Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jetta schreef:Persevero schreef:Ongeluk of niet, Vergunning inleveren voor altijd. Dit soort dingen moeten niet kunnen.
Ik vind auto-ongelukken ook niet kunnen. Rijbewijs inleveren dan maar.
Slaat natuurlijk nergens op. Een ongeluk kan gebeuren. En daarom is het een ongeluk. Elk jachtincident wordt onderzocht en ik kan je zeggen dat de regels flink streng zijn. Geen jager schiet zomaar voor de gein een paard dood.
_Penotti schreef:
Hoe kortzichtig kan iemand zijn.
Maar lees eens bij in de lopende wolven topics, hier niet de plaats lijkt me.
joyce B schreef:tess_84 schreef:
En als er dan een paar wolven zijn, beginnen de boeren te klagen dat ze een gevaar zijn voor hun vee. Tja
Bovendien is het om dezelfde reden die ik boven al noemde, dat de wolf weg was: natuurlijke habitat ingenomen door de mens. Als wij gaan knoeien met de natuur, "moet" je natuurlijk meer en meer ingrijpen.
En die wolven gaan ook niet een heel bos achter wild aan rennen als de schapen en lammetjes makkelijk te vangen slachtoffers zijn die geen kant op kunnen ...
Hoe denk je dat mensen vroeger hun dieren beschermden? Toen er nog wel wolven waren? Dat mogen wij niet meer... Ik zou ook laaiend worden als ik ze mijn dieren zie opjagen en aanvallen. Dan ga ik echt niet lijdzaam toekijken hoor!
tess_84 schreef:joyce B schreef:
En die wolven gaan ook niet een heel bos achter wild aan rennen als de schapen en lammetjes makkelijk te vangen slachtoffers zijn die geen kant op kunnen ...
Hoe denk je dat mensen vroeger hun dieren beschermden? Toen er nog wel wolven waren? Dat mogen wij niet meer... Ik zou ook laaiend worden als ik ze mijn dieren zie opjagen en aanvallen. Dan ga ik echt niet lijdzaam toekijken hoor!
"Vroeger" was er nog wel degelijk een evenwicht, lees: de wolf was meer vertegenwoordigd waardoor er niet zo op wild geschoten moest worden. En hoe denk je dat het komt dat de wolf er niet meer is/was? Omdat mensen hun vee wilden verdedigen en daarom dus wolven doodschoten. Ik denk toch nog steeds dat als je je vee binnen een degelijke en wolfzekere omheining houdt, de schade toch zou moeten meevallen. Schakel nog een paar waakhonden in (dat werd vroeger toch ook gedaan, als we zo nodig de vergelijking moeten maken), dus kan toch weer ingevoerd worden?
pillow schreef:soesita schreef:Maar ho eens even: we spreken over een jager die per ongeluk een schot lost. Eventueel doordat het wapen defect is. OK. Gebeurt niet vaak, maar zeg nooit nooit. Maar daar ook nog een paard bij raken en wel zo dat het dier aan zijn verwondingen overlijdt? Dat zijn wel veel toevalligheden bijeen.
waarom zou iemand het met opzet doen.