Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pillow schreef:Sintara schreef:Misschien te netjes dressuurmatig opgeleid? Als ze te goed voor druk wijken zijn ze natuurlijk niet handig in het uit elkaar drijven van groepen mensen
dat lijkt mij behoorlijke onzin
kyrkelover schreef:Ja ca. 1,65. Bruin paard. Het probleem zal zijn dat hij nog hengst is, maarja dat is kwestie van laten castereren als hij goed genoeg is. De prijs is daar ook zeker naar dat ze hem dan nog voor een leuk bedrag hebben.
germie schreef:Nu heb ik eigenlijk geen paard te koop, maar de mijne zou het prima hebben bij de politie. Die vindt juist drukte enzo leuk.
En het afwijzen zal inderdaad het feit hengst zijn. Ik wil ook geen hengst zomaar op stal. Ben inderdaad een keer van stal verhuisd omdat de stalhouder ineens vond dat een hengst welkom was. Maar ik snap ook dat jij niet castreert voor verkoop.
kyrkelover schreef:germie schreef:Nu heb ik eigenlijk geen paard te koop, maar de mijne zou het prima hebben bij de politie. Die vindt juist drukte enzo leuk.
En het afwijzen zal inderdaad het feit hengst zijn. Ik wil ook geen hengst zomaar op stal. Ben inderdaad een keer van stal verhuisd omdat de stalhouder ineens vond dat een hengst welkom was. Maar ik snap ook dat jij niet castreert voor verkoop.
Nu heeft dit niets met de politie te maken, maar ik vraag mij dan af waarom verhuizen.
Omdat jij bang bent voor het woord hengst of was deze onhandelbaar?
Citaat:Nee, maar in 2007 had ik op 26 december een prachtig kerstveulen omdat de stalhouder zijn hengst (welliswaar met opzet) bij mijn merrie had laten lopen. Ja, het heeft gelukkig goed uitgepakt, merrie heeft er niets aan overgehouden en het was een heel mooi veulen. Maar ik heb een paard om te rijden, dus ik moest toen 6 weken uit de sport na de geboorte (heb tot 18 dagen voor de geboorte nog gewoon wedstrijden gereden, dat ging gelukkig). Dat wil ik niet nogmaals.
Waar ik nu sta staan ook 2 hengsten. Maar die zijn leuk en gedragen zich. Zijn als veulen gekomen en worden met meerdere stroomdraden bij de merries weggehouden. Ik ga ze straks hopelijk zadelmak maken. Maar als het beleid is geen hengsten en dan ineens wel en de hengsten mogen gebruik maken van dezelfde paddocks als de ruinen en merries, dan ga ik weg ja. Simpel omdat ik niet nog een keer een ongevraagd veulen wil. Dat ik toen weggegaan ben heeft wel even geduurd, ik heb het netjes aangezien, maar op een gegeven moment MOEST MIJN MERRIE maar midden in de zomer op stal omdat die domme hengst door de draden gegaan was om bij mijn merrie te komen. Dat heb ik geweigerd, is niet mijn probleem dat die hengst nog ballen heeft en de eigenaar een castratie te duur vindt. De afspraak was namelijk dat het hengstveulen in het voorjaar gecastreerd zou worden, dat kon de eigenaar niet betalen en dus bleef ie langer hengst. Tja, maar mijn merrie als enige merrie op die pensionstal is dan niet het probleem, het is echt die hengst. En daarna kwamen er nog 2 hengsten waar ook mee gedekt werd. Toen ben ik inderdaad weggegaan.