Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:57

kara schreef:
Moet je eigenlijk in wedstrijdtenue en ingevlochten je proefje rijden?

nee

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:02

Caritas schreef:
Dennis schreef:
Ik wil misschien een dagpas aanvragen om een keer onder het zadel te starten.
Maar als ik een pas aanvraag en de boel zit dan vol is natuurlijk niet zo handig.

Misschien maar ff afwachten hoe veel events er komen, niet dan kijken of ik een dag, week of misschien wel maand pas doe.

Maar is het niet zo dat je eerst inschrijft voor je de optie van welke pas krijgt?

Maar dan kan je nog steeds op de reservelijst lijst komen. Dan worden het dure wedstrijden, dag pas betalen en niet kunnen starten.

kara

Re: Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:14

Oh dat is wel mooi, dus ook geen witte rijbroek
Ergens wel apart dat beschermers niet mogen en wedstrijdtenue niet hoeft...

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:17

kara schreef:

Peesbeschermers niet begrijp ik wel. Helaas zijn er nog steeds mensen die allemaal dingen met of onder peesbeschermers doen.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:18

kara schreef:

Dat is m, dacht ik gelezen te hebben, omdat de meesten maar een beperkte tijd op stal mogen zijn. Daarom hoef je ook niet te knotten. Het mag natuurlijk wel. (En voor de B, wat dan met je puntjes voor verzorging van het geheel? Een paard waarbij de manen een eigen leven leiden om maar iets te noemen)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:51

Kitty schreef:
Als het niet voor winstpunten zou zijn, dus bijvoorbeeld in een op zichzelf staande competitie, zou ik het een prima alternatief vinden.
Wel voor winstpunten die in feite gelijk zijn aan de regulier gehaalde winstpunten, vind ik niet oké en te fraudegevoelig. Als je instructeur je paard even goed flink losrijdt en je daarna met behulp van wat gebaren helpt in de proef (want hij staat buiten het filmgebied), kun je vrij eenvoudig een stuk beter presteren dan wanneer je zelf losgereden hebt en je geen hulp van naast de bak krijgt.

Daarmee hou je jezelf dan toch voor de gek? Val je vroeg of laat mee door de mand. De verwachting is dat we er voorlopig nog niet vanaf zijn. De coronacrisis zal nog wel maanden gaan duren. Op deze manier staat het niet helemaal stil. En kunnen we de economie nog enigszins draaiende houden.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 23:14

Caritas schreef:
kara schreef:

Dat is m, dacht ik gelezen te hebben, omdat de meesten maar een beperkte tijd op stal mogen zijn. Daarom hoef je ook niet te knotten. Het mag natuurlijk wel. (En voor de B, wat dan met je puntjes voor verzorging van het geheel? Een paard waarbij de manen een eigen leven leiden om maar iets te noemen)

Klopt, moet niet mag wel. Idd omdat je er maar 2u mag zijn(officieel) em dan geen tijd hebt om alles netjes te hebben EN je paard te rijden.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 23:27

Oh ok, zo had ik het niet gelezen dat dat ivm de beperkte tijd is dat je op stal mag zijn.
Maar hoe verhoudt dat zich dan met de wedstrijdkleding, is dat omdat er geen tijd is om je om te kleden ofzo?
Dus een spijkerrijbroek met softshell jasje/ bodywarmer mag als het maar aangesloten zit?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 23:29

SweetVanille schreef:
Klopt, moet niet mag wel. Idd omdat je er maar 2u mag zijn(officieel) em dan geen tijd hebt om alles netjes te hebben EN je paard te rijden.

Waar haal je 2 uur vandaan? Ik lees enkel het advies om zo kort mogelijk te blijven bij je paard en alleen het hoognodige, maar niet max 2 uur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 23:32

Op veel stallen is het nu maximaal 1,5 uur.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 23:35

Oké dat zijn dus zelfbedachte regels van stallen. Dat beperkt dus ook bij het rijden van een proefje.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 00:21

Voor mij wordt het wel een uitdaging met filmen, vooral dat je niet mag knippen. Bedoel en rondje rond paard en paspoort inzoomen en proefje en dat alles in 1 filmpje zonder te stoppen
Hoe doen jullie dat?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 00:31

kara schreef:
Voor mij wordt het wel een uitdaging met filmen, vooral dat je niet mag knippen. Bedoel en rondje rond paard en paspoort inzoomen en proefje en dat alles in 1 filmpje zonder te stoppen
Hoe doen jullie dat?

Alles klaar hebben liggen en dan niet tussendoor de camera uitzetten? Is niet echt rocket science lijkt me?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 05:38

Helemaal verbaasd over het feit dat jullie hierover enthousiast zijn.
Persoonlijk vind ik het zo'n raar en slecht idee ook in deze bijzondere tijden.
Videobeoordeling om te kijken waar je staat prima, maar voor winstpunten ......

Onderdeel van normaal een wedstrijd rijden is omgaan met de wedstrijddruk, hoe is je paard op vreemde omgeving etc. Dat zijn onderdelen waar je nu niet mee hoeft te handelen.
KNHS stelt stewards aan om meer te controleren op het losrijterrein. Hoe er nu wordt losgereden met welke hulpteugels is ook niet te beoordelen.

Los daarvan, hebben we dit nu echt nodig in deze zorgelijke tijd?

