Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
! Jennyj01 schreef:@ elisa2 deze “jongens” bedoel ik. Waarschijnlijk was het je wel duidelijk maar even ter illustratie. Zowel voor de wagen al onder de man zag je ze een aantal jaren terug heel veel. Nu echt veel minder.
[ [url=m/qO49xz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zXQfjf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Quebelle schreef:Ik vind trouwens dat Gent en Brugge niet echt te vergelijken zijn qua koetsen. Geen tramlijnen en grote afstanden in Brugge, behalve d enekele taxi's (die nu verzamelen aab het station ipv op de markt' en bussen ook niet echt veel autoverkeer. Bussen komen niet meer aan de markt maar worden omgeleid aan Sint-Salvator. De ritjes die ze lopen zijn ook niet lang te noemen en gebeuren meer dan de helft stapvoets. Stalling van de meeste paarden ligt aan de Damse vaart, wat een 15 a 20 minuten te paard vanuit centrum is dus grote verplaatsingen zijn het niet. De paardentrammen komen ook echt niet veel voor en de trekpaarden die die trekken draven eigenlijk niet.
De eigenaar van de Brugse paarden ken ik ook, mijn paard stond bij hen gestald en daar was absoluut niets op aan te merken.
Jenara schreef:Quebelle schreef:Ik vind trouwens dat Gent en Brugge niet echt te vergelijken zijn qua koetsen. Geen tramlijnen en grote afstanden in Brugge, behalve d enekele taxi's (die nu verzamelen aab het station ipv op de markt' en bussen ook niet echt veel autoverkeer. Bussen komen niet meer aan de markt maar worden omgeleid aan Sint-Salvator. De ritjes die ze lopen zijn ook niet lang te noemen en gebeuren meer dan de helft stapvoets. Stalling van de meeste paarden ligt aan de Damse vaart, wat een 15 a 20 minuten te paard vanuit centrum is dus grote verplaatsingen zijn het niet. De paardentrammen komen ook echt niet veel voor en de trekpaarden die die trekken draven eigenlijk niet.
De eigenaar van de Brugse paarden ken ik ook, mijn paard stond bij hen gestald en daar was absoluut niets op aan te merken.
Net omgekeerd, in Brugge zijn de ritten langer en voor 70% in draf met een tussenstop in het midden.
Onze ritten zijn 30minuten ongeveer en we draven enkel de stukjes die lichtjes bergop gaan (zijn er een 4-tal)
omdat de koets dan nog iets makkelijker te trekken is.
We hebben in ieder geval bijna voldoende handtekeningen verzameld om het terug bij de raad te brengen, daarbij hebben we een professor diergeneeskunde en paardenpunt Vlaanderen achter ons, dus er is hoop!
Als het toch doorgaat en over x aantal tijd wordt paardrijden verboden, emigreer ik in ieder geval ook naar een land waar de regeerorganen nog common sense hebben en niet naar de pijpen van een aantal sentimentele boomknuffelaars dansen.
Quebelle schreef:Ritten in Brugge en Gent duren beide een halfuur. Maar buiten de Steenstraat en een deel van de Wollestraat/Dijver kun je gewoon met paard en koets niet draven in Brugge. Burg, Markt, Begijnhof etc lopen ze tussen de toeristen, daar gáát dat gewoon niet.
Elisa2 schreef:Jennyj01 schreef:@ elisa2 deze “jongens” bedoel ik. Waarschijnlijk was het je wel duidelijk maar even ter illustratie. Zowel voor de wagen al onder de man zag je ze een aantal jaren terug heel veel. Nu echt veel minder.
[ [url=m/qO49xz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zXQfjf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit waren toch de paarden van Heiniken?
Jenara schreef:Quebelle schreef:Ik vind trouwens dat Gent en Brugge niet echt te vergelijken zijn qua koetsen. Geen tramlijnen en grote afstanden in Brugge, behalve d enekele taxi's (die nu verzamelen aab het station ipv op de markt' en bussen ook niet echt veel autoverkeer. Bussen komen niet meer aan de markt maar worden omgeleid aan Sint-Salvator. De ritjes die ze lopen zijn ook niet lang te noemen en gebeuren meer dan de helft stapvoets. Stalling van de meeste paarden ligt aan de Damse vaart, wat een 15 a 20 minuten te paard vanuit centrum is dus grote verplaatsingen zijn het niet. De paardentrammen komen ook echt niet veel voor en de trekpaarden die die trekken draven eigenlijk niet.
Net omgekeerd, in Brugge zijn de ritten langer en voor 70% in draf met een tussenstop in het midden.
Onze ritten zijn 30minuten ongeveer en we draven enkel de stukjes die lichtjes bergop gaan (zijn er een 4-tal)
omdat de koets dan nog iets makkelijker te trekken is.
We hebben in ieder geval bijna voldoende handtekeningen verzameld om het terug bij de raad te brengen, daarbij hebben we een professor diergeneeskunde en paardenpunt Vlaanderen achter ons, dus er is hoop!
Als het toch doorgaat en over x aantal tijd wordt paardrijden verboden, emigreer ik in ieder geval ook naar een land waar de regeerorganen nog common sense hebben en niet naar de pijpen van een aantal sentimentele boomknuffelaars dansen.
poes schreef:En ik zou ook hier je wat genuanceerder uitlaten. Je tegenstanders uitmaken voor boomknuffelaars wekt weinig sympathie of zin in dialoog.
En yep voor dr evolutie van een stad moeten veel dingen wijken. Parkeerbeleid, autoluw, dieselbeperkingen, etc zijn allemaal dingen die echt voor veel mensen vervelend zijn maar het dient wel het groter geheel.
ik merk wel dat je er heel aangedaan van bent en dat snap ik zeker. En dat de stad niet altijd in belang van de plaatselijke zelfstandigen handelt klopt. Ik snap ook je punt dat het vooral gaat om het feit dat er geen overleg noch duidelijke argumenten zijn. Daar heb je wel gelijk dat jullie het bestuur om antwoorden kunnen vragen
Riel schreef:Wat was de afspraak tussen deze man en de stad? Hoelang runt deze man dit bedrijf al in deze stad? Zijn er klachten van buurtbewoners / toeristen?
Een jaar is wel heel kort zeg, om alles in orde te brengen
poes schreef:Het is je vergevenik merk wel dat je er heel aangedaan van bent en dat snap ik zeker. En dat de stad niet altijd in belang van de plaatselijke zelfstandigen handelt klopt. Ik snap ook je punt dat het vooral gaat om het feit dat er geen overleg noch duidelijke argumenten zijn. Daar heb je wel gelijk dat jullie het bestuur om antwoorden kunnen vragen
poes schreef:Er zijn ook een hoop paardenmensen die wakker moeten worden wat betreft welzijn. Dat mes snijdt echt aan twee kanten.
Welke gevaarlijke lobbygroepjes overigens?
Furrow schreef:Nogmaals de afschaffing heeft niks te maken met dierenrechten, die in antwerpen jaren geleden ook niet.