Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Rakkie123 schreef:Maar verder mis, ik de achtergrond van waarom de ballonvaarder uitgerekend daar is gestopt, hoe waren de andere weides in de omgeving, was er nog voldoende brandstof, is hij ver afgedreven, hoe was de wind enzenz
Rakkie123 schreef:Ik mis wat informatie in het artikel en daarom is het weer typisch, al die zwart wit reacties hier.
Ik ben het er mee eens dat de fokker schadeloos gesteld moet worden.
Maar verder mis, ik de achtergrond van waarom de ballonvaarder uitgerekend daar is gestopt, hoe waren de andere weides in de omgeving, was er nog voldoende brandstof, is hij ver afgedreven, hoe was de wind enzenz
Mijn ervaring is dat het gros van de journalisten, vooral voor de smeuiigheid een verhaal schrijft, ipv wat achtergrondinformatie geeft.
IHN schreef:jongens, lezen! De paardeneigenaar heeft geen schade...in het verleden zijn paarden embryos kwijtgeraakt, dit keer niet!
De ballonvaarder landde niet tussen de paarden, hij landde in een lege weide met afstand van 40 meter tot de weide aan de ene kant, en minstens 10 aan de andere kant...een straaljager die overvliegt zorgt voor meer schrik vermoed ik zo....
deze eigenaar heeft echt overtrokken gereageerd...je rijdt niet tegen een andere auto aan, en over een ballon...zeker niet terwijl er niks gebeurd was, en de balloneigenaar niet in overtreding was...
wat sommigen hier zeggen over ballonvaart moet maar verboden worden...te druk etc.
wat dan met ruiters?? Het verkeer wordt ook steeds drukker, wij willen dat automobilisten stapvoets aan ons voorbij gaan en rekening met ons houden, zodat we veilig het verkeer in kunnen, aangezien paarden nou eenmaal vluchtdieren zijn....wat nou als automobilisten massaal zeggen: verbieden dan maar...op een 80 km weg rijd ik 80...waarom zou ik rekening houden met een paard...die paarden moeten maar van de weg af....voor vervoer is het niet meer nodig, en hee...de weg wordt steeds drukker, dus weg ermee.
Soms gaat het idd niet helemaal zoals gepland...een ballon bijna op een stal hoort natuurlijk niet, maar zullen ze zelf ook niet willen....een leeg weiland heeft er weinig van te lijden....en ik hoor zelden over uitgebroken paarden door een gelandde luchtballon, dus dat zal ook wel meevallen...
Palmera schreef:Rakkie123 schreef:Maar verder mis, ik de achtergrond van waarom de ballonvaarder uitgerekend daar is gestopt, hoe waren de andere weides in de omgeving, was er nog voldoende brandstof, is hij ver afgedreven, hoe was de wind enzenz
Alles wat je opnoemt zegt toch genoeg over hoe gevaarlijk zo'n ding is?
Je gaat toch ook niet rijden in een auto met te weinig brandstof, daar waar geen wegen zijn en zonder navigatie?
Citaat:jongens, lezen! De paardeneigenaar heeft geen schade...in het verleden zijn paarden embryos kwijtgeraakt, dit keer niet!
De ballonvaarder landde niet tussen de paarden, hij landde in een lege weide met afstand van 40 meter tot de weide aan de ene kant, en minstens 10 aan de andere kant...een straaljager die overvliegt zorgt voor meer schrik vermoed ik zo....
IHN schreef:een leeg weiland heeft er weinig van te lijden....
Rakkie123 schreef:Palmera schreef:
Alles wat je opnoemt zegt toch genoeg over hoe gevaarlijk zo'n ding is?
Je gaat toch ook niet rijden in een auto met te weinig brandstof, daar waar geen wegen zijn en zonder navigatie?
Nee, we gaan met paarden om, we gaan erop zitten, we zetten er een kar achter.
Wie zou beter moeten weten dan wij dat niet alles even voorspelbaar is.