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 06:21

Sommige mensen gunnen elkaar ook niks. Ik doe overigens niet mee hoor maar vind het een hardstikke leuk en vooruitstrevend idee van de KNHS. Toch knap hoe ze dit zo snel weten neer te zetten en ben benieuwd naar de eerste bokt resultaten. :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 06:48

Waarom zou dressuur (mede) moeten draaien om wedstrijdspanning en vreemde omgeving? Het gaat toch om de africhting van je paard?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 06:58

EllyC als je het niks vind doe je het toch gewoon niet?

Wij hebben hier gewoon het paspoort gefilmd (2 pagina's) toen een rondje om het paard en toen bij C gaan staan en het proefje gefilmd, gewoon aan één stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 07:39

MISTRAL94 schreef:
Oké dat zijn dus zelfbedachte regels van stallen. Dat beperkt dus ook bij het rijden van een proefje.

Joh het is crisis het belangrijkste is nu nou niet het rijden van een proefje. Die regel is om mensen in blokken in te delen dat ze met max 2 tegelijkertijd op stal zijn.

Mooi voor de mensen die dit niet hebben maar veel stallen werken nu wel zo.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 07:44

Ik vind het wel een grappig idee,
Heb nog wel een aantal vragen, misschien weet iemand dat hier al wel;
Als je je inschrijft binnen wel tijdsbestek moet je dan starten, dus bv als ik me vandaag aanmeldt moet ik dan ook vandaag starten of kan het ook morgen oid.
En waar staat wat en hoeveel het inschrijfgeld is, want dat was ik nog niet tegen gekomen.

Wie weet ga ik het eens proberen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 07:51

Staat allemaal vermeld bij het aanmelden!
Filmpje mag max. 1 week oud zijn dus je kan bijvoorbeeld vandaag filmen voor het event van vrijdag :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 07:55

Als ik me niet vergis is/was EllyC jurylid. Het lijkt me dat zij 1 van de mensen is die de KNHS juist achter zich moet hebben staan.

Ik ben zelf enkel ruiter, maar vind het voor winstpunten starten niet kunnen. Het is zo fraudegevoelig en zo compleet anders dan op wedstrijd gaan, je kunt het niet vergelijken. Hoe vaak heb je wel niet geroepen dat je paard het thuis prima doet, en op wedstrijd het niet lukt?
De mensen die nu hun punten halen komen zichzelf waarschijnlijk wel tegen straks weer in de ring. Wat de KNHS had moeten doen was een aparte competitie opzetten voor de e-starters, dan was het leuk geweest.
Ik besef echt wel dat ik makkelijk praten heb, mijn merrie loopt Z, en mijn ruin is pas 4. Ik mag alles startten t/m het L2 en voor mij is het dus sowieso niet niet interessant. Maar anders had ik het ook niet gedaan, dan maar een seizoen pauze. Gaan ze niet stuk van.
Het enige is dat ik altijd moeilijk gemotiveerd ben zonder wedstrijd :).

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:05

Utixo KNHS heeft vast niet al hun juryleden achter zich staan met dit idee. Het is een pilot ze proberen wat.. Vind je het niks, doe je er niks mee.

Het minder gemotiveerd zonder CC ken ik wel. Daarom is het leuk dat je nu toch weer wat kan doen! En ik ben het er mee eens dat er haken en ogen aan zitten maar het is toch ook gewoon aan jezelf om je aan de regels te houden?
Ik ken stallen die iedere maand een CC organizeren er zijn daar mensen op stal die alleen daar starten en verder nergens anders komen... Ongeveer het zelfde dus..

Wij vinden het leuk om te proberen en zodra we weer op pad mogen gaan we gewoon weer op echt CC.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:06

Ik vind het filmen gedoe. Want jammer dat je de camera niet op de bakwand mag neerzetten. Nu verplicht je juist om mensen samen te komen om zo filmpje te kunnen maken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:15

Yvank_ schreef:
MISTRAL94 schreef:

Joh het is crisis het belangrijkste is nu nou niet het rijden van een proefje. Die regel is om mensen in blokken in te delen dat ze met max 2 tegelijkertijd op stal zijn.

Mooi voor de mensen die dit niet hebben maar veel stallen werken nu wel zo.

Ik rijd geen wedstrijden maar ik vind het dus wel een leuk idee. Of je nu je paard alleen beweging geeft, of je giet het in de vorm van een proefje rijden. Beide keren is het je paard beweging geven. Op deze manier hou je de economie ook nog enigzins draaiende. Ik vind sommige reacties hier vreselijk zuur. Bedrijven kunnen het nooit goed doen. Denk eens in oplossingen ipv in problemen. In negativiteit blijven hangen zal niemand beter van worden. En wat denk je hoe lang de crisis nog gaat duren? Voorlopig zijn we er nog niet vanaf, nog lang niet China is daar het voorbeeld van. De Covid-19 is aan het vertragen. Gunstig voor de ziekenhuizen omdat die de zorg beter aan kunnen. Nadeel is wel dat we er langer in komen te zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:17

Ik reageer alleen op jouw antwoord dat je toch wel langer op stal mag zijn. Zoals ik al zei veel stallen hier hanteren de 1,5 uur regel en je bent verplicht alleen te komen. Heeft niks met zuur doen te maken. Kennis had wel graag mee willen doen maar die hebben ook die regel. De stal eigenaar is er ook niet die komt om tijden dat de pensionklanten niet mogen komen. En iemand meenemen is verboden.