Drugslab bij Jenco Stables

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:24

Oehlala schreef:
Je krijgt bijna geen controles als pensionstal dus nee ik vind het niet raar dat het zo lang onopgemerkt is gebleven. Had dat filmpje van het pantservoertuig wel willen zien trouwens haha. Dat lijkt mij dan wel weer ruig

Zal wel aan de regio liggen, want ik heb echt regelmatig controles. Milieucontrole, brandveiligheid. Ook maakt de gemeente hier regelmatig luchtfoto's, als er teveel mest in mijn put ligt (doordat het water te hoog stond), komen ze met een mooie foto even controleren wat er aan de hand is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:25

tjiftjaf schreef:
Ik weet niet eens hoe wiet ruikt. :?

De Keizerskroon die ruikt net als Wiet!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:27

safina schreef:
Ik vind het toch altijd gek dat ze bij mij, mijn familie en bekenden nooit het erf opkomen met de boodschap "we komen hier even een drugslab bouwen in de schuur, waag het niet om 'nee' te zeggen.' :Y)

Ik geloof best dat er soms dwang achter zit hoor, heel naar als je zin zo'n situatie terecht komt, maar is het niet ook gewoon een kwestie van het soort volk waarmee je je inlaat? Wat hier en bij schoonfamilie in de buurt is opgerold waren sowieso adressen waar al veel randfiguren en rare patsers kwamen.

Weet je, mijn moeder zei altijd: "wees altijd voorzichtig met zeggen of denken dat iets je nooit over komt. Dat het vast aan de persoon die het wel overkomen is ligt"
En dat is een les waar ik ook altijd rekening mee gehouden heb en waarvan ik doorheen mijn leven gemerkt heb rondom me dat het een hele waardevolle is. :) Het leven heeft de neiging om je wat dat betreft lessen te leren lijkt het wel. :j

Tel je zegeningen dat je nog nooit met dit type te maken gekregen hebt. :) En sta open voor het feit dat niet iedereen die er mee te maken krijgt, schuldig is. Sommige vast wel. Maar sommige zijn ook slachtoffers. En dat is een hele zware, moeilijke wereld om uit te geraken. Ook als je er niet vrijwillig in gerolt bent.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:03

Cayenne schreef:
Dat is moeilijk te omschrijven, maar als je eenmaal weet hoe het ruikt herken je het overal!

Door mijn werk was ik er zelfs een beetje op "getraind"en herkende het al heel snel, dan loop je bv in Scheveningen op de boulevard en ineens ruik je het. Grappig is dan ook al je op een evenement bent prive met je hond die ook je huishond is maar getraind op die geuren en je zit je hond ineens alert worden en iemand probeert te achtervolgen.

Minder is de angst, als je een inzetbare reddingshond hebt en je gaat de bossen in en die slaat ineens een haak omdat ie een luchtje in zijn neus kreeg, dan slaat je hart ff een salto. Gelukkig kunnen we onze honden geen geurtjes opnemen afleren, dus een lekker teefje of een konijn kon het ook zijn.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:09

Ik ken ook meerdere mensen waar ze zijn komen vragen of ze de schuur mochten gebruiken voor wiet.
En dan kregen ze per geoogste ronde een bedrag. 1 jaar moesten ze de schuur sowieso verhuren, daarna konden ze na elke ronde stoppen was het verhaal.
Dwang heb ik nog geen enkele keer van gehoord.

De mensen die ik ken hebben nee gezegd en daar is het bij gebleven.
Wel verwacht ik (mijn aanname) dat als je er wel mee in zee gaat dat stoppen daarna helemaal niet zo gemakkelijk meer gaat. En dat dwang om door te gaan dan zeker wel aan de orde gaat komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:23

speurneusc schreef:
Cayenne schreef:
Dat is moeilijk te omschrijven, maar als je eenmaal weet hoe het ruikt herken je het overal!

Door mijn werk was ik er zelfs een beetje op "getraind"en herkende het al heel snel, dan loop je bv in Scheveningen op de boulevard en ineens ruik je het. Grappig is dan ook al je op een evenement bent prive met je hond die ook je huishond is maar getraind op die geuren en je zit je hond ineens alert worden en iemand probeert te achtervolgen.

Minder is de angst, als je een inzetbare reddingshond hebt en je gaat de bossen in en die slaat ineens een haak omdat ie een luchtje in zijn neus kreeg, dan slaat je hart ff een salto. Gelukkig kunnen we onze honden geen geurtjes opnemen afleren, dus een lekker teefje of een konijn kon het ook zijn.

