De Noorse herken je aan de puntige bladeren, en de andere esdoorns hebben echt andere bladeren.Rebeccatjuh, ik denk dat dat idd de es is. Als je geen helikoptertjes ziet is het geen esdoorn.
(correct me if i'm wrong
) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
De Noorse herken je aan de puntige bladeren, en de andere esdoorns hebben echt andere bladeren.
) Sanniejtjuh schreef:Rebeccatjuh schreef:[ [url=m/3xL7Da.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d0hu5H.jpg]Afbeelding[/url] ]
Omdat er dichtbij onze weilanden esdoorns blijken te staan, zijn wij zorgvuldig aan het analyseren welke bomen er bij de weilanden/paddocks staan.
Onderstaande boom kan ik niet plaatsen (en diverse apps ook niet). Wie van jullie weet welke boom dit is- en kan deze blijven?
Wij hebben deze ook staan, volgens onze boomverzorger is het een Es. Deze geven ook flink zaden af maar zijn anders van vorm.
[ [url=m/47Les6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BjpIXz.jpg]Afbeelding[/url] ]
henny_w schreef:KB01 schreef:[ [url=m/xcUT8u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is nog een foto van een scheut hier.
Volgens mij zijn beide foto's van de gewone esdoorn. Althans dezelfde heb ik hier ook op een buurperceel staan. Zowel het grote blad als de zaailing zien er precies zo uit.
Sophie_Wind schreef:KB01, dat lijkt mij toch echt een gewone esdoorn helaas...De Noorse herken je aan de puntige bladeren, en de andere esdoorns hebben echt andere bladeren.
Rebeccatjuh, ik denk dat dat idd de es is. Als je geen helikoptertjes ziet is het geen esdoorn.
(correct me if i'm wrong)
Sophie_Wind schreef:KB01, dat lijkt mij toch echt een gewone esdoorn helaas...De Noorse herken je aan de puntige bladeren, en de andere esdoorns hebben echt andere bladeren.
Rebeccatjuh, ik denk dat dat idd de es is. Als je geen helikoptertjes ziet is het geen esdoorn.
(correct me if i'm wrong)
ingetje3012 schreef:Een gekke vraag misschien..
Wij hebben achter het huis en kleine paddock van 20 x 25. Bij de buren van onze buren staat een 3tal esdoorns. De andere staan achter ons perceel en kunnen we weghalen gelukkig.
Maar die 3 niet.
Zou het helpen als je in de herfst een heel fijnmazig net spant in de paddock om alle bladeren en en vlindertjes op te vangen? En dan tot de bomen kaal zijn..
Karin_deB schreef:ingetje3012 schreef:Een gekke vraag misschien..
Wij hebben achter het huis en kleine paddock van 20 x 25. Bij de buren van onze buren staat een 3tal esdoorns. De andere staan achter ons perceel en kunnen we weghalen gelukkig.
Maar die 3 niet.
Zou het helpen als je in de herfst een heel fijnmazig net spant in de paddock om alle bladeren en en vlindertjes op te vangen? En dan tot de bomen kaal zijn..
Dit heb ik gedaan.
Ik heb namelijk 2 eiken en 1 gewone esdoorn in mijn paddock staan, dus allemaal giftig.
Het vangt voor 90% op dus scheelt wel veel!!
Karin_deB schreef:ingetje3012 schreef:Een gekke vraag misschien..
Maar die 3 niet.
Dit heb ik gedaan.
Ik heb namelijk 2 eiken en 1 gewone esdoorn in mijn paddock staan, dus allemaal giftig.
Het vangt voor 90% op dus scheelt wel veel!!

Wel heel netjes gedaan, en super handig! cissy schreef:Wat ik me afvraag is hoe kun je er zeker van zijn dat je geen hooi koopt van een perceel met zaailingen erin?
Wij kopen hooi bij een handelaar en je weet niet waar hij het vandaan heeft. Simpel erom vragen gaat m niet worden den ik. Zeker omdat het nu blijkbaar een probleem is dit jaar met de vele zaailingen is dit toch wel een ding waar ik me zorgen om maak.
cissy schreef:Wat ik me afvraag is hoe kun je er zeker van zijn dat je geen hooi koopt van een perceel met zaailingen erin?
Wij kopen hooi bij een handelaar en je weet niet waar hij het vandaan heeft. Simpel erom vragen gaat m niet worden den ik. Zeker omdat het nu blijkbaar een probleem is dit jaar met de vele zaailingen is dit toch wel een ding waar ik me zorgen om maak.

maessie schreef:Hier helaas ook esdoorn op het erf. Gelijk naast het weiland een veldesdoorn als het goed is, en rondom de boerderij helaas wel gewone.. In het weiland gelukkig nog geen zaailingen kunnen ontdekken, maar op andere plekken wel..
De 2e foto zou de veldesdoorn moeten zijn, de anderen ben ik bang voor de gewone..![]()
[ [url=m/QdfbDk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4frzcr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lODaqm.jpg]Afbeelding[/url] ]
maessie schreef:Hier helaas ook esdoorn op het erf. Gelijk naast het weiland een veldesdoorn als het goed is, en rondom de boerderij helaas wel gewone.. In het weiland gelukkig nog geen zaailingen kunnen ontdekken, maar op andere plekken wel..
De 2e foto zou de veldesdoorn moeten zijn, de anderen ben ik bang voor de gewone..![]()
[ [url=m/QdfbDk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4frzcr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lODaqm.jpg]Afbeelding[/url] ]