Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElviraKelan schreef:[
dromertje2 schreef:En waar lees jij dat dit veulen op een polder staat en zonder toezicht?
RaafSmits schreef:dromertje2 schreef:En waar lees jij dat dit veulen op een polder staat en zonder toezicht?
Dat lees ik nergens, alleen is dit veulen niet het eerste dier dat op een vervelende manier in het nieuws komt en het zal ook zeker niet de laatste zijn.
En sla er de bokttopics er maar op na, mensen in het weiland die er niks te zoeken hebben, dieren die opeens staart en manen missen, die opeens bereden worden of met raar tuigage in het land staan wat de eigenaar in elk geval niet heeft omgedaan............och hemel.........zo kan ik wel even doorgaan.
Is het niet maandelijks, dan wel om de twee maanden.
En tussendoor komen de berichten uit het nieuws ook nog eens binnen waar iedereen tranen met tuiten over huilt of zijn walging over uitspreekt.
Ik zeg ook nergens dat we onze dieren moeten opsluiten omdat dat veiliger zou zijn, er zijn mogelijkheden genoeg om ze op een veiligere!! plek paard te laten wezen.
Ga zelf eens lekker het buitengebied in en kijk om je heen waar mensen hun paard neerzetten.
"Lekker buiten " op een kluit gras met iets wat met "omheining "noemt, en voor het oog onttrokken voor jan en alleman.
Ja, dan is het toch maar raar dat er gekke dingen gebeuren als je op een dag de waterbak komt bijvullen.
Hier kwam iemand voorbij die zijn dieren lekker aan huis heeft staan.......Prima!!!!
En nee.......ook daar is geen klokrond controle, maar het feit dát de dieren aan huis staan, en men betrapt kan worden is vaak al spannend genoeg voor iemand die kwaad wil.
En áls er dan alsnog iets met het dier gebeurt, vind ik dat je als eigenaar in elk geval je verantwoording hebt genomen om jou dier zo goed mogelijk te beschermen.
Los van het verhaal van het veulen, en los van de eigenaar daarvan vind ik gewoon dat mensen er veel te makkelijk over denken.
En wat voor een reacties lees je dan achteraf in topics als dit??
Sterkte voor de eigenaar, zielig, gemeen, mag niet, opsluiten die hap, en nog zo een mooie........Ohhhhh, dat is vlak bij mij in de buurt, eng hoor!! "Het komt steeds dichter bij.
Jemig, de tijd dat we de achterdeur open konden laten ligt ver achter ons........en de touwtjes uit de brievenbus hebben we ook al enige tijd gehad.( Hopelijk krijg ik nu niet 27 reacties waarbij mensen roepen dat dat bij hun nog gemakkelijk kan!!
En is deze post bedoeld om de eigenaar aan te vallen of iets te verwijten??
Natuurlijk niet, ik ken de persoon nog niet eens, ik ken het hele verhaal niet eens!!
Maar ik had nu wel even de gelegenheid om mijn verbazing over alle reacties te uiten, over een steeds terugkerend probleem.
En ik geloof serieus dat we daar zelf debet aan zijn.
Als je de voordeur van je huis week in week uit wagenwijd open laat staan moet je tenslotte ook niet gek opkijken als er opeens iemand ongevraagd binnenkomt.
RaafSmits schreef:Ach, ik kan mezelf wel blijven herhalen![]()
Ga ik dus niet doen.
Gewoon lekker de kat op het spek blijven binden en achteraf ach en wee roepen.......dat is veel beter!!
En als het gerommel met een paard in de buurt gebeurt; Sterkte voor de eigenaar!!
Dat een eigenaar ook een eigen verantwoordelijkheid heeft, laten we hier maar even varen.
Sorry paard!!
Jennyj01 schreef:Het gaat niet alleen over checken van het paard. Het gaat ook over kritisch kijken naar je eigen situatie. Is het wel zo veilig? Is mijn omheining wel deugdelijk? Als het toch mis gaat, hoelang duurt het dan voor we daar achter komen?
linnie050 schreef:Misschien rijd diegene wel 5x op een dag er langs.
Of gaat in de middag of de avond.
Al gaat de eigenaar 1x op een dag....
![]()
Paard in de opfok doen geen probleem zelfs in natuur gebieden staan ze.
En mensen doen hier gek over een veulen in wei.
Fijn als je paarden bij huis thuis of kunnen staan.
Niet iedereen heeft die luxe.
Inderdaad gewoon afblijven!
beatje schreef:Het gaat er niet over dat er wat kan gebeuren, dat kan altijd.Maar als er vaker controlle is zie je dingen eerder. In de reactie van het politiestukje staat ook dat het veulen er terug is neer gezet. Persoonlijk vind ik dit verbazingwekkend want het is gebleken dat het veulen er niet veilig staat.
Maar ik ben net als Raaf smits erg zorgzaam voor mijn dieren. Dat zal het verschil wel zijn met mensen die wat nonchalanter zijn.