[VIDEO]Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:19

rien10 schreef:
Er is niet zozeer sprake van censuur, er is sprake van een non-nieuwswaardig-artikel.
Zoals ik al eerder schreef: "Rien10 heeft door een stijve nek niet kunnen rijden". Dat is ook waar (au!) maar absoluut niet voorpagina waardig. Meer van dat kaliber.

Jij bent gewoon niet bekend genoeg... [VN] Commissaris van koning breekt schouder na val van paard

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:22

Psydoxy schreef:
Ik verbaas me over de reacties in dit topic. In Noord Korea leven ze eenmaal met een ander wereldbeeld en levenswijze. Ik ben van mening dat je er pas over mag oordelen als je er zelf geweest ben, dan zie je pas hoe het daar echt is. Nu is het in Noord Korea de vraag of dit daadwerkelijk de gang van zaken is, want natuurlijk laten ze de toerist niet alles zien. Even kort door de bocht, daar wonen ook mensen die verliefd worden, kinderen krijgen, iedere dag naar hun werk gaan, nationale feestdagen vieren en proberen gelukkig te zijn.

Ongeacht het 'goed' of 'fout' is en het weinig nieuwswaarde heeft (maar dat hebben wel meer nieuwsberichten op bokt) is dit voor de Noord-Koreanen een strohalm om aan vast te houden. Daarom is het gepubliceerd en wordt het natuurlijk groot in de wereldmedia gebracht.

Ergens in mijn aardrijkskunde opleiding werd gezegd: "Een corrupt-systeem is ook een systeem."

En ze worden ook zonder reden op gesloten, gefolterd, vermoord. Ze worden onwetend gehouden en leven in angst. Ik betwijfel dat dit een "strohalm" is voor deze mensen. Ze hebben geen wereldbeeld. Ze hebben een beeld dat zorgvuldig gecensureerd is door Kim Jong-un.

Nee, hier zou gewoon geen platform voor mogen zijn en zeker niet in een semi-positieve zin. :r

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:02

Hmmm, en dit is wel jeugdjournaal proof?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:47

Verkeerde topic :o

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:02

Dorien66 schreef:
rien10 schreef:
Er is niet zozeer sprake van censuur, er is sprake van een non-nieuwswaardig-artikel.
Zoals ik al eerder schreef: "Rien10 heeft door een stijve nek niet kunnen rijden". Dat is ook waar (au!) maar absoluut niet voorpagina waardig. Meer van dat kaliber.

Jij bent gewoon niet bekend genoeg... [VN] Commissaris van koning breekt schouder na val van paard

Volgens mij heeft er op dat laatste nieuwsitem helemaal niemand gereageerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:00

pmarena schreef:
Een belangrijk persoon maakt een mooie rit op een mooi paard. Prima om op de nieuws-pagina te plaatsen lijkt mij! Of je het nu een klöötzak van de bovenste plank vindt, wat hij allemaal uitvreet, dat maakt wat mij betreft geen verschil zolang je hele foute praktijken niet gaat verheerlijken.

Ik vind het wel leuk om te zien dat die vent met zijn dikke kont op dat paard gekropen is en dat deze foto's gemaakt zijn :) Het plaatsen van deze foto's zegt wat mij betreft totaal niet dat Bokt het er mee eens zou zijn ofzo, maar gewoon: een belangrijke leider rijdt door de bergen op zijn paard.

Vindt dit niet meer of minder interessant dan Queen Elizabeth die op de foto wordt gezet dat ze een ritje maakte. Dat is toch gewoon leuk om te zien wie er zoal "van hogerhand" op een paard rondhobbelen :)

Zou het hele aparte censuur vinden als er eerst een hele ballotage-commissie overheen zou moeten gaan voor je bepaalt wie er wel of niet op de foto mag op Bokt want waar ligt dan de grens en welk elite groepje gaat even voor "het volk" bepalen wat ze wel of niet mogen zien :?

Prima dat dit geplaatst wordt - en ook prima dat er een discussie over gehouden kan worden.

De foto's zijn gefotoshopt. Dus welke rit?

Heb je het artikel waarnaar verwezen wordt in de OP ook gelezen? Het stuk dat Bokt voor het gemak maar weglaat? Maar waar wel de hele essentie van deze propaganda samengevat wordt?

Vind je t dan nog zo okay?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:21

Volgens mij hebben we recht van meningsuiting en persvrijheid.
Dat we het er niet mee eens zijn, ok. Maar mag het dan ook niet meer gedeeld worden? Wat is dan het verschil tussen onze cultuur en die van dit soort landen? >;)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:24

pinto_1 schreef:
Dat we het er niet mee eens zijn, ok. Maar mag het dan ook niet meer gedeeld worden? Wat is dan het verschil tussen onze cultuur en die van dit soort landen? >;)

Wat is hier het nieuws dan?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:29

Niobe schreef:
pinto_1 schreef:

Wat is hier het nieuws dan?

Ik ben geen moderator, dus deel niet in op categorie. Ik reageer alleen op de mening dat dit niet gedeeld hoeft te (of mag) worden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:36

pinto_1 schreef:

En dat recht vervalt voor de mensen die dir niet oké vinden of hoe werkt dat precies?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:40

pinto_1 schreef:

Ja. Dat is dan ook waarom we het hier als gebruikers gewoon zelf aangeven, en de overheid zich daar niet mee bemoeit.
Bokt heeft het recht dit te plaatsen: er is geen wet die het verbiedt. Dus, persvrijheid is niet in het geding. Maar niet alles wat niet strict verboden is, is ook een prima idee. Met vrijheid komt ook de vrijheid om iets niet te doen. Bokt hoeft dit niet te plaatsen, die vrijheid hebben ze ook.

Citaat:
Wat is dan het verschil tussen onze cultuur en die van dit soort landen? >;)

Hahaha wat een grappige opmerking en heel origineel ook. Maar lees het topic even terug en dan kun je lezen wat ik over het verschil schreef. Bijvoorbeeld dat het nieuwsredactielid dat het bericht doorplaatste niet vermoord wordt of spoorloos verdwijnt, de familie niet voor meerdere generaties in strafkampen wordt geplaatst om dwangarbeid te verrichten vanwege een verkeerde of dubieuze beslissing.

DAT is het verschil.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:51

Shadow0 schreef:
pinto_1 schreef:

Ja. Dat is dan ook waarom we het hier als gebruikers gewoon zelf aangeven, en de overheid zich daar niet mee bemoeit.
Bokt heeft het recht dit te plaatsen: er is geen wet die het verbiedt. Dus, persvrijheid is niet in het geding. Maar niet alles wat niet strict verboden is, is ook een prima idee. Met vrijheid komt ook de vrijheid om iets niet te doen. Bokt hoeft dit niet te plaatsen, die vrijheid hebben ze ook.

Citaat:
Wat is dan het verschil tussen onze cultuur en die van dit soort landen? >;)

Hahaha wat een grappige opmerking en heel origineel ook. Maar lees het topic even terug en dan kun je lezen wat ik over het verschil schreef. Bijvoorbeeld dat het nieuwsredactielid dat het bericht doorplaatste niet vermoord wordt of spoorloos verdwijnt, de familie niet voor meerdere generaties in strafkampen wordt geplaatst om dwangarbeid te verrichten vanwege een verkeerde of dubieuze beslissing.

DAT is het verschil.

Ik heb werkelijk geen idee wat je grappig of origineel aan mijn quote vindt...
Ik vind alleen dat bokt informatie mag plaatsen, ook al gaat het over omstreden personen. En uiteraard mag iedereen daar een mening over hebben.

Anne.

Re: [VIDEO]Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:29

Als er geen nieuwsitems meer geplaatst mogen worden over mensen die er ethisch gezien niet helemaal lekker vanaf komen, dan houden we vrij weinig over.

Een gekke wereldleider die blijkbaar een hobby met ons deelt vind ik best een legitieme reden om er een topicje van te maken. Ik weet ook zeker dat het Postzegelverzamelforum een topic aanmaakt als blijkt dat Stalin een fervent postzegelverzamelaar is geweest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 06:55

_San87_ schreef:
pmarena schreef:
Een belangrijk persoon maakt een mooie rit op een mooi paard. Prima om op de nieuws-pagina te plaatsen lijkt mij! Of je het nu een klöötzak van de bovenste plank vindt, wat hij allemaal uitvreet, dat maakt wat mij betreft geen verschil zolang je hele foute praktijken niet gaat verheerlijken.

Ik vind het wel leuk om te zien dat die vent met zijn dikke kont op dat paard gekropen is en dat deze foto's gemaakt zijn :) Het plaatsen van deze foto's zegt wat mij betreft totaal niet dat Bokt het er mee eens zou zijn ofzo, maar gewoon: een belangrijke leider rijdt door de bergen op zijn paard.

Vindt dit niet meer of minder interessant dan Queen Elizabeth die op de foto wordt gezet dat ze een ritje maakte. Dat is toch gewoon leuk om te zien wie er zoal "van hogerhand" op een paard rondhobbelen :)

Zou het hele aparte censuur vinden als er eerst een hele ballotage-commissie overheen zou moeten gaan voor je bepaalt wie er wel of niet op de foto mag op Bokt want waar ligt dan de grens en welk elite groepje gaat even voor "het volk" bepalen wat ze wel of niet mogen zien :?

Prima dat dit geplaatst wordt - en ook prima dat er een discussie over gehouden kan worden.

De foto's zijn gefotoshopt. Dus welke rit?

Heb je het artikel waarnaar verwezen wordt in de OP ook gelezen? Het stuk dat Bokt voor het gemak maar weglaat? Maar waar wel de hele essentie van deze propaganda samengevat wordt?

Vind je t dan nog zo okay?

We leven sowieso in een tijd dat je je af kan vragen welke foto's of video's echt of gemaakt zijn. Wat wel of niet waar is, welke feiten echt of verzonnen zijn. Een belangrijk persoon op een paard is wat mij betreft oké om op Bokt te plaatsen ja :j

Omdat het gaat om de plaatjes en het plaatsen van de plaatjes niks zegt over of Bokt het verder wel of niet eens is met de hele handel en wandel van die persoon. Het bestaan van gevoelige zaken doodzwijgen daar is bovendien niemand mee geholpen.

De mensen hier die enigszins uit hun panty schieten lijken wel te denken alsof het plaatsen van deze beelden een steunbetuiging is aan deze kerel en dat slaat wat mij betreft nergens op. Dikke prima dat de ruimte om te reageren wordt benut, om mensen even te herinneren aan wat daar allemaal schijnt te gebeuren +:)+ In dat opzicht is het juist ook goed toch, dat het onderwerp weer even besproken wordt :)

Maar stellen dat dit soort plaatjes delen niet zou mogen, daar krijg ik echt de kriebels van.

Hitler op een paard zou ik ook dikke prima vinden. Ik vind het sowieso juist wel interessant om de menselijke kant te zien van zulke "enge" figuren, dat maakt het namelijk alleen maar enger allemaal en dan komt het besef van hoe dun het lijntje is, alleen nog maar harder aan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:39

Hij deelt geen hobby.
Het paard is ern zorgvuldig gekozen symbool, evenals de berg.
De laatste keer dat hij dit deed (te voet op glimmende leren schoenen) kwam daarna ook aggressie tegen de wereld.
Deze romantische plaatjes zijn een aggressieve boodschap tegen Amerika.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:09

Het is net kabouter plop te paard :D :o _O-

Maar wel een heel mooi paard.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:10

Wat iemand er mee bedoelt vind ik eigenlijk niet relevant Sizzle.

Het zijn beelden van een wereldleider te paard, past prima tussen alle andere berichten die hier gedeeld worden waar soms zelfs maar met een vergrootglas zijdelings een paard mee te maken heeft :)

Plaatjes niet delen vanwege wie er op staat of wat diegene er wellicht mee bedoelt...waar ligt dan de grens. Gewoon lekker plaatsen en er onder toelaten dat een ieder zijn zegje er over kan doen, lijkt me meer dan dikke prima +:)+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:21

Ik vind de bedoeling achter een bericht anders heeel heeeel heeeeeel erg relevant :=. Dat is wat een bericht nieuws maakt, en wat hier gemakshalve (?) weggelaten is. En in dit geval best zorgelijk nieuws ook nog.

Had super op NM gepast. Niet op de frontpage onder nieuws.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:30

Pmarena, dan is het gewoon plaatjes kijken, geen nieuws. Bij nieuws zou toch minimaal ook de boodschap erin moeten staan :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:37

Daar hebben jullie wel een punt.

Op zich vind ik "wereldleider te paard" best grappig en Boktwaardig om te zien,
alleen onder welk kopje je het plaatst daar kan je best over soebatten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:53

Dit is geen wereldleider, maar een dictator van de ergste soort :=.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:55

Ja jeetje, geef het beestje een naam.
Of het je aanstaat of niet, het is nou eenmaal een leider van een groot land op deze aardkloot...
Moet je nou per-sé op alle slakken zout leggen :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:21

Wereldleider? In his dreams, en daar is hij dan ook hard voor het aan werk, en dat is geen fijn idee.
Noord Korea een groot land? Mag-ie willen. En wees blíj dat het geen land van het formaat VS en Rusland is. En godzijdank ook economisch niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:37

pmarena schreef:
Of het je aanstaat of niet, het is nou eenmaal een leider van een groot land op deze aardkloot...

Ja, dat vind ik zo flauw, dat mensen gaan muggenziften over dat soort details. We zijn allemaal wel eens de fascistische wereldleider met een persoonlijkheidscultus die zichzelf overschat en en passant massaal mensen de dood injaagt, in kampen opsluit, uitbuit of martelt. Jeetje, we doen allemaal wel eens iets wat niet zo goed valt bij anderen, toch? Moeten we daar nou zo moeilijk over doen?

Of, zoals iemand die door een paardenwagen geraakt werd waarmee het ontopic is, al goed samenvatte: "a single death is a tragedy; a million deaths is a statistic."
Die persoon heeft zelf miljoenen doden op zijn geweten (geschat op tussen de 9 en 20 miljoen) en dat is eigenlijk niet echt van belang. Laten we het nog even over die paardenkar hebben.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:12

Shadow0 schreef:
pmarena schreef:

Ja, dat vind ik zo flauw, dat mensen gaan muggenziften over dat soort details. We zijn allemaal wel eens de fascistische wereldleider met een persoonlijkheidscultus die zichzelf overschat en en passant massaal mensen de dood injaagt, in kampen opsluit, uitbuit of martelt. Jeetje, we doen allemaal wel eens iets wat niet zo goed valt bij anderen, toch? Moeten we daar nou zo moeilijk over doen?

Of, zoals iemand die door een paardenwagen geraakt werd waarmee het ontopic is, al goed samenvatte: "a single death is a tragedy; a million deaths is a statistic."
Die persoon heeft zelf miljoenen doden op zijn geweten (geschat op tussen de 9 en 20 miljoen) en dat is eigenlijk niet echt van belang. Laten we het nog even over die paardenkar hebben.

Niet om het een of ander, maar hij is de leider van een land. Of er een persoonlijkheidscultus omheen gecreëerd is of niet, en of hij netjes is voor zijn bevolking of niet, dat doet er in wezen hier niet toe. Dat zijn interne aangelegenheden.

Voor ons als buitenwereld is het van belang in hoeverre hij ook een bedreiging is voor de wereld buiten zijn landsgrenzen. Dat laatste is wel een punt waar we hier eventueel iets van kunnen vinden, al weten we daar waarschijnlijk allemaal te weinig details van om er echt wat zinnigs over te zeggen.