Thorn2006 schreef:Raar hoor, toen ik jong was landde er met regelmaat een ballon bij ons in de weilanden maar dan werden we altijd op de hoogte gesteld voordat de ballon ging landen. Heb echt het idee dat mensen alleen maar aan zich zelf denken en zich niet meer in een ander willen en kunnen verplaatsen, erg jammer.
Dit voorval geeft alleen maar verliezers
Cer schreef:Ja dag hoor..
de paardeneigenaar wilde graag zelf even gaan kijken of hij schade had, en kon zijn weiland niet in omdat mevrouw in de weg stond en niet weg wilde..
je mag toch potverdikke wel je eigen weiland in om bij je eigen dieren te gaan kijken en dan zelf even te bepalen wat er aan de hand is, ipv een ballonvaarder te geloven die zegt 'ze stonden er rustig bij"... ??
Paarden op de weg verbieden, why not?
Ballonvaren verbieden boven bewoond gebied, lijkt me een goed plan
Ligfietsen verbieden, jazeker ..
Dat die ballonvaarder niet in overtreding was, is waar, maar het zou wel een overtreding moeten zijn. Sinds wanneer mag je op andermans terrein zonder toestemming??
Thorn2006 schreef:Raar hoor, toen ik jong was landde er met regelmaat een ballon bij ons in de weilanden maar dan werden we altijd op de hoogte gesteld voordat de ballon ging landen. Heb echt het idee dat mensen alleen maar aan zich zelf denken en zich niet meer in een ander willen en kunnen verplaatsen, erg jammer.
Dit voorval geeft alleen maar verliezers
Rex_Rolfo schreef:Situaties als deze pleiten ervoor om enkele strategisch geplaatste bomen in de weides te plaatsen. Het geeft de paarden schaduw bij heet weer zoals ook vandaag (en wat we in de toekomst nog wel vaker kunnen verwachten) en het ontmoedigt ballonvaarders om daar te landen.
IHN schreef:jongens, lezen! De paardeneigenaar heeft geen schade...in het verleden zijn paarden embryos kwijtgeraakt, dit keer niet!
deze eigenaar heeft echt overtrokken gereageerd...je rijdt niet tegen een andere auto aan, en over een ballon...zeker niet terwijl er niks gebeurd was, en de balloneigenaar niet in overtreding was...
wat sommigen hier zeggen over ballonvaart moet maar verboden worden...te druk etc.
wat dan met ruiters?? Het verkeer wordt ook steeds drukker, wij willen dat automobilisten stapvoets aan ons voorbij gaan en rekening met ons houden, zodat we veilig het verkeer in kunnen, aangezien paarden nou eenmaal vluchtdieren zijn....wat nou als automobilisten massaal zeggen: verbieden dan maar...op een 80 km weg rijd ik 80...waarom zou ik rekening houden met een paard...die paarden moeten maar van de weg af....voor vervoer is het niet meer nodig, en hee...de weg wordt steeds drukker, dus weg ermee.
Soms gaat het idd niet helemaal zoals gepland...een ballon bijna op een stal hoort natuurlijk niet, maar zullen ze zelf ook niet willen....een leeg weiland heeft er weinig van te lijden....en ik hoor zelden over uitgebroken paarden door een gelandde luchtballon, dus dat zal ook wel meevallen...
Rex_Rolfo schreef:Situaties als deze pleiten ervoor om enkele strategisch geplaatste bomen in de weides te plaatsen. Het geeft de paarden schaduw bij heet weer zoals ook vandaag (en wat we in de toekomst nog wel vaker kunnen verwachten) en het ontmoedigt ballonvaarders om daar te landen.
miezelke schreef:Afgelopen zaterdag ook een ballon geland in onze paardenweiPaarden vonden er niks aan.
[ [url=m/T1lfkz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nieuwsredactie schreef:“Het gaat hier over een uitzonderlijk geval”, weet woordvoerder Yves Lannoy. “Op honderd vluchten gebeurt het misschien een keer dat een boer of een eigenaar van een veld niet tevreden is.”