Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Joanne_ schreef:Dorus schreef:
Dus? Denk jij dat ik dat niet snap? Mag ik mij dan niet afvragen waarom ze het pas om half negen die kant op gaan als het om half zeven al licht is? Ik ben daar gewoon oprecht in geïnteresseerd.
Omdat er planning en coördinatie aa vooraf moet gaan voordat je die heli's weer aanslingerd;) ze zijn om 08:00 die kant op gegaan.
AaronYve schreef:Ik krijg hier thuis alles mee en stond laatst met tranen in mijn ogen toen de kollonen Duitse voertuigen passeerde terwijl al de hele dag NL en Duitse voertuigen voorbij kwamen en dan ga je ff snel tellen, 24 stuks.. en er waren er al zoveel..
Ik weet niet wat ik meemaakt..
Woon aan de Meinweg en werk in de Peel.
jesito schreef:joyce83 schreef:Net kwam een Chinouk aangevlogen. Schijnen er 4 te komen om verder te blussen.
Hoe meer hoe beter. Ik hoop echt op minder wind. Die zou dadelijk in de avond afnemen en morgen blijft het rustiger met de wind.
De brand in Brabant blijkt de grootste ooit te zijn in NL.
Citaat:Verder werden tot halverwege de middag opnieuw blushelikopters ingezet: drie Chinooks en één Cougar van de luchtmacht.
De helikopters kwamen van de luchtmachtbasis Gilze-Rijen en tanken op de luchtmachtbasis in Volkel. Rond 15.00 uur is besloten deze toestellen in te zetten bij een andere natuurbrand, in Noord-Limburg.
Dorus schreef:Dat las ik ook en de redenatie daarachter is mij ook niet duidelijk. Temeer omdat ik uit de berichtgeving begrijp dat ze op de meinberg de brand waarschijnlijk onder controle hebben en op de Peel niet.
Tenzij ze op deze manier de brand op de meinberg definitief willen blussen zodat de manschappen vrij komen om op de Peel te helpen of andere brandjes in de regio.
anjali schreef:Hier aan de oostkant van Eindhoven hangt inmiddels zo,n rook en brandlucht dat ik de ramen en deuren heb moeten sluiten en een geirriteerde keel ervan krijg.