Tuigpaardrijders stemmen massaal voor afsplitsing KNHS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Tuigpaardrijders stemmen massaal voor afsplitsing KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:43

Dat klopt. Ook in andere disciplines gebeuren er rare dingen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Tuigpaardrijders stemmen massaal voor afsplitsing KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:50

En bij de afschaffing van hulpmiddelen vrees ik wat er achter de schermen bij sommigen gebeurd om dat op te heffen.
Bij de hackneys is dubbel beslag niet toegestaan. Je moet eens zien wat er gebeurd om dat te compenseren bij sommige rijders. Staan op mega hoeven en ijzers met zooltjes waar tussen de hoef en zool gewichten in zitten. En daar staan ze 24/7 op. Juryleden zijn geen hoefsmeden/dierenartsen die kunnen oordelen wat goed is. Dan zie ik liever een dubbel ijzer waar ze een half uurtje mee lopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:06

Neonlight schreef:
En bij de afschaffing van hulpmiddelen vrees ik wat er achter de schermen bij sommigen gebeurd om dat op te heffen.
Bij de hackneys is dubbel beslag niet toegestaan. Je moet eens zien wat er gebeurd om dat te compenseren bij sommige rijders. Staan op mega hoeven en ijzers met zooltjes waar tussen de hoef en zool gewichten in zitten. En daar staan ze 24/7 op. Juryleden zijn geen hoefsmeden/dierenartsen die kunnen oordelen wat goed is. Dan zie ik liever een dubbel ijzer waar ze een half uurtje mee lopen.

Misschien is een rigoureuze beslissing van de KNHS, zoals deze, juist nodig om die mentaliteit aan te pakken.

Het ultieme sportpaard is maar gedeeltelijk maakbaar. Zelf heb ik het idee dat dit in het springen en de dressuur steeds meer geaccepteerd raakt. Maar als ik jouw reactie lees... dan zijn kleine stapjes niet het juiste middel.

Anyhow... we zullen nu wel zien hoe het loopt... Ik hoop dat voor 'de vijand' de KNHS in aanzien is gestegen aangaande dierenwelzijn.