Haha, opeens snap ik je gebruikersnaam! :D

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:26

Lijkt wel een nieuw seizoen van "Hollands Hoop". :Y)

Zo echt zonde zijn als zij hier bewust zijn ingestapt!
Ben benieuwd hoe het afloopt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:34

Utixo schreef:
Oehlala schreef:
Je krijgt bijna geen controles als pensionstal dus nee ik vind het niet raar dat het zo lang onopgemerkt is gebleven. Had dat filmpje van het pantservoertuig wel willen zien trouwens haha. Dat lijkt mij dan wel weer ruig

Zal wel aan de regio liggen, want ik heb echt regelmatig controles. Milieucontrole, brandveiligheid. Ook maakt de gemeente hier regelmatig luchtfoto's, als er teveel mest in mijn put ligt (doordat het water te hoog stond), komen ze met een mooie foto even controleren wat er aan de hand is.

Denk dat je dan pech hebt idd. Ken hier een hoop stallen daar komt eigenlijk niemand.

Utixo

Re: Drugslab bij Jenco Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:00

Nou ja, pech... van mij mogen ze komen controleren, ik heb niets te verbergen. Geen drugslab ook.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:46

Op hun Facebook pagina hebben ze gezegd weer open te zijn vanaf maandag.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:22

Zertab schreef:

Ik kwam het bericht net ook tegen.
Afbeelding

Ben wel heel benieuwd wat het verhaal er achter nou is.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:38

als pensionklant zou ik daar geen paard neerzetten. Mede door dit bericht ze doen alsof ze er niets mee te maken hebben maar dat lab is niet van 1 dagje... Dan ben je of heel laks in je opmerkzaamheid en kennis van je eigen terrein/opstallen.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:48

Dorine92 schreef:
Ik had in mijn oude huis twee flinke schuren, wij hebben ook een “aanbod” gehad om 1 van de twee te “verhuren” voor een idioot hoog bedrag. Als ik daar op ingegaan was dan had ik over een paar jaar het huis al volledig afbetaald met dat geld. Maar wij werden niet gedwongen ofzo. Ik zei gewoon geen sprake van en toen was het van oké dan niet

Een kennis van mij zei daarop dus ja.

Wietplantage aangelegd. Na verloop van tijd kunnen oogsten.

Kennis ontving het geld en wilde naar huis rijden.

Werd op weg naar huis "overvallen" en moest alles inleveren.

Jij en ik snappen natuurlijk wel wie die overvallers waren. ;)

speurneusc schreef:
als pensionklant zou ik daar geen paard neerzetten. Mede door dit bericht ze doen alsof ze er niets mee te maken hebben maar dat lab is niet van 1 dagje... Dan ben je of heel laks in je opmerkzaamheid en kennis van je eigen terrein/opstallen.

Zo interpreteer ik het juist niet. Meer een "vriendelijke" manier van zeggen: bemoei je er niet mee.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:58

Daphara schreef:
Zertab schreef:

Ik kwam het bericht net ook tegen.
[ [url=m/K3SUc6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben wel heel benieuwd wat het verhaal er achter nou is.

Ja ik ook. Jammer dat ze daar niet meer van delen want nu blijf ik het nog steeds raar vinden allemaal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:59

Ik zou als eigenaar of bezoeker toch even meer willen weten voor ik weer op het terrein kwam.
Voor hetzelfde geld wisten ze wel meer en hebben ze je moedwillig risico laten lopen. Daar zou ik niet blij van worden.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:02

Cayenne schreef:
Ik zou als eigenaar of bezoeker toch even meer willen weten voor ik weer op het terrein kwam.
Voor hetzelfde geld wisten ze wel meer en hebben ze je moedwillig risico laten lopen. Daar zou ik niet blij van worden.

tuurlijk kan me niet voorstellen dat ze het niet hebben geweten, maar als dat niet zo is, dan zijn ze wel heel slordig met waakzaamheid over hun terrein, eigen dieren en dieren van pensiongasten. Dus in mijn ogen net zo fout.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:14

Als je een vrij afgelegen schuur verhuurt kan ik me voorstellen dat je het niet weet.
Maar als het een schuur is waar je zelf regelmatig komt om je stro te pakken, dan zou je niet in de gaten hebben dat er mensen verdwijnen achter het stro? Echt niet.
Sowieso wil je toch weten bij paarden wat mensen op je bedrijf doen. Ook ivm met bijvoorbeeld latere zadel diefstallen. Je weet toch wie er hoort en wie niet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:53

Drugslab op je erf is nieuwe inbraakpreventie.