Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
stoffel schreef:rien10 schreef:Ja, want dat lost het drie uur wachten namelijk op
Je gaat ook echt naar huis om onderweg te horen dat je kampioen bent geworden.
Ja of dan moet je met 2 auto's maar wat onpraktisch.
alice0cullen schreef:Waarom dan niet gewoon prijsuitreiking doen na de laatste van de categorie. Dus B bij de B, L bij de L. Zo voorkom je lang wachten, dan gewoon de muziek een tandje zachter en walla iedereen tevreden.
dems75 schreef:Bij ijslanderwedstrijden maakt iedereen een prikwei op wedstrijden. Kunnen de paarden tussen de proeven lekker chillen. Ererondes worden meteen na een finale gereden, hoef je niet weer af- en op te zadelen.
Ayasha schreef:bigone schreef:Ooit eens iemand die gehuldigd werd als beste dressuurcombinatie. In de springring buiten, jong paard , muziek en heel veel lawaai, paard bleek ook goed te kunnen springen.![]()
en de ruiter?
vur schreef:Ik heb me altijd geërgerd aan prijsuitreikingen waarbij de speaker door de microfoon blert om het publiek op te zwepen en de muziek keihard wordt aangezet. Waar is dat goed voor? Doe je als paard je best, krijg je dat als stank voor dank. Zo ook bijvoorbeeld bij de HK. Ik vraag me echt waar die herrie goed voor is.
sumic schreef:Als je graag wilt dat de ereronde en huldigingen te paard moeten blijven.. er is een petitie gestart! https://www.petities24.com/signatures/h ... s=58965971
LBLGypsyCobs schreef:Maar als ik het goed begrijp, wel of geen ere ronde, mensen blijven toch wel uren wachten op de uitslag, omdat ze het niet redden om het paard even thuis te brengen en dan weer op tijd terug te zijn.
Dus die paarden staan toch op de trailer.
Is het nu op zo'n evenement niet mogelijk om meer stallen te regelen?
Noodstallen en tenten zijn zo gezet, maak afspraken met stallen en boerderijen in de buurt.
Geef de mensen die een ereronde moeten/mogen rijden de kans om even warm te rijden voor ze de ring in moeten voor het spektakel rondje voor publiek.
En wat is er op tegen om thuis af en toe prijsuitreiking te oefenen?
Met een paar combinaties de bak in, muziek aan, wat mensen die klappen en doen.
Maak er voor de paarden ook een feestje van, zodat ze het als positief ervaren.
Soort van vrijdagmiddagborrel op kantoor, maar dan in de bak met paard erbij.
Je kunt dan ook wat ervaren en koele paarden inzetten als goed voorbeeld.
Mensen gaan steeds meer schriktraining doen, waarom dit niet mee pakken?
En die ene combinatie die echt niet wil wegens nog maar net hersteld van blessure of drachtig of weet ik het wat, er is toch wel mogelijkheid dat Ermelo wat paradepaardjes achter de hand heeft die koel genoeg zijn om met een vreemde ruiter een lintje, beker en deken op te halen?
bigone schreef:Ooit eens iemand die gehuldigd werd als beste dressuurcombinatie. In de springring buiten, jong paard , muziek en heel veel lawaai, paard bleek ook goed te kunnen springen.

Jessix schreef:De huidige KWPNer is inderdaad een stresskip, wat jammer is. Uiteraard speelt de angst van de ruiter ook wel een rol. Anders zou Tristan Tucker niet zo’n succes hebben!En dan blijft nog de vraag waarom de springruiter wel een ereronde rijdt op zijn KWPNer?
SusanH schreef:Het kan ook anders. Gisteren filmpjes gezien van de huldiging bij het UK springen. In stap door de baan, wel met lintjes om. Geen ereronde met spektakel, maar wel een rondje voor de winnaars. Ik vond het mooi: https://www.facebook.com/knhs.utrecht/v ... 417995999/