Rivendell schreef:Edit de grote mest crisis in 1894 in Nederland
[ [url=m/5nUEDc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vind je die straat er niet wat on-Nederlands uitzien? Eerder wat New Yorks? Qua jaartal zat je wel bijna goed.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
puma schreef:Sorry ik vind dit soort topics altijd een soort batlle van de moraalridders. Ik moet nog zien dat jullie allemaal van je paard afstappen tijdens de rit om met paard in de hand (tussen fietsers, brommers etc.) verse mest in een zak te stoppen of met je goede schoeisel aan de kant te schuiven en daarna weer rustig op te stappen zonder krukje (of hebben jullie die ook bij je?). Of komen jullie allemaal terug met een fiets en bezem?
Elisa2 schreef:Dribbelkont schreef:Ik vind dat ieder moet afstappen om de poep aan kant te schuiven als het op de weg of stoep gebeurd.
Dat is niet altijd veilig, maar terug komen zonder paard om het op te ruimen is dan wel zo netjes.

puma schreef:Sorry ik vind dit soort topics altijd een soort batlle van de moraalridders. Ik moet nog zien dat jullie allemaal van je paard afstappen tijdens de rit om met paard in de hand (tussen fietsers, brommers etc.) verse mest in een zak te stoppen of met je goede schoeisel aan de kant te schuiven en daarna weer rustig op te stappen zonder krukje (of hebben jullie die ook bij je?). Of komen jullie allemaal terug met een fiets en bezem?
troi schreef:Ik snap ook niet zo goed wat je op buitenrit doet als je niet opstappen. Je traint op bijv tempo controle en kunnen sturen voor je naar buiten gaat (hoop ik..), waarom niet ook op veilig kunnen opstappen? Is in mijn ogen net zo’n basis vaardigheid als het andere. Want wat ga je doe als je eraf valt? Naar huis lopen met paard aan de hand? Of als iemand je hulp nodig heeft?
.
kwita schreef:Zelf had ik het ook op de zebra in het dorp,die naar de duinen gaat....tja aan de kant geschoven en later opgehaald. Het was alleen de autobestuurder die ongeduldig was tijdens het opruimen....bleek het later de burgemeester te zijn van de gemeente Veere. Kan die dus ook zien dat er brave paarden bezitters zijn!
Zag burgemeester ook meteen de keerzijde van die braafigheid

) en dan hoor ik heel vaak "Yess, ik was al aan het wachten tot ze het hier voor de deur deden, dat is keigoed voor de moestuin!" of "Mijn papa gaat daar blij mee zijn, zijn groenten groeien niet zo goed dit jaar, mag ik dat hebben?"
Aan de drukke baan waar mijn paarden op de weide staan schop ik het wel gewoon de kant in voor de fietsers. Beetje stom om dat te laten liggen. Maar dat stuk doe ik vanwege de drukte vaak ook gewoon te voet op het fietspad. troi schreef:Ik snap ook niet zo goed wat je op buitenrit doet als je niet opstappen. Je traint op bijv tempo controle en kunnen sturen voor je naar buiten gaat (hoop ik..), waarom niet ook op veilig kunnen opstappen? Is in mijn ogen net zo’n basis vaardigheid als het andere. Want wat ga je doe als je eraf valt? Naar huis lopen met paard aan de hand? Of als iemand je hulp nodig heeft?
. kwita schreef:Maar het blijft lastig, de niet opruimers verpesten het voor de wel opruimers!
Vriendelijk blijven lachen, en het op de terugweg toch maar extra schoon gemaakt. Tot zover nooit meer klachten gekregen, alleen opmerkingen dat het fijn is dat ik het opruim.
(en ik beken: toen ik vanmorgen wat zakken mest voor mestonderzoek weg bracht, heb ik ook maar even mn autoraam open gezet...)
.
Yv_ schreef:Ik merk nu ik op de fiets naar het werk ga hoe smerig al die paardenstront op de fietspaden is. Helemaal als het zulk weer is als vandaag: harde wind en nat. Het meurt en het is gewoon goor om met je banden doorheen te rijden. In de zomermaanden zijn ze 's ochtends vanuit de gemeente met regelmaat met die zuig/veegwagens aan het rijden om het schoon te houden, maar zodra die maanden voorbij zijn, blijft het liggen.
En ja, ik denk dat ik precies weet over welke weg er geklaagd wordt, want ik denk dat dat dé paardenweg (en mijn fietsweg naar werk) is.

Rivendell schreef:In Amsterdam heeft de politie er een handje van om zo'n beetje het hele fietspad tussen arena en de rai vol te schijten