Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pantykous schreef:Ik vind het filmpje van Totilas heerlijk om naar te kijken. Wat beweegt hij soepel en hij lijkt het erg graag te doen. Ook de berijdster heeft er veel plezier in. Dat is toch waar paardrijden om gaat.

BarbaLala schreef:Pantykous schreef:Totaal geen last van, ik zie een blij en relaxed paard. Denk dat Totilas schijt heeft aan dat 'sprookje'.
Ik zeg ook nergens dat hij daaronder lijdt
BarbaLala schreef:De filmpjes deden mij denken aan Spaanse handelaren die denken te showen dat hun paarden zo fantastisch dressuurmatig bezig zijn, terwijl het niets anders is dan kunstjes afdwingen.
Dat zag ik hier ook. Mevrouw showt dat de knopjes nog werken, maar van écht dressuurmatig rijden is geen sprake.
En het doet nog steeds pijn dat paard daar te zien, het blíjft het sprookje wat niet uitkwam.
Ik heb hem zelden ongedwongener zien lopen als op dit filmpje. Ayasha schreef:BarbaLala schreef:De filmpjes deden mij denken aan Spaanse handelaren die denken te showen dat hun paarden zo fantastisch dressuurmatig bezig zijn, terwijl het niets anders is dan kunstjes afdwingen.
Dat zag ik hier ook. Mevrouw showt dat de knopjes nog werken, maar van écht dressuurmatig rijden is geen sprake.
En het doet nog steeds pijn dat paard daar te zien, het blíjft het sprookje wat niet uitkwam.
Ik denk dat jouw pijn je een beetje dingen doet zien die er niet zijn.Ik heb hem zelden ongedwongener zien lopen als op dit filmpje.