Linsenhoff post video van Totilas onder het zadel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Linsenhoff post video van Totilas onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:09

Ik vind het filmpje van Totilas heerlijk om naar te kijken. Wat beweegt hij soepel en hij lijkt het erg graag te doen. Ook de berijdster heeft er veel plezier in. Dat is toch waar paardrijden om gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:11

Pantykous schreef:
Ik vind het filmpje van Totilas heerlijk om naar te kijken. Wat beweegt hij soepel en hij lijkt het erg graag te doen. Ook de berijdster heeft er veel plezier in. Dat is toch waar paardrijden om gaat.

Lol... ik heb hier minimaal 2 alinea's voor nodig, waarin ik nog een voorbeeld moet geven...
En jij zegt in een paar zinnen gewoon PRECIES wat ik bedoel... _/-\o_

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:28

Ik zie een mooi, ontspannen paard met een amazone die plezier beleeft op hem en blij is met hij doet. Een leuk filmpje !

En waren Totilas zijn “hoogdagen” nu werkelijk zó geweldig ?? Ik heb nooit een “happy athlete” in hem onder Gal gezien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:52

Dat beweer ik niet, maar het verschil in pi/ passage is wel enorm als je het eerste filmpje van Linsenhoff bekijkt. De 2e ziet er gewoon goed, fijn en ontspannen uit en inderdaad 'lol met je knol". :-)

Voordat Totilas doorbrak heb ik hem gezien in Harskamp, ik was wel onder de indruk van zijn vermogen om totaal ontspannen en simpel te draven tot aanspannen/ verzamelen en dan in eens een heel ander paard te worden. Wat GU zegt, maar weinig paarden die dat op die manier kunnen.
Dat maakt hem wel bijzonder vind ik, en dat lijkt hij ook te vererven.

Total US vind ik een bizar talentvol paard, beter dan zijn vader..onder Dinja liep hij al super. Ik hoop alleen echt dat hij "heel" blijft.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:18

De filmpjes deden mij denken aan Spaanse handelaren die denken te showen dat hun paarden zo fantastisch dressuurmatig bezig zijn, terwijl het niets anders is dan kunstjes afdwingen.
Dat zag ik hier ook. Mevrouw showt dat de knopjes nog werken, maar van écht dressuurmatig rijden is geen sprake.

En het doet nog steeds pijn dat paard daar te zien, het blíjft het sprookje wat niet uitkwam.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:25

BarbaLala schreef:
En het doet nog steeds pijn dat paard daar te zien, het blíjft het sprookje wat niet uitkwam.

Totaal geen last van, ik zie een blij en relaxed paard. Denk dat Totilas schijt heeft aan dat 'sprookje'.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:42

Pantykous schreef:
Totaal geen last van, ik zie een blij en relaxed paard. Denk dat Totilas schijt heeft aan dat 'sprookje'.

Ik zeg ook nergens dat hij daaronder lijdt ;)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:45

BarbaLala schreef:
Pantykous schreef:

Ik zeg ook nergens dat hij daaronder lijdt ;)

Dat weet ik. Had het anders moeten verwoorden: ik vind het een beetje onnozel om te zeggen dat het nog steeds pijn doet om dat paard zo te zien vanwege het sprookje wat niet uit kwam.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:49

Ken je de betekenis van het woord onnozel wel? :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:54

Ja, maar in spreektaal is denk ik de strekking van mijn post duidelijk?

Ik vind je reactie ook bijzonder onnozel trouwens :) of kinderlijk. Niet van deze tijd. Net als dat geneuzel over het sprookje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:02

BarbaLala schreef:
De filmpjes deden mij denken aan Spaanse handelaren die denken te showen dat hun paarden zo fantastisch dressuurmatig bezig zijn, terwijl het niets anders is dan kunstjes afdwingen.
Dat zag ik hier ook. Mevrouw showt dat de knopjes nog werken, maar van écht dressuurmatig rijden is geen sprake.

Ik denk dat jouw pijn je een beetje dingen doet zien die er niet zijn. :) Ik heb hem zelden ongedwongener zien lopen als op dit filmpje.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:12

Ayasha schreef:
BarbaLala schreef:

Ik denk dat jouw pijn je een beetje dingen doet zien die er niet zijn. :) Ik heb hem zelden ongedwongener zien lopen als op dit filmpje.

Nou precies dat! Als dit geen genot is om naar te kijken dan kun je er beter helemaal mee stoppen.

Dagmar11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:19

Ik denk dat ik dan toch de enige ben die er anders over denkt. Heb ook andere filmpjes gezien van haar op totilas.. Geen stille handen, continue ophouding.. De stang zie je per pas aangetrokken worden. Is toch niet nodig als je gewoon een rustig rondje rijdt met een gepensioneerd paard?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:35

:') Dit soort sneu gedrag als van Ayasha en Pantykous ga ik verder geen aandacht aan besteden.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 09-01-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:36

Ik heb geen verstand van dressuur maar vind het er ook prima uitzien, wat een prachtbeest blijft het toch. En wat een zalige rijhal is dat, t’is haar gegund :-)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:38

Tja je kunt er wel over zeggen wat je wil, maar niemand die me kan wijsmaken dat Edward ooit deze speelse verzameling en ontspanning uit dit paard heeft weten te rijden. Wat een fijn beeld, mevrouw Linsenhoff demonstreerd dat ze nog steeds de kneepjes kent. Maar zoals altijd (of het nu gaat over Anky, of Britt, of Mathias) hebben de beste stuurlui van bokt zich weer verzameld! :)

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:56

Baal dat het filmpje bij mij niet geopend wordt...had het graag willen zien.iemand een tip?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:02

Ze slaat hem wel steeds harder op zijn hals... :=

nafkedemi ze draaien alleen maar een pirouetje en dan galopperen ze rustig door... 10sec ofzo dat hele filmpje

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:09

Laat ie mensen toch blij zijn met hun paard..... er is altijd wel wat te vinden van iets hier.....
Paard ziet er prima uit, heeft een lekker leven.... mevrouw is ook niet de minste amazone begrijp ik. Zijn er zat die die leeftijd niet eens halen ( en ook véél oudere dieren uiteraard)

En wat betreft dat belonen.... ik zie zát mensen hun paard zo belonen in de paardenwereld.... ligt er maar net aan wat ze gewend zijn.

Denk dat de mensen eens dat "Totilas is van Edje" los moeten laten....
Daarbij vond ik het een voorpootzwaaier en ziet dit er veel leuker uit

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:18

Totilas was ook helemaal niet van Edje. Hij mocht er alleen op rijden. :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:20

vur schreef:

Bijrijder :D
Toen Totilas verkocht werd heeft hij Edje wat gekregen dacht ik?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 05:51

imaudy schreef:
vur schreef:

Bijrijder :D
Toen Totilas verkocht werd heeft hij Edje wat gekregen dacht ik?

Dat heb ik begrepen ja. Van dat geld had ie jong spul aangeschaft volgens mij.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:11

zucht...ik weet ook wel dat ie niet ván Edje was, maar iedereen begrijpt wat ik bedoel toch.....
en ik denk dat het dier het best naar zijn zin heeft daar!