Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:34

Die cyste heeft hij zijn hele leven al gehad volgens mij. Ik kan me vaag herinneren dat hij een 'bemerking had en dan zal dat het wel zijn geweest. Legio paarden die lopen met een cyste waarvan je het nooit zult weten; ligt er een beetje aan waar het zit. Een cyste "ontstaat" niet spontaan op 10+jarige leeftijd. Een cyste is ook niet erfelijk. Volgens mij heeft dat geen rol gespeeld bij zijn latere kreupelheid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:37

Babootje schreef:
Die cyste heeft hij zijn hele leven al gehad volgens mij. Ik kan me vaag herinneren dat hij een 'bemerking had en dan zal dat het wel zijn geweest. Legio paarden die lopen met een cyste waarvan je het nooit zult weten; ligt er een beetje aan waar het zit. Een cyste "ontstaat" niet spontaan op 10+jarige leeftijd. Een cyste is ook niet erfelijk. Volgens mij heeft dat geen rol gespeeld bij zijn latere kreupelheid.

Hij was toch ook niet goed gekapt?

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:44

Ik schrok inderdaad ook van de filmpjes. Als dit zo geweldig moet zijn.. Echt dood zonde

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:54

Ik ben heel benieuwd hoe een Carl Hester of Charlotte D met Total US door de baan zouden gaan.

(denk persoonlijk dat het beeld dan een stuk prettiger zou zijn......)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:55

ze hadden toch ander beslag gebruikt als wat hij altijd had? zoiets heb ik een keer gelezen, maar we zullen het nooit weten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:55

Wat een commetaar weer..die paarden zijn nog piepjong en de ambiance vreselijk indrukwekkend voor ze. Niet geheel onlogisch dat het er dan niet geheel ontspannen uit ziet..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:58

bosox schreef:
Bandages vind ik idd logisch, voor het plaatje. Springschoenen ter bescherming, moet ook wel met deze idiote bewegingen.

Maar niemand heeft nog gereageerd op het feit dat Toto JR en Total US totaal geen goed ruggebruik hebben. Hier een willekeurig plaatje (toevallig hier wél ruimte aan de voorkant, maar we kunnen allemaal zien in de filmpjes dat dat 99% van de tijd niet het geval is).
[ [url=m/kP0Vpn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Karel? Is that you? :+

Joh, het zijn jonge paarden met weinig ringervaring en de mannen deden een 'rondje voor de fokkers'. Ja, dan komt er spanning en spektakel bij kijken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:14

Elisa2 schreef:
Wat een commetaar weer..die paarden zijn nog piepjong en de ambiance vreselijk indrukwekkend voor ze. Niet geheel onlogisch dat het er dan niet geheel ontspannen uit ziet..

Eens :') je zou de namen eens op moeten schrijven en als ze dan dr volgende os winnen vergelijken met de reacties : altijd al gezegd dat het zo'n goed paard was):D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:45

Electra63 schreef:
Babootje schreef:

Hij was toch ook niet goed gekapt?

Beslag. De Duitsers hadden er een hele constructie onder zitten zag ik toen in de docu.
Ja heel belangrijk; als een paard al jaren gewend is aan een bepaald beslag moet je dat niet ineens veranderen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:24

Malle1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:26

VValar schreef:
Thatgrumpyh schreef:
Kan me vorstellen dat dat het reden is dat ze nooit de paarden verkopen, omdat ze weten dat ze uit elkaar vallen als iemand anders ze gaat rijden.

_O-

Zijn zat paarden verkocht die het daarna in de sport nog heel fijn deden. Die ruiters rijden er zo goed mee weg omdat de dieren gewoon goed opgeleid waren. Denk maar aan Rafel, Boston, Asther de Jeu of Nourejev. Niet van die onzin dingen praten aub

Ravel is nog van de tijd dat Gal niet zo extreem trainde, Asther heeft er niet lang gestaan, Nourejev is ook uit de tijd van Ravel.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:33

In het tweede filmpje van kwpn zelf vind ik ze beiden beter voorgesteld. En ook wel emotioneel voor Gal, hij heeft m tenslotte zo ver gebracht. Tis ook maar een mens.

Malle1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:37

Babootje schreef:
De dekdienst. Hij moest veel dekken (om de investering van 15+ miljoen een beetje terug te verdienen).
.

Waar baseer je dat op? Dat hij veel MOEST dekken om de investering terug te verdienen? Net als die 15 miljoen plus? Er is altijd gesproken over een bedrag tussen de 9 en 15 miljoen en geen plus.

Gezien het enorme dekgeld wat er destijds gevraagd is, heeft hij niet exorbitant veel hoeven dekken.

Malle1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:39

Cayenne schreef:
Joh, het zijn jonge paarden met weinig ringervaring en de mannen deden een 'rondje voor de fokkers'. Ja, dan komt er spanning en spektakel bij kijken.

Weinig ringervaring??? Die hebben al wat km op de teller staan hoor!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:48

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:49

Ook ik schrok wel van wat er werd voorgesteld. :oo
Ze lijken onderhand meer een American Saddlehorse dan een dressuurpaard.
Zo jammer!

Het weerzien met Totilas was natuurlijk wel bijzonder.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 03-02-19 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:56

Nieuwsredactie schreef:
Tegelijkertijd met Totilas (Gribaldi uit Lominka elite pref prest PROK van Glendale, fokker J.K. Schuil & A. Visser uit Broeksterwoude), die aan de hand werd gepresenteerd door Matthias Alexander Rath, "

Anoeska27 schreef:
Zeker mooi. Het klopt alleen niet dat Nederland het thuisland was van hem, hij is in Duitsland gefokt en geboren.

Broeksterwoude is anders aardig Nederlands...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:01

mirjamalvaro schreef:
Ik kijk geloof ik andere filmpjes dan de mensen die ze onregelmatig, gefrustreerd en weet ik het vinden.

Ik zie twee zeer hete paarden, showblok, vreemde lichten, vreemde en drukke omgeving, op het voorterrein denk ik ook drukte met al die Totilas hengsten.
Staarten mooi ontspannen, goed orenspel (dan naar voren, dan weer oplettend naar de ruiter). Ja taktfouten af en toe, maar volgens mij meer door het te heet worden dan door de trainingswijze.
Zodra Total te veel spanning op ging bouwen zag ik Edward weer een klopje en gerustelling geven.

Dus ja ik heb wel ervan genoten. :o

Precies wat ik ook zie, en zo te zien maakt het paard zicht behoorlijk heet en moet hij flink rijden.

Ik vind zeker die met de bles een onwijs krachtig achterbeen gebruik zeker met de keertwending laat hij dit prachtig zien.

En wat ik ook zie zijn jonge dieren
(Totilas alweer 19! Jeetje)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:05

Nou wat een hoop poeha om niet zo heel erg veel...
Nee, de heren zijn niet mijn favorieten om naar te kijken. Maar als ik kijk dan vind ik wel dat hier zwáár wordt overdreven.

Ik heb alleen niet echt het idee dat ik naar krapaan 8-jarigen zit te kijken :+ En ja, dat vind ik zonde.
Als Governor er bij komt zie je ook dat die nog lang niet zo ver is, natuurlijk een flinke inspanning in de VHO trofee en dan nog weer de ring in moeten en dan ook nog de hele tijd op je gat moeten zitten terwijl je dat klaarblijkelijk thuis nog niet echt aan het oefenen bent.

Is het oneerlijk rijden van de heren? Dat laat ik maar even in het midden.
Ik hoop dat ze de paarden heel houden, de tijd zal het leren. Ik vind het een positieve ontwikkeling dat meerdere mensen hun vraagtekens zetten bij bepaalde dingen in de rijderij, verandering is zeker in Nederland hard noig. Maar laten we het niet overdrijven, dat geeft het ook een verkeerd beeld aan een leek. Gezien de omstandigheden vond ik de beelden verre van schokkend.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:12

Maar, ff helemaal terug on topic: had Totilas nog geen afscheid genomen? Kennelijk niet dus :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:14

rien10 schreef:
Maar, ff helemaal terug on topic: had Totilas nog geen afscheid genomen? Kennelijk niet dus :D

Dit was meer een demonstratie van zijn goedgekeurde zonen en kleinzonen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:19

Babootje schreef:

Een cyste kan helaas wel zomaar ontstaan op latere leeftijd.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:02

Wat een mooi en emotioneel filmpje van kwpn. Ik vind het echt een prachtig paard.
En na al die sh*t die Rath over zich heen heeft gekregen, vind ik het bijzonder dapper en sportief dat hij met Totilas hier heen komt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:09

Slmt9 schreef:
Wat een mooi en emotioneel filmpje van kwpn. Ik vind het echt een prachtig paard.
En na al die sh*t die Rath over zich heen heeft gekregen, vind ik het bijzonder dapper en sportief dat hij met Totilas hier heen komt.

Ook dat!

Valdesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:11

Is Hans Peter Minderhoud nu de vaste ruiter van Toto jr? Ik dacht namelijk dat Toto jr voor Edward bedoelt was. :?