Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik vind het ergens wel jammer dat ze er muziek onder hebben geplakt, ik had het geluid van al die hoeven wel willen horen.
en een klein fluitje van de meester maakte gelijk een einde aan het spektakel en gedoe met dat laden, want de paarden vlogen de vrachtwagen op, wachtten op elkaar en vlogen ieder hun eigen hok in.
Dat had nog geen paar seconden geduurd. Ik heb zo vreselijk gelachen toen, geweldig. En omdat ik de slappe lach had, kregen de beteuterde grooms en hij die ook 
pien_2010 schreef:Chardon is een echte meester en de paarden luisteren super. Ooit tijdens een show wilden zijn paarden zich niet laten laden door hun grooms. Chardon en ik stonden er naar te kijken, waarop ik een grapje maakte "dat zelfs de grote der groten moeilijk konden doen met laden".
Waarop hij zei: "o dacht je dat?"en een klein fluitje van de meester maakte gelijk een einde aan het spektakel en gedoe met dat laden, want de paarden vlogen de vrachtwagen op, wachtten op elkaar en vlogen ieder hun eigen hok in.
Dat had nog geen paar seconden geduurd. Ik heb zo vreselijk gelachen toen, geweldig. En omdat ik de slappe lach had, kregen de beteuterde grooms en hij die ook
Dit is echt al heel lang geleden.
Wat een heerlijke anekdote... Niwla schreef:Zo knap! Die oortjes van de paarden ook als ze het terrein af gaan.Ik vind het ergens wel jammer dat ze er muziek onder hebben geplakt, ik had het geluid van al die hoeven wel willen horen.
rien10 schreef:Het verhaal van Pien doet me denken aan Velstra vanaf de bok "Mambo!! Doorrrrrrrr" En Mambo nam het hele vierspan op topsnelheid de hindernis door.
ikke schreef:rien10 schreef:Het verhaal van Pien doet me denken aan Velstra vanaf de bok "Mambo!! Doorrrrrrrr" En Mambo nam het hele vierspan op topsnelheid de hindernis door.
Nou ja, ze doen ook niet voor elkaar onder in dat opzicht. Veldstra is (was??) net zo'n vakman maar zocht naar mijn idee wat minder de publiciteit.
Bij stal heeft een poosje iemand gestaan die op hetzelfde niveau als Chardon en Veldstra enkelspan reed.
Als die man alleen al het terrein op kwam, stond dat paard in de startblokken en ik heb meerdermalen zien gebeuren dat hij bijna als een vlaggetje achter z'n paard hing bij het laden, zo fanatiek was dat paard. Hij moest echt op een holletje naar boven om samen aan te komen.
Dat paard was ook altijd wat onrustig; zo van: schiet nou eens op, we gaan! Toe nou, ga nou zitten, dan zijn we er weg van!
Als het aan dat paard lag, vertrok ze in volle galop van het terrein.
fransje23 schreef:pien_2010 schreef:Wie was dan die menner met die shetlanders, dat was zo gaaf....?
Aart van de Kamp jr of sr?
pien_2010 schreef:ikke schreef:
Het verhaal van Pien doet me denken aan Velstra vanaf de bok "Mambo!! Doorrrrrrrr" En Mambo nam het hele vierspan op topsnelheid de hindernis door.
Nou ja, ze doen ook niet voor elkaar onder in dat opzicht. Veldstra is (was??) net zo'n vakman maar zocht naar mijn idee wat minder de publiciteit.
Bij stal heeft een poosje iemand gestaan die op hetzelfde niveau als Chardon en Veldstra enkelspan reed.
Als die man alleen al het terrein op kwam, stond dat paard in de startblokken en ik heb meerdermalen zien gebeuren dat hij bijna als een vlaggetje achter z'n paard hing bij het laden, zo fanatiek was dat paard. Hij moest echt op een holletje naar boven om samen aan te komen.
Dat paard was ook altijd wat onrustig; zo van: schiet nou eens op, we gaan! Toe nou, ga nou zitten, dan zijn we er weg van!
Als het aan dat paard lag, vertrok ze in volle galop van het terrein.