Waarom doen we wat we doen: Paddock of paradise?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:44

Levita30 schreef:
Nee dat ga ik zeker niet nuanceren!!!!

Er zijn ook mensen die "het prima doen" met 4 boterhammen met een dikke laag nutella op een dag. Of altijd suiker in de thee of koffie. Dat maakt nutella of suiker nog niet gezond!!

Hooi is gezonder dan gras!

:') En waar is hooi van gemaakt dan? Jij denkt dat er zoiets wezenlijks in verandert tov wanneer het in de wei staat? Behalve dat het vocht percentage omlaag gaat en een paard er dus makkelijker meer van kan eten.

Buiten dat je vergelijking gras = boterham met nutella volledig scheef gaat dus: Ik bén zo iemand die niet dik word van een dikke laag nutella en super gezonde 'vitals' heeft (dus bloeddruk en waarden). Kan werkelijk eten wat ik wil. Dus is het dan ongezond voor MIJ?
Iets is niet zomaar per definitie ongezond. Het is altijd in de context, zeker bij suiker en vet.
(en nee, niet bij roken ed)
I

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:52

Achterom schreef:
De reacties hier bevestigen het beeld wat ik al een hele tijd heb: een PP is vooral handig voor degenen die eigenlijk te weinig grond hebben om je paarden op een fatsoenlijke manier te houden.

Voorop gesteld: ik heb géén pp. Wel 1,5 ha voor 2,5 paarden op zandgrond. Dat is genoeg om ze jaar rond van vers gras te voorzien.
Maar dan zijn er van die dagen dat alles zo nat is (gem 5/jaar oid) dat ze beter niet op de wei kunnen. Dan staan ze bij ons op 900m2 droog zand met een hooibak. En dat vinden ze suf :')
Daar zou een droog pad rondom mijn wei wel echt een heel mooie uitkomst voor zijn. Dus ik zie die meerwaarde echt wel. Alleen zijn 5 dagen me net te weinig om die investering te doen.
Áls ik zo'n pad zou hebben zou ik dat waarschijnlijk ook eerder gebruiken en dat zou beter zijn voor mijn gras. Mijn paarden vinden een dag slecht weer namelijk de ultieme aanleiding om als 2 F1 coureurs door de wei te vliegen.....

pmarena

Re: Waarom doen we wat we doen: Paddock of paradise?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:28

Oeh ik voel je pijn, als je dan die graspollen er achteruit ziet schieten als ze dat doen _-:(

Ik vind het in ieder geval de beste keuze ooit, dat pad rond de wei maken. Geen "schuldgevoel" als je de wei dicht doet op die dagen dat ze de boel toch maar kapot zouden lopen, of als ze al helemaal opgeblazen schetend ècht wel genoeg gras hebben gehad... je neemt ze dan namelijk alleen maar het vreten af en niet hun bewegingsvrijheid +:)+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:40

Merel_Brit schreef:
Levita30 schreef:
Hooi is gezonder dan gras!

Afhankelijk van het soort gras... Je kunt een paard prima 24/7 op gras houden. Wordtie in de zomer wat dikker, in de winter wat dunner. Wat denk je dat ze in de natuur doen?

In de natuur, waar ze van nature vandaan komen, is het gras meer vergelijkbaar met hooi dan met het gras dat bij ons in de weides staat.