SinneJ schreef:Ik heb enkel gezegd dat mensen die niet capabel zijn, niet met zo'n bitten moeten gaan prutsen... je maakt wel iets heel erg anders van.
De paradox van het verhaal is dat enkel mensen die het niet écht nodig hebben het zouden mogen gebruiken. En ja er is meerwaarde. Ik begrijp dat jij het niet wil gebruiken met de kleine mond van je paard, maar zolang je niet ervaren hebt wat de meerwaarde is, en hoe dat vriendelijk rijden niet uitsluit, is het toch weer gemakkelijk om te roeptoeteren. Ik heb geen aanval aan jou gericht, dus hou het netjes.
Er is niet alleen een verschil in finesse, maar ook in 'richting' zoals eerder al gezegd was alsook snelheid. Die 2 extra elementen zijn dus echt wel een meerwaarde indien juist gebruikt.
Zorg wel dat je zeker bent van wat je aan neemt alvorens het als argument te gebruiken.
Dat ik het niet in de mond van MIJN paard wil steken betekent niet dat ik er nog nooit mee gereden heb. 
Alle uitleg van de eigenaren ten spijt heb ik overigens inderdaad geen meerwaarde ervaren. Ja, in de zin dat de knol idd "simpeler" te rijden was maar dat ervaarde ik persoonlijk eerder als een lapmiddel dan als meerwaarde. Maar dat ligt aan interpretatie.