Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Harry72 schreef:Maartje1990 schreef:Morgen mogelijkheid om tussen 12 en 2 paarden tr laten vaccineren bij paardenkliniek venlo wellicht interessant voor sommige hier
[ [url=m/wuhqhG.png]Afbeelding[/url] ]
Lekker handig om nu te gaan verzamelen.
Er hoeft maar 1 paard tussen te zitten die al besmet is ,en het feest is compleet.
Als er bij de koeien of varkens iets uitbreekt is er haast gelijk een stand stil.
En word bij dreiging alleen al contact en verzamelen afgeraden.
En wat doen ze nu ??? en ook nog een DAP die het organiseert![]()
![]()
![]()
En op de trailer /wagen laten staan helpt NIET.
Griep gaat ook door de lucht.
De veearts huppelt van trailer naar trailer.
En vergeet niet ,ook met de adem kun je een griepvirus overbrengen.![]()
![]()
Maartje1990 schreef:Morgen mogelijkheid om tussen 12 en 2 paarden tr laten vaccineren bij paardenkliniek venlo wellicht interessant voor sommige hier
Harry72 schreef:Maartje1990 schreef:Morgen mogelijkheid om tussen 12 en 2 paarden tr laten vaccineren bij paardenkliniek venlo wellicht interessant voor sommige hier
Lekker handig om nu te gaan verzamelen.
Er hoeft maar 1 paard tussen te zitten die al besmet is ,en het feest is compleet.
Als er bij de koeien of varkens iets uitbreekt is er haast gelijk een stand stil.
En word bij dreiging alleen al contact en verzamelen afgeraden.
En wat doen ze nu ??? en ook nog een DAP die het organiseert![]()
![]()
![]()
En op de trailer /wagen laten staan helpt NIET.
Griep gaat ook door de lucht.
De veearts huppelt van trailer naar trailer.
En vergeet niet ,ook met de adem kun je een griepvirus overbrengen.![]()
![]()
germie schreef:De mijne wordt 1 keer per jaar ingeent, de andere 2 op stal zijn niet ingeent. Vaker dan 1 keer per jaar ga ik niet doen. Allereerst is het paspoort nu al vol, de dierenarts schrijft een volgende keer in de kantlijn bij en de daarop volgende keer gaat ie de pagina 'anders dan influenza' aanpassen door 'anders dan' weg te strepen, dan hoef ik geen nieuw paspoort aan te schaffen heeft ie me verzekerd. Paard is nog maar 15 en paspoort is nu al vol. Dat klopt gewoon niet immers. Ze zouden voor 60 injecties een paspoort moeten maken, dan kun je 2 keer per jaar (en deed ik nog maar 1 keer per jaar).
Maar ik vind het ook vooral een hoop hysterie om niets. Mijn paard heeft als twenter ook een keer griep gehad, en was wel ingeent. Mensen worden ook een keertje ziek hoor.
VanHuisUit schreef:Nou als er zo met een uitbraak van rhino of droes werd gereageerd zouden er een stuk minder paarden daaraan overlijden![]()
Kijk influenza is niet fijn voor een paard, maar ze gaan er niet dood aan. Of je moet complicaties hebben maar dat geldt bij elke ziekte.
Ik vind het een enorme hysterie die er echt niet toe gaat lijden dat mensen een paar weken niet op wedstrijd gaan, of niet naar een manege, etc, sterker dat deed zelfs de KNHS niet midden in de rhino uitbraak periode tijdens de kampioenschappen destijds(iets met goed voorbeeld doet goed volgen???).
VanHuisUit schreef:Kijk influenza is niet fijn voor een paard, maar ze gaan er niet dood aan. Of je moet complicaties hebben maar dat geldt bij elke ziekte.
Ik vind het een enorme hysterie die er echt niet toe gaat lijden dat mensen een paar weken niet op wedstrijd gaan, of niet naar een manege, etc, sterker dat deed zelfs de KNHS niet midden in de rhino uitbraak periode tijdens de kampioenschappen destijds(iets met goed voorbeeld doet goed volgen???).
henny_w schreef:Wat een angstzaaierij ineens?
Jaren terug heb ik met 2 paarden meegemaakt dat ze doodziek werden door een influenza besmetting ondanks altijd keurig vaccineren. Het ene paard kreeg als complicatie er zelfs een fikse longontsteking bij. Hoezo krijgen ze de influenza infectie milder als ze gevaccineerd zijn?
Mijn ervaring was helaas het tegenover gestelde.