Douwe Bob reageert op felle kritiek rijden 'te jong paard'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 00:58

Storm in een glas water.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:10

Whale schreef:
En dan ook nog de opmerking van hem bij het filmpje: "Eerste keer galop voor deze 3-jarige. Jaja, handen laag. Blablablabla. Doe ‘t me maar na." Kan je vertellen, zijn zat mensen die je het na kunnen doen en ook nog is 100x beter :+

Achja, kan je vertellen dat er duizenden zijn die het niet nadoen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:33

Femke_Tweety schreef:
.

Wel meer lef dan veel hedendaagse ruiters.

Dat is zeker een ding dat waar is.
Alhoewel ik niemand zou aanmodigen dat na te doen.

moniek21

Re: Douwe Bob reageert op felle kritiek rijden 'te jong paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:24

Ik denk niet dat het dier er warm of koud van wordt. Dit hoef ik bij mijn 3 jarige niet te doen hoor :=
Vind de ophef ook een beetje te ... vroeger hebben we dit vast allemaal weleens gedaan .. ik in ieder geval wel toen ik nog lef had _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:05

Een rondje jakkeren op een 3-jarige...tja mijn keuze zou het niet zijn om het zo aan te pakken. Inderdaad best knap dat hij boven blijft maar niet echt een goed doordachte actie verder.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:29

pmarena schreef:
Een rondje jakkeren op een 3-jarige...tja mijn keuze zou het niet zijn om het zo aan te pakken. Inderdaad best knap dat hij boven blijft maar niet echt een goed doordachte actie verder.

Dat hindert dat paard toch helemaal niks die wordt daar echt niet minder van. Wat weer een overdreven reacties hier. De KWPN hengsten hebben vorige maand hun examen afgelegd. Die zijn ook nog maar net 3. Als dat niet zou kunnen zouden ze dat heus niet doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:37

Pillow: Ik denk dat het erg van het karakter van het paard afhangt of zo'n jakker actie een goede eerste galop-ervaring is of niet. Bij een sensibel dier is het geen aanrader. Ik heb zo'n sensibel jakker-dier als 7-jarige gekocht en daar heb je dan echt je handen vol aan om daar weer wat rust en vertrouwen in te krijgen...eigenaresse voor me die haar als 5-jarige kocht, had er ook een flinke kluif aan :(:)

Het is wat mij betreft heus niet meteen een ramp om dit te doen, beetje gek doen kan best leuk zijn :j, maar waarom zou je....? Zeker als het een nog niet goed ingereden dier is. Ik kan ook geen ècht voor het paard positieve reden bedenken om het zo aan te pakken.

Dit gaat puur en alleen om de meerdere eer en glorie van de wannabe cowboy die even rond wil jakkeren en dat dat eventueel ten koste van het paard gaat om die even lekker vooruit te trappen, daar wordt niet over nagedacht. Dat vind ik niet zo charmant. Moet hij verder lekker zelf weten, maar van mij hoeft het niet zo :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:45

Het zou mij niet zozeer gaan om de leeftijd van het dier of het jakkeren an sich, maar een goede start van de opleiding van het paard. Ik vind dit jammer als eerste ervaring. Als het mijn paard was, dan zou ik het echt heel vervelend vinden. Zelfs al heeft het paard er uiteindelijk weinig last van gehad. Bij een meer ervaren paard zou ik een wild rondje zonder zadel geen probleem vinden. Ik scheur ook wel eens zonder zadel door het bos.

cadansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:48

Het filmpje van hem op dat paard vind ik op zich niet zo schokkend.

Dat je het op internet plaatst, en er dan ook nog stoer mee gaat doen vind ik gewoon triest.
''doe mij dit maar eens na''. Nou sorry hoor, een beetje onbeholpen op de rug van een galopperend paard blijven zitten kunnen de meesten wel..

En om over het achterlijke commentaar wat hij er na heeft gegeven nog niet te spreken...

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:59

poeh poeh,wat een stoere bink :r

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:01

ik snap de opmerkingen niet over 'iedereen heeft wel eens zoiets gedaan' of vergelijkbare opmerkingen. Jep...zeker, als kind, toen ik niet beter wist.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:01

Kinke schreef:
ik snap de opmerkingen niet over 'iedereen heeft wel eens zoiets gedaan' of vergelijkbare opmerkingen. Jep...zeker, als kind, toen ik niet beter wist.

Dan heb je het toch ook gedaan?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:02

ok...uitleggen dan maar. Als volwassene hoor je toch veel beter te weten?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:10

CharleyT schreef:
Achja, kan je vertellen dat er duizenden zijn die het niet nadoen.

Of op een onvriendelijkere manier :j

Ik snap niet waar mensen zich druk om maken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:18

Telpeva schreef:
Citaat:
"Mensen die hier commentaar op hebben, zijn vaak ook de mensen die graag naar het WK Dressuur kijken", gaat de zanger verder. "Waar paarden achter de schermen stroomstoten krijgen om in het gareel te houden

Ben ik de enige die hier nog nooit van heeft gehoord? En varkens die levend worden gekookt? leef ik dan onder een steen of verzint hij ze gewoon ter plekke.

Hij verzint dit ter plekke :')

Weer fijn voor de agrarische sector om zo in het nieuws te komen. Waarom het altijd zulke gappies zijn die geen kaas hebben gegeten en weer een of ander zielig filmpje op Facebook hebben gezien, mag joost weten. Niet dat ik die taferelen in dat ene slachthuis goedkeur, maar dat doet werkelijk niet een fatsoenlijke boer.

Precies zo over de paarden sector. Stroomstokken?????? Waar dan????

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:19

Kinke schreef:

Als paardenmens misschien wel ja. Dat is hij duidelijk niet ;)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:26

pillow schreef:
pmarena schreef:

Dat hindert dat paard toch helemaal niks die wordt daar echt niet minder van. Wat weer een overdreven reacties hier. De KWPN hengsten hebben vorige maand hun examen afgelegd. Die zijn ook nog maar net 3. Als dat niet zou kunnen zouden ze dat heus niet doen.

Het paard heeft er geen last van. het is alleen gevaarlijk voor hem zelf. Maar goed dat is een domme maar wel bewuste keuze. Of een dronkenmanskeuze dat zou ook nog kunnen.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:58

dattie is blijven zitten vind ik nog best knap.
maar deze keer ist goed gegaan, was het niet goed gegaan, krijg dat dier ooit nog maar normaal onder het zadel. ken genoeg friezen die echt leipo zijn met opstappen... zou hij die ook beleerd hebben? nee grapje, maar echt zielig weet ik niet, wel heel onverandwoord.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:27

Kabayo schreef:
Kinke schreef:

Als paardenmens misschien wel ja. Dat is hij duidelijk niet ;)

En hij is 27, dus ja hoe volwassen ben je dan eigenlijk? :P (Hij is ook nog eens een man, die een latere ontwikkeling hebben)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:33

daar gaan we weer , laat die kerel toch...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:35

kwita schreef:
daar gaan we weer , laat die kerel toch...

Laat die mensen toch? Net als Douwe Bob?
Als je je stoort aan dit topic kun je toch ook weg klikken?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:42

Ik snap niet dat hier zo'n ophef over gemaakt wordt, maar tegelijkertijd is dit wel de trend van de laatste tijd. Direct hysterisch gillen bij alles wat anders gedaan wordt dan jijzelf zou doen. Wat leven we toch in een prachtige samenleving.
Die reactie van Douwe is trouwens net zo schreeuwerig.
En ik snap niet waarom hij zonder cap op een net beleerd paard gaat zitten, maar dat moet hij zelf weten, tis mijn hoofd niet.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:17

Dus, hij doet iets waarvan hij eigenlijk zelf ook weet dat het niet helemaal koosjer is en praat dat goed met wat anderen fout doen. Mmmmm :+ := |o

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:06

Telpeva schreef:
Citaat:
"Mensen die hier commentaar op hebben, zijn vaak ook de mensen die graag naar het WK Dressuur kijken", gaat de zanger verder. "Waar paarden achter de schermen stroomstoten krijgen om in het gareel te houden

Ben ik de enige die hier nog nooit van heeft gehoord? En varkens die levend worden gekookt? leef ik dan onder een steen of verzint hij ze gewoon ter plekke.

Dat klopt wel. In België, stelletje moslims die varkentjes levend gekookt hebben in slachthuis van Tielt. We zijn stille wake gaan houden aan dat slachthuis. Was afschuwelijk, dit en nog veel vreselijke dingen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:38

Zou mij een worst wezen wat Douwe Bob doet en de leeftijd van het paard shockeert mij ook niet.

Maar waarom plaatst hij dit in hemelsnaam op Social Media? Dat is natuurlijk vragen om dergelijke reacties...
En belangrijker nog: wat als mensen het na gaan doen en daarbij wel verongelukken? Het onderschrift van Douwe Bob is nota bene: "Doe mij dit maar eens na!" (Niet zo bedoeld, ik weet het. Maar er zijn áltijd mensen die zoiets wél letterlijk nemen)
En voor de mensen die nu gaan reageren met dat het wel losloopt met het nadoen en dat meneer Bob niet verantwoordelijk is voor een ander: denk eens terug aan al die (soms idiote) challenges die een tijd rond gingen op FB!