Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Wat ik me nu afvraag,als je je eigen paard terug steelt,dan kunnen ze je toch niks maken?Je hebt de papieren en paspoort plus alle foto's en bewijzen dat het paard van jou is.
Denk dat mocht het me ooit gebeuren ik nergens geen melding maakt en zelf op onderzoek ga,volgens mij ben je dan wijzer uit.
mylittlejoy schreef:beatje schreef:Wat ik me nu afvraag,als je je eigen paard terug steelt,dan kunnen ze je toch niks maken?Je hebt de papieren en paspoort plus alle foto's en bewijzen dat het paard van jou is.
Denk dat mocht het me ooit gebeuren ik nergens geen melding maakt en zelf op onderzoek ga,volgens mij ben je dan wijzer uit.
Niet helemaal. De paarden in dit verhaal zijn volgens mij met papieren naar die Rowan gebracht (die kreeg opdracht ze te verkopen).
Daarnaast, als je als nieuwe eigenaar een getekende koopovereenkomst hebt die bewijst dat jij dat paard hebt gekocht, kan je het paard gewoon terughalen.
mylittlejoy schreef:@beatje: Als jij een koopovereenkomst hebt uit 2012 en ik uit 2018, dan heb jij aan jouw koopovereenkomst niet zoveel. Mits mijn koop van het paard te goeder trouw is geweest. Kon ik als nieuwe koper weten dat deze koop niet in de haak was, dan kan je wel aanspraak maken op het paard als vorige eigenaar volgens mij.
Het is wat krom als je het door de ogen van een vorige eigenaar bekijkt waarvan het paard is gestolen, dat ben ik met je eens. Maar bekijk het ook eens door de ogen van iemand die een paard koopt met de beste bedoelingen voor een marktconforme prijs. Dan is de manier waarop het is geregeld weer niet zo raar.