen "ach, andere paarden hebben het veel slechter?" Dat kán ik niet, ik zie nu dit filmpje en ik ben geshockeerd. Met name over de uitleg van een zogenaamde professional die op het hoogste podium presteerde..
Cer schreef:Ik heb het filmpje niet gezien en ik ga het ook niet kijken... als ik de beschrijvingen lees heb ik dat soort dingen live vaak genoeg gezien..
Maar ik ken de ruiter niet, dus voor mijn informatie: Reed deze man hoog niveau en zo ja welk niveau? En zou hij met die paarden op dat niveau op dezelfde manier omgegaan zijn?
Want ik heb altijd begrepen dat als een paar zelf niet wil dat je dan het hoge niveau niet kan halen en dat paarden zich niet laten dwingen, dus dat hoog niveau alleen maar gehaald wordt door correcte omgang en samenwerking..
Storm schreef:Dank je wel Ruitje.
Phoe zeg, wat een reacties. Ik heb er een paar gelezen maar niet allemaal.
Wat ruitje zegt dat klopt, ik praat zijn gedrag niet schoon, en misschien zeg ik het niet op de meest handige manier maar ik probeer te wijzen op het paardenleed wat toevallig net niet op film is vastgelegd.
Ik bedoel het verschil, deze pony wordt niet goed behandeld op dat moment, maar ziet er verder goed uit, krijgt zijn natje en droogje, terwijl en duizenden en duizenden paarden zijn in 3e wereldlanden die uren per dag moeten werken, stokslagen krijgen, grote open wonden van slecht passend tuig, onvoldoende te eten.
Dus stelletje moraal ridders, sluit je ogen daar ook niet voor, alleen omdat daar geen filmpjes van zijn. Maar ga vooral los op enkel wat je ziet.
En nu ontstip ik dit onderwerp en trek me voorlopig terug van bokt.
_San87_ schreef:Cer schreef:Ik heb het filmpje niet gezien en ik ga het ook niet kijken... als ik de beschrijvingen lees heb ik dat soort dingen live vaak genoeg gezien..
Maar ik ken de ruiter niet, dus voor mijn informatie: Reed deze man hoog niveau en zo ja welk niveau? En zou hij met die paarden op dat niveau op dezelfde manier omgegaan zijn?
Want ik heb altijd begrepen dat als een paar zelf niet wil dat je dan het hoge niveau niet kan halen en dat paarden zich niet laten dwingen, dus dat hoog niveau alleen maar gehaald wordt door correcte omgang en samenwerking..
Lees de TT eens.