Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Het idee van paarden rouleren en af en toe naar de wei brengen is leuk, maar hoe veel komt daar in de praktijk van terecht?
Citaat:'Dat doen paarden om zichzelf gerust te stellen. Als een paard ooit eens een stressvolle situatie heeft meegemaakt leren ze zichzelf dat aan en dan blijven ze dat doen. Maar dat je even stress hebt betekent niet dat je welzijn in gevaar is',
soniep schreef:Ik heb hier stage gelopen en de boxen worden dagelijks gemest met een dikke laag stro.
Ook kan ik bevestigen dat de paarden inderdaad dagelijks gezamelijk in de rijbaan mogen rennen en spelen. In de zomer gaan alle paarden een aantal weken naar de wei.
mirim schreef:Ik denk dat het punt is dat het gebouw al niet van vincent valk is.
Enkel de paarden .
Dus waar ga je heen met je paarden en klandizie ?
Van het gebouw verkopen en ergens anders het bedrijf starten zal dan geen sprake zijn.
Een andere bron van inkomsten heeft hij niet ( zover ik weet )
Hij was ooit ‘beëdigt paardenmakelaar’ , maar daar hoor ik nooit meer wat van.
Cayenne schreef:mirim schreef:Ik denk dat het punt is dat het gebouw al niet van vincent valk is.
Enkel de paarden .
Van het gebouw verkopen en ergens anders het bedrijf starten zal dan geen sprake zijn.
Was hij niet voorheen eigenaar van Manege Valkenbos in Heerhugowaard?
Ze roepen al jaren bezig te zijn met verbeteringen maar er is nog niets van terecht gekomen.
_San87_ schreef:De FNRS is sowieso nogal een farce. Daar wordt vooral gekeken naar het welzijn van de ruiter en de kwaliteit van de accomodatie.
Balenciaga schreef:Ik ben nog nooit op de Hollandsche Manege geweest maar vind het zo op maps een prachtige locatie. Het zou dus ook onwijs zonde zijn als dat verloren gaat. Echter is het in mijn ogen absoluut geen geschikte locatie om paarden te houden. Daarentegen wel een prachtige locatie voor shows.
Balenciaga schreef:_San87_ schreef:De FNRS is sowieso nogal een farce. Daar wordt vooral gekeken naar het welzijn van de ruiter en de kwaliteit van de accomodatie.
Eens, maar dit is dan toch wel echt heel erg raar? Staat letterlijk op hun website: Heeft u vanaf deze datum stands op uw bedrijf, dan kunt u niet voldoen aan de minimale eisen van het lidmaatschap.
Citaat:Het wisselen zal op zich wel nog meevallen, als er nu 50 paarden staan dan zal er volgens het nieuwe systeem ruimte zijn voor 25? Indien ze werken met een oplegger waar 8 a 10 paarden in kunnen is het een kwestie van 3 X heen en weer te rijden om ze allemaal te wisselen, eenmaal de dieren dat gewend zijn zal het op en afladen heel vlotjes gaan.
Ideaal zou ik het ook nog niet gaan vinden (dan liever overdag een aantal uur op stal voor de lessen en tegen de avond naar een buitenverblijf), maar alsnog beter dan helemaal nooit buiten komen.
Cayenne schreef:mirim schreef:Ik denk dat het punt is dat het gebouw al niet van vincent valk is.
Enkel de paarden .
Was hij niet voorheen eigenaar van Manege Valkenbos in Heerhugowaard?
Ze roepen al jaren bezig te zijn met verbeteringen maar er is nog niets van terecht gekomen.
Janneke2 schreef:Citaat:Het wisselen zal op zich wel nog meevallen, als er nu 50 paarden staan dan zal er volgens het nieuwe systeem ruimte zijn voor 25? Indien ze werken met een oplegger waar 8 a 10 paarden in kunnen is het een kwestie van 3 X heen en weer te rijden om ze allemaal te wisselen, eenmaal de dieren dat gewend zijn zal het op en afladen heel vlotjes gaan.
Ideaal zou ik het ook nog niet gaan vinden (dan liever overdag een aantal uur op stal voor de lessen en tegen de avond naar een buitenverblijf), maar alsnog beter dan helemaal nooit buiten komen.
De dieren hebben zelf ook benen en het Amsterdamse bos is zo ver niet.
De hengsten van de Spaanse rijschool gingen vroegah ook 'te voet' naar Lipica - plm 14 dagen enkele reis.