.Maar ik heb dan ook een Merens, die is redelijk cool
.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Orsje schreef:Plus een geel hesje aan waar groot op staat: "paard is half-blind, AFSTAND" ook op onze uitrij reflectie deken staat dit. Gelukkig snappen de meesten het nu. Maar helaas kom ik ook nog steeds van die achterlijke mensen tegen.
assebassie schreef:Veiligheid gaat altijd nog voor verkeersregels
Kuggur schreef:Orsje schreef:Plus een geel hesje aan waar groot op staat: "paard is half-blind, AFSTAND" ook op onze uitrij reflectie deken staat dit. Gelukkig snappen de meesten het nu. Maar helaas kom ik ook nog steeds van die achterlijke mensen tegen.
Nergens in het verkeer is het normaal of onderdeel van regels dat je opschriften op de kledij van weggebruikers moet lezen om aanwijzingen te krijgen hoe je met ze om moet gaan. Mensen "achterlijk" noemen omdat ze op de straat en verkeer letten ipv jouw vestje te lezen is absurd.
Kuggur schreef:Orsje schreef:Plus een geel hesje aan waar groot op staat: "paard is half-blind, AFSTAND" ook op onze uitrij reflectie deken staat dit. Gelukkig snappen de meesten het nu. Maar helaas kom ik ook nog steeds van die achterlijke mensen tegen.
Nergens in het verkeer is het normaal of onderdeel van regels dat je opschriften op de kledij van weggebruikers moet lezen om aanwijzingen te krijgen hoe je met ze om moet gaan. Mensen "achterlijk" noemen omdat ze op de straat en verkeer letten ipv jouw vestje te lezen is absurd.
Kuggur schreef:assebassie schreef:Veiligheid gaat altijd nog voor verkeersregels
Een ander punt is dat ik merk dat ruiters inderdaad graag egocentrisch voor hun eigen veiligheid verkeersregels aan hun rijlaars lappen, een klassieker hier op bokt is bijvoorbeeld het rijden op fietspaden. De veiligheid van andere weggebruikers boeit dan niet zo.
Aronson schreef:Ik pleit nog steeds voor verplicht hoofdstuk paard en verkeer bij het rijbewijs. Veel automobilisten weten gewoon niet beter.
Orsje schreef:Kuggur schreef:
Blijkbaar is een geel vestje voor velen al niet opvallend genoeg. Dat ze de tekst niet altijd lezen, tot daar aan toe. Maar een geel vestje hoort iedere weggebruiker te zien, aangezien dit steeds vaker geadviseerd wordt voor voetgangers, fietsers enz. Ik ga dus het verkeer niet meer in zonder.
En ja.. Ik noem de mensen achterlijk die totaal geen rekening houden met mij en mijn paard. Want een bumperklevende auto op wegen waar auto's niet mogen komen omdat je niet langs kunt of uitwijken kunt, missen in mijn ogen heel wat regels.
Fietsers die tot op de kont van mijn paard fietsen en dan uit het niets langs me het veld inschieten met rammelende fietstassen waardoor mijn paard zich letterlijk de pletter schrikt omdat hij het niet kon zien aankomen.. Je bent dan in mijn ogen dichtbij genoeg om ook teksten te lezen. En dan hebben we ook nog die leuke automobilisten die menen dat 30 cm langs je afrijden, meer dan plaats zat is. Sorry, maar dan ben je in mij ogen gewoon achterlijk bezig. Want veiligheid komt dan absoluut niet ter sprake.
Aronson schreef:Ik heb jaren met een geel vestje gereden maar merkte eigenlijk nauwelijks verschil. Auto's remden niet af. Op de stal waar ik nu rijd, moeten we eigenlijk op de 80km weg rijden. Levensgevaarlijk. Dus dan het fietspad.
Ik dwing auto's ook zoveel mogelijk tot afremmen. En zeker bedanken als ze dat ook doen. Maar vaak hoor je al snel de auto's die geen feeling hebben met paarden en je voorbijracen.
Met de wagen is het makkelijker. We rijden midden op de weg, rotonde en gedragen ons als een auto. Maar ongelukkigen die geen 2 minuten later op hun bestemming kunnen komen blijven er tussen zitten. Zelfs met geel vestje aan.
Ik pleit nog steeds voor verplicht hoofdstuk paard en verkeer bij het rijbewijs. Veel automobilisten weten gewoon niet beter.
.
→ laten ze daar nou nooit aan gedacht hebben. Natuurlijk krijg je dan geen bekeuring.
Varekaj schreef:Dit is zo waar.Veel mensen die paarden niet gewend zijn denken vaak dat ze goed doen, maar doen dat dan juist niet.
.
. Uiteraard al die jonge gasten lachend uitgebreid bedankt. Kuggur schreef:Orsje schreef:Plus een geel hesje aan waar groot op staat: "paard is half-blind, AFSTAND" ook op onze uitrij reflectie deken staat dit. Gelukkig snappen de meesten het nu. Maar helaas kom ik ook nog steeds van die achterlijke mensen tegen.
pien_2010 schreef:Het beste is om niets te verwachten van je medeweggebruikers→ dan valt het alleen maar mee, en zelf te zorgen dat je in alle situaties voor jezelf en je medegebruikers de veiligste oplossing kiest en uiteraard dat je top paarden hebt als je jezelf echt in het verkeer moet mengen.
Meestal is die oplossing een berm als die er is, soms als het niet anders kan even over het fietspad, soms als het niet anders kan eventjes oversteken en soms bij een viaduct of op de normale weg eventjes midden op de weg. MAAR, dat moeten altijd de uitzonderingen zijn die je kiest om de veiligheid van jezelf en de ander te garanderen, daar je anders in een te gevaarlijke situatie te recht komt.
Assiebassie→ mooie merens en fijn ook zo'n brave
, maar over het algemeen kan ik goed met haar 'samenwerken' gaaf paardje. Citaat:paardje vond dat we er echt niet rustig langs konden, dus ze nam een paar reuzensprongen , maar over het algemeen kan ik goed met haar 'samenwerken' gaaf paardje.
Waves schreef:@Dorine92, met alle respect maar iemand die met 90 km pu aan komt rijden hoeft maar even op zijn telefoon te kijken (en dat doen ze!) en hij zit bovenop je als jij midden op de weg gaat rijden.
Het lijkt me dat je het voor jezelf niet veiliger maakt op deze manier.
Als je langs zo’n verschrikkelijke asoweg moet dan zou ik een andere stalling overwegen met betere uitrijmogelijkheden.
Kuggur schreef:Ik vraag me serieus af of het niet gewoon beter is ruiters de toegang tot autowegen te ontzeggen. Het zijn te kwetsbare weggebruikers die veel gevaar lopen door intrinsieke eigenschappen van hun voertuig.
Er van uitgaan dat de rest van het verkeer zich maar moet aanpassen aan een paar recreanten gaat vrij ver.