Amber_anne schreef:Francieen schreef:Eerst denk ik waar bemoeien mensen zich mee? Ik ken zat mensen die een geit bij een paard hebben staan en dat gaat ook prima. Ik had een zwaar geblesseerd paard wat 3 maanden alleen heeft gestaan omdat op het moment dat de ander wegging ze totaal panikeerde. Dus heb ik dr echt 100 procent alleen gezet. Dit was voor haar best wil omdat ze met anderen erbij ging spelen en bokken en dit mocht niet. Na due paar maanden mocht ze weer de wei op met vriendjes en ik zag duidelijk dat ze vrolijker was.
Daarbij als we naar de dierenarts gaan of op wedstrijd staat je gezelschapspaard toch weer alleen? Dus dan moet je 3 paarden gaan houden ofzo? Sorry maar ik vind deze uitspraak niet helemaal doordacht. Ik ben het er 100 procent mee eens dat paarden beter met zn tweeen kunnen zijn maar soms laat de situatie dat niet toe en dan hebben ze naar mijn mening soms even “pech”
Er is een verschil tussen permanent alleen of tijdelijk.
Heb 2 paarden gereden bij iemand aan huis, zij ging met 1 paard weleens een weekje weg en dan stond het thuis paard alleen. Dat is niet hetzelfde als de pony bij de buurman die dag en nacht alleen stond al jaren lang
Ja dat snap ik! Maar in de titel staat dat het verboden moet worden dat een paard alleen staat. Vandaar mijn reactie