Zulke wil je inderdaad niet hoeven betalen.
Uiteraard heb je ook goede en die zullen daarna ook geen probleem hebben iets te vinden maar die worden vervolgens weer uitgebuit omdat het meestal harde werkers zijn die weinig klagen.
Dus CAO, top!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) dus bijzonder om te lezen dat stagiaires zich dan niet inzetten. Elisa2 schreef:Zijn ze er dan ook juist niet om dat te leren? mensen met ervaring die dat allemaal makkelijk kunnen die betaal je lijkt me..
josien_m_ schreef:Gaan die jonge mensen dan ook zo met school om?
Sizzle schreef:Ik heb een tijdje bij iemand jonge paarden gereden met een manege bedrijf en die stagaires die daar passeerden waren inderdaad niet echt toekomstige werknemers of zo. Verschrikkelijk weinig inzet en inzicht. Technische dingen kun je leren maar inzet heb je of heb je niet. Regelmatig (verdacht vaak) op maandag ziek en bang voor vies
Zulke wil je inderdaad niet hoeven betalen.
Uiteraard heb je ook goede en die zullen daarna ook geen probleem hebben iets te vinden maar die worden vervolgens weer uitgebuit omdat het meestal harde werkers zijn die weinig klagen.
Dus CAO, top!
Citaat:Salarissen zijn doorgaans afhankelijk van hoe veel geld er beschikbaar is.
In de paarden wereld is gewoon beperkt geld beschikbaar doordat het ook betaalbaar moet blijven.
Ga je duurder maken, grote kans dat de paarden sport veder instort en er betaalde banen verdwijnen. Ook bestaat de mogelijkheid dat men meer met vrijwilligers gaat werken wanneer de bepaalde krachten te duur worden.
IsabelleN schreef:Wat de mensen bovenstaand omschrijven: snel ziek melden, niet komen, te laat komen en dan ook nog: steeds op telefoon, eindeloze rookpauzes, zich als een slak voortbewegen etc. dat hebben Duitse jongeren die hier komen niet. Ze zijn misschien anders opgevoed, thuis en op school? Maakt ons niks uit als ze nog veel moeten leren, het gaat om de instelling. En die is dik in orde. Gemotiveerd, leergierig, actief. Heel blij mee, net zoals inderdaad de vroegere Deurne stagiaires toen het nog particulier was.
Ik heb eens gastlessen op een NL mbo gegeven. Nou, dat was eens maar nooit weer
Citaat:Denk eerlijk gezegd dat het bij die ook moeten is. Ik zit ook op mbo en in de zomer zoveel werk dat ik het zowat niet rond krijg (60/70/80 uur pw ). Mentaliteit van een hele hoop jongeren is echt naar de knoppe geholpen door ouders. Ik werk al vanaf mn 14e en word dit weekend 21. Ik heb letterlijk mensen in mn klas van 18/19 die nog nooit gewerkt hebben en die alles van papa en mama krijgen. Ik betaal alles voor mijn eigen paard zelf. Vind het echt schandalig dat mensen van 16+ gewoon niet werken omdat ze geen zin hebben of omdat ze er moe van worden