Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:32

Volgens het Eindhovens Dagblad is Rowan S. opgepakt. Hij heeft nog gevangenisstraf tegoed.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:45

Wat ik me nu afvraag,als je je eigen paard terug steelt,dan kunnen ze je toch niks maken?Je hebt de papieren en paspoort plus alle foto's en bewijzen dat het paard van jou is.

Denk dat mocht het me ooit gebeuren ik nergens geen melding maakt en zelf op onderzoek ga,volgens mij ben je dan wijzer uit.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:02

beatje schreef:
Wat ik me nu afvraag,als je je eigen paard terug steelt,dan kunnen ze je toch niks maken?Je hebt de papieren en paspoort plus alle foto's en bewijzen dat het paard van jou is.

Denk dat mocht het me ooit gebeuren ik nergens geen melding maakt en zelf op onderzoek ga,volgens mij ben je dan wijzer uit.

Niet helemaal. De paarden in dit verhaal zijn volgens mij met papieren naar die Rowan gebracht (die kreeg opdracht ze te verkopen).

Daarnaast, als je als nieuwe eigenaar een getekende koopovereenkomst hebt die bewijst dat jij dat paard hebt gekocht, kan je het paard gewoon terughalen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:23

mylittlejoy schreef:
beatje schreef:

Niet helemaal. De paarden in dit verhaal zijn volgens mij met papieren naar die Rowan gebracht (die kreeg opdracht ze te verkopen).

Daarnaast, als je als nieuwe eigenaar een getekende koopovereenkomst hebt die bewijst dat jij dat paard hebt gekocht, kan je het paard gewoon terughalen.

Maar als het goed is heb jij die ook nog.Mijn ene paard is overleden maar haar papieren plus koopovereenkomst liggen nog in de kast.Als de politie dan bij mij aan de deur zou staan gaan ze maar moeten bewijzen.Hun alleen een verkoopovereenkomst,ik met en verkoopovereenkomst en alle papieren. Ik blijf het gewoon zo raar vinden dat je een gestolen paard niet terug krijgt.In dit geval kan ik het nog iets begrijpen omdat de paarden uit handen zijn gegeven,maar met paarden uit een wei of stal gestolen is dit ook gewoon zo.
Geld trouwens voor honden ook,een vriendin van mij heeft zo'n gevalletje gehad.Daarom denk ik ook dat ik geen aangifte ooit zal doen en zelf mijn dieren opsporen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:28

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:33

@beatje: Als jij een koopovereenkomst hebt uit 2012 en ik uit 2018, dan heb jij aan jouw koopovereenkomst niet zoveel. Mits mijn koop van het paard te goeder trouw is geweest. Kon ik als nieuwe koper weten dat deze koop niet in de haak was, dan kan je wel aanspraak maken op het paard als vorige eigenaar volgens mij.

Het is wat krom als je het door de ogen van een vorige eigenaar bekijkt waarvan het paard is gestolen, dat ben ik met je eens. Maar bekijk het ook eens door de ogen van iemand die een paard koopt met de beste bedoelingen voor een marktconforme prijs. Dan is de manier waarop het is geregeld weer niet zo raar.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:44

mylittlejoy schreef:
@beatje: Als jij een koopovereenkomst hebt uit 2012 en ik uit 2018, dan heb jij aan jouw koopovereenkomst niet zoveel. Mits mijn koop van het paard te goeder trouw is geweest. Kon ik als nieuwe koper weten dat deze koop niet in de haak was, dan kan je wel aanspraak maken op het paard als vorige eigenaar volgens mij.

Het is wat krom als je het door de ogen van een vorige eigenaar bekijkt waarvan het paard is gestolen, dat ben ik met je eens. Maar bekijk het ook eens door de ogen van iemand die een paard koopt met de beste bedoelingen voor een marktconforme prijs. Dan is de manier waarop het is geregeld weer niet zo raar.

Maar deze paarden waren niet gestolen. R.S. zou ze in opdracht verkopen. dat heeft hij ook gedaan,maar hij heeft het geld zelf gehouden. Hij heeft dus in feite geen paarden gestolen,maar geld.Dat geld moet hij nu aan de verkopers gaan geven vind ik.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:01

Klopt! Was even een zijspoortje waar we op gingen met Beatje. Ik weet trouwens niet of je automatisch dat geld terugkrijgt of daar een civiele procedure voor moet starten.