Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:26

Goed ik zal het wel weer niet goed zien....maar als ik maar 1 x in mijn leven 20 seconden zo op een filmpje zou kunnen staan of überhaupt mijn paard 20 seconden zo aan het lopen zou kunnen krijgen...

Ohhhhh dan zou ik zo gelukkig zijn.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:30

Prachtig paard maar jezus, zo in de krul rijden, is toch echt uit de tijd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:30

NatasjavE schreef:
Goed ik zal het wel weer niet goed zien....maar als ik maar 1 x in mijn leven 20 seconden zo op een filmpje zou kunnen staan of überhaupt mijn paard 20 seconden zo aan het lopen zou kunnen krijgen...

Idem :')

Hij mist gewoon nog de kracht en de handigheid, dat zie je terug.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:31

NatasjavE schreef:

Anders ik wel...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:31

Kabayo schreef:
poes schreef:
Geen druk wil niet zeggen niet strak e ( even los van deze video hoor).

Ik zelf zet mijn armen strak (dus niet mijn handen) omdat ik zo vast als beton ben in mijn nek en schouderbladen en alles daar haha. Dan ziet het er strak uit. Maar het is niet zo dat ik in de mond zit tegen te werken. En ik kan begrijpen dat als Anky nog een blessure aan haar been heeft (en dus nog op krukken loopt) ze haar been opvangt met bijv haar armen

Maar als je je dan dus zo vast zet werk je toch tegen ook al trek je niet.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:38

Heleennn schreef:
Ik vind het er ook juist erg krachtig uitzien, strak is niet het juiste woord... spanning is nodig om zo’n oefeningen te rijden, ik zie enkel spanning vanuit aanspanning/kracht en niet vanuit de ruiter.

_/-\o_

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:39

Rakkie123 schreef:

Krul? Waar dan? Dier loopt niet achter de LL? Soms ietsje maar dat heeft meer te maken met de kracht van achter die wat mist waardoor hij nog niet alles op lengte kan houden

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:40

Commentaar leveren is idd niet verboden, maar als men zelf niet eens bij dit niveau in de buurt komt qua zithouding of rijtechniek. Wie ben jij dan om daar commentaar op te leveren?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:44

Anoniemk2 schreef:
Commentaar leveren is idd niet verboden, maar als men zelf niet eens bij dit niveau in de buurt komt qua zithouding of rijtechniek. Wie ben jij dan om daar commentaar op te leveren?

Gaat mij persoonlijk meer om de manier waarop.

Maar dat is internet cq social media. Er zit een spreekwoordelijk hek tussen.

De algehele tendens van de reacties lijkt iig wel dat de terugkomst van Anky zeer gewenst is in Nederland. Wat me overigens helemaal niks verbaast.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:49

Anoniemk2 schreef:

Het is absoluut niet nodig om op een bepaald niveau te rijden om zaken te zien die beter of anders kunnen. Maar ik vind dit er aardig goed uitzien, voor een ander kan dit er anders uitzien, ieder zijn mening toch? Ik denk dat Anky de leeftijd al lang gepasseerd is om zich ook maar iets van wie dan ook aan te trekken.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:54

NatasjavE schreef:

:D _/-\o_ +:)+

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:55

En overigens een chemische castratie duurt ongeveer een jaar, dus wellicht is dit 1x gebeurd en daarna niet weer....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:56

knollentuin schreef:
Kabayo schreef:
Ik zelf zet mijn armen strak (dus niet mijn handen) omdat ik zo vast als beton ben in mijn nek en schouderbladen en alles daar haha. Dan ziet het er strak uit. Maar het is niet zo dat ik in de mond zit tegen te werken. En ik kan begrijpen dat als Anky nog een blessure aan haar been heeft (en dus nog op krukken loopt) ze haar been opvangt met bijv haar armen

Ik werk mijzelf idd tegen als ik dan de volgende dag nog meer last heb :+ Paard heeft er geen hinder van want de druk op zijn mond word er niet strakker van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:00

Rakkie123 schreef:

O ja, deze opmerking hadden we nog niet gehad :+

:roll:

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:02

_San87_ schreef:
Nynkster schreef:
Ik zie de spanning ook.
Soms lijkt het alsof mensen die Olympische spelen gereden hebben vervolgens HET voorbeeld zijn voor de rest van de wereld. Ik denk dat er best kritisch gekeken mag worden, het verandert steeds en er worden nieuwe idealen gezet. Ik vind het zelf ook niet fijn om naar te kijken.

Ach wat een flauw argument. Veel mensen vinden het leuk weer wat te zien van Anky en zien wel dat dit een training is, en dat zij zelf met nogal wat blessures zit waardoor alles er (nog) niet perfect uit ziet.

Anky heeft meer dan genoeg commentaar en kritiek gehad en krijgt dat nog steeds, dus het is absoluut niet zo dat omdat zij OS heeft gereden, zij HET voorbeeld is :D.

Oh niet alleen bij Anky hoor, genoeg andere ruiters met aanbidders waar vraagtekens bij staan.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:16

Kabayo schreef:
Kabayo schreef:

Ik werk mijzelf idd tegen als ik dan de volgende dag nog meer last heb :+ Paard heeft er geen hinder van want de druk op zijn mond word er niet strakker van[/quote]
Maar jouw gewicht dat niet meewerkt en je lijf dat strak is werkt je paard wel echt tegen.de ruiter is altijd de beperkende factor.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:22

Anoniemk2 schreef:

Blijft grappig dat we in andere sporten, waarvan de liefhebbers het niveau ook niet halen, het prima vinden dat mensen commentaar/kritiek hebben. Waarom mag dat in de paardensport dan niet?
Alleen maar opmerkingen van mensen op hetzelfde niveau lijkt me ook niet wenselijk.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:23

Vergeten we niet een beetje dan Anky ook geen twintig meer is? Daarbij loopt ze nog op krukken voor haar knieblessure en heeft ze volgens mij ook een pijnlijke rug. En dan gaat Bokt zitten klagen dat ze stijf/strak zit...

Denk dat de meeste in dezelfde omstandigheden alleen nog stijf op de bank zouden zitten. Ik ben in ieder geval 22, loop als een kieviet en mijn rijden lijkt helaas nog geen 5% op wat zij kan. Ik mag hopen dat ik ooit in mijn leven zo onafhankelijk kan zitten als haar. Ze mag in mijn ogen oprecht de koningin van de dressuur genoemd worden.

Het is trouwens een trainingsvideo dus mag hopen dat er nog wat te trainen valt, anders wordt het ook zo'n saaie bedoening :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:25

bigone schreef:
Filmpje van Anky, 20 meter op een paard en de voor en tegenstanders gaan al weer tekeer.
Nou ja, an sich kun je daar soms best iets uithalen. Veel, nope dat niet. Paard loop goed, rug iet wat weg gedrukt en achter wat traag. Maar dat kan ook aan de oefening liggen, dan mist ie nog wat kracht.

Vind hem voor/z'n hals wel wat hoog in de aanleuning.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:30

Klopt maar lang niet alles en sommigen schrijven meteen haar hele rijden af. Paard probeert zijn gewicht op de achterhand te houden dan komt de voorkant omhoog . Ik zie ze ook liever iets ruimer in het hoofd/hals/nekgebied maar meestal komt dat wanneer een paard zonder moeite deze houding vol kan houden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:40

Klopt en dat zie je terug, paard heeft er fusiek nog wat moeite mee. Denk niet dat een hoop mensen dit van zo'n hengst en op die leeftijd zouden verwachten, daar komen denk ik de reacties vandaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:44

Ailill schreef:
Klopt en dat zie je terug, paard heeft er fusiek nog wat moeite mee. Denk niet dat een hoop mensen dit van zo'n hengst en op die leeftijd zouden verwachten, daar komen denk ik de reacties vandaan.

Dat vind ik dan weer vreselijk tegenvallen van die mensen. Want diezelfden roepen om het hardst dat dieren tijd moeten krijgen. Krijgen ze dat is het weer niet goed. :roll:

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:50

Idd dan zijn ze ál 13 _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:52

Janine1990 schreef:
Ailill schreef:

Dat vind ik dan weer vreselijk tegenvallen van die mensen. Want diezelfden roepen om het hardst dat dieren tijd moeten krijgen. Krijgen ze dat is het weer niet goed. :roll:
Fusiek, wat erg :')

Dat is vandaag de dag toch een beetje het beeld? 6/7 en dan minstens Zz?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:54

Hoho 8 en Grand Prix anders tel je niet mee.

Dat een paard zich vervolgens nauwelijks ontwikkeld in twee jaar doet er niet toe.