Vuur in paardenshows dieronvriendelijk? Vraag het de paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:22

anjali schreef:
Maar vuur in combinatie met paarden is gewoon gevaarlijk.Hun manen en staart kunnen gemakkelijk in brand vliegen als er iets misgaat.

Lijkt me dat alles gedrenkt is in niet ontvlambaar materiaal. Geïmpregneerd paard als het ware. Ik zie echt de ophef niet. Dan zijn we ook allemaal tegen politiepaarden? Die doen nog wel gekkere dingen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:36

Nabster schreef:
anjali schreef:
Maar vuur in combinatie met paarden is gewoon gevaarlijk.Hun manen en staart kunnen gemakkelijk in brand vliegen als er iets misgaat.

Lijkt me dat alles gedrenkt is in niet ontvlambaar materiaal. Geïmpregneerd paard als het ware. Ik zie echt de ophef niet. Dan zijn we ook allemaal tegen politiepaarden? Die doen nog wel gekkere dingen.

Die lui van vegan streakers zijn zo of zo tegen het feit dat paarden bereden worden. Met alleen deze act schrappen zijn hun niet tevreden. Ze willen alle dieren uit de Efteling hebben en het liefst alle bereden paarden. Dit was alleen maar een aanleiding voor hun. Ook zonder deze act gaan hun gewoon door en als de Efteling de hele attractie zou opdoeken gaan ze wel weer ergens anders door met rellen. Dit zijn gewoon hooligans die verslaafd zijn aan het rellen.

Persoonlijk denk ik ook wel dat deze act heel goed in elkaar zit. Anders zou jet ook niet zo makkelijk goedgekeurd zijn door het NVWA

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:03

Nabster schreef:
anjali schreef:

nee,ik ben niet tegen politiepaarden,omdat die ingezet worden voor iets nuttigs nl. het bewaken van de veiligheid. Maar shows en circusachtige acts zijn puur voor vermaak. Dat kan ook, maar voor een pretje is het niet nodig om dieren gevaar te laten lopen.Waarbij ik ervan uitga dat de paarden niet speciaal beschermd zij tegen het vuur. maar zelfs al zou dat wel zijn,dan nog vind ik deze show niet opvoedkundig verantwoord.Trouwens zonder vuur kan het net zo goed.

anjali

Re: Vuur in paardenshows dieronvriendelijk? Vraag het de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:04

Nog iets,politiepaarden doen zwaar werk,maar krijgen hun pensioen. Op de Paardenkamp in Soest.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:45

Anjali ik volg je echt zelden nog in je gedachtegangen.
Waarom zouden deze paarden niet een goed pensioen krijgen?
En voor vermaak van de mens, alles met paarden, politie uitgesloten is hier voor vermaak.
De deken is ontworpen voor vuur, en als je goed kijkt zie je dat die deken zeer ver over de billen van het paard valt, ter bescherming van het vuur.
Het word niet zomaar goedgekeurd hoor, iets met verder kijken dan je neus lang is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:57

moonfish13 schreef:
En voor vermaak van de mens, alles met paarden, politie uitgesloten is hier voor vermaak.
De deken is ontworpen voor vuur, en als je goed kijkt zie je dat die deken zeer ver over de billen van het paard valt, ter bescherming van het vuur.
Het word niet zomaar goedgekeurd hoor, iets met verder kijken dan je neus lang is.

Met vermaak is niets mis,maar dan mag er geen gevaar bij komen.En hier is in elk geval wel de schijn van gevaar.Of het echt gevaarlijk is of niet kan ik van hieraf niet beoordelen. Maar stel dat een paard met een brandende deken op zijn rug zou struikelen,dan zou dat volgens mij wel tot gevaar kunnen leiden. En dit risico is niet nodig omdat de show ook kan zonder het vuur.Ik hoop dat ik zo goed heb uitgelegd wat ik bedoel.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:06

anjali schreef:
moonfish13 schreef:

Met vermaak is niets mis,maar dan mag er geen gevaar bij komen.En hier is in elk geval wel de schijn van gevaar.Of het echt gevaarlijk is of niet kan ik van hieraf niet beoordelen. Maar stel dat een paard met een brandende deken op zijn rug zou struikelen,dan zou dat volgens mij wel tot gevaar kunnen leiden. En dit risico is niet nodig omdat de show ook kan zonder het vuur.Ik hoop dat ik zo goed heb uitgelegd wat ik bedoel.

De schijn van gevaar is er inderdaad. Ik vraag me ook wel af hoe het werkt en of er ook iets op zit waarmee het vuur in 1 keer gedoofd kan worden in geval van nood.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:17

anjali schreef:
moonfish13 schreef:

Maar is is toch altijd een risico voor het paard. Wat we er ook mee doen.
Paarden raken gewond tijdens het vervoer in trailer, bij het krijgen van een veulen, het springen met paarden zorgt voor risico op ernstige blessure en het zelfde met dressuur. Veel paarden raken (ernstig) gewond door dat ze vast komen te liggen in een stal waar ze in staan omdat dat veiliger is dan op de wei. Maar paarden op de wei raken gewond omdat ze door de draden gaan of in de sloot terecht komen. Paarden zijn dieren die gewoon erg stress gevoelig zijn en makkelijk gewond raken met blijvende schade. En dieren die inwendig niet het beste in elkaar zitten. Misschien toch maar alle paarden en pony’s afschaffen. :=

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:54

Anjali kom op, omdat je je gram niet kan halen in het andere topic doe je het hier?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:19

Ik weet niks van een ander topic maar ik vind dat haar argumenten zeker hout snijden.
Waarom moet t? Laat een kerel met een brandende deken door de arena rennen! Waarom moet daar een beest voor gebruikt worden?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:49

Asciugamano schreef:
Ik weet niks van een ander topic maar ik vind dat haar argumenten zeker hout snijden.
Waarom moet t? Laat een kerel met een brandende deken door de arena rennen! Waarom moet daar een beest voor gebruikt worden?

Omdat het kan.... :j
Een rennende kerel vind ik toch minder om naar te kijken hoor... :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:54

Asciugamano schreef:
Janine1990 schreef:
[

Je zal t misschien niet zo bedoelen maar ik vind jouw manier van posten in dit topic wat onvriendelijk.
Bovendien doe je aannames en ‘alsof je de manager bent....’ slaat nergens op.
Ben jij dat wel? Weet jij of die paarden in de wei komen?
En ‘the obvious’ over dit onderwerp en mijn vraag (en jouw antwoord daarop) over jouw leeftijd is ook een ?-reactie.
Ik geef met mijn bericht niks aan over de paarden in de Efteling. Ik reageerde op een andere post waarin iemand zegt dat goede verzorging en training genoeg is.
Nniks is obvious en ik vraag/zoek t liever (uit) dan dat ik zomaar iets aanneem.

Je oogst wat je zaait ;)

En misschien wat om je ook aan dikgedrukte te houden...

Asciugamano schreef:
Nou... t zou leuk zijn als ze ook nog iets van natuurlijk gedrag mochten vertonen...

Ik zou niet willen zeggen dat dit géén aanname is... En dat is het enige waar ik mee scherm.

Neem aan dat ik niet meer op jouw vraag over mijn leeftijd in hoef te gaan, aangezien je er verder niets meer op wilde zeggen dan in bovenstaande.

anjali schreef:
Hun manen en staart kunnen gemakkelijk in brand vliegen als er iets misgaat.

Hoorn brand niet echt, het smeult meer.
Ik kan het je kapseltechnisch niet aanraden om je haar ff in de fik te zetten, maar ik spreek wel uit ervaring. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:55

sneeuwpop schreef:
Asciugamano schreef:

Omdat het kan.... :j
Een rennende kerel vind ik toch minder om naar te kijken hoor... :')

Nouja... depends...
Ik kan wel een aantal mannen bedenken die ik graag zie rennen... Naakt... met een brandende deken. <<)

link2thepast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:09

Janine1990 schreef:
.........

Nouja... depends...
Ik kan wel een aantal mannen bedenken die ik graag zie rennen... Naakt... met een brandende deken. <<)

*\o/* me to .... maar of dat zo past binnen een familiepark -O-

Verder vind ik het heel triest dat de efteling een lijdend voorwerp is geworden in de media aandacht. Het ontbreekt mij volledig wat een onderzoek gaat invullen aan de dialoog tussen enerzijds groeperingen die stelling nemen in "dieren mogen niet gebruikt worden" en anderzijds "dieren mogen wel gebruikt worden".
Wellicht een show-stop of een verdere doorzetting. 1-0 voor wie dan eigenlijk? In ieder geval voor de media die er goed aan verdienen en de politici waardoor het in ieder geval lijkt of ze wat doen